Microlino: Tα απλά μαθηματικά της αυριανής κινητικότητας

Microlino: Tα απλά μαθηματικά της αυριανής κινητικότητας

Mε τις στατιστικές να μιλούν για 1,2 επιβάτες ανά αυτοκίνητο, που μετακινούνται με μέση ταχύτητα 35 χλμ./ώρα, καλύπτοντας κατά μέσο όρο απόσταση 30 χιλιομέτρων την ημέρα, η αλήθεια είναι ότι αυτό που χρειάζεται κανείς για τις καθημερινές του μετακινήσεις δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα αυτοκίνητο σαν το πανάλαφρο, ηλεκτρικό, ελβετικό τετράτροχο.

Το έχουμε ξαναπεί μπορούμε και να το επαναλάβουμε: η αυτοκίνηση ζει μία μεταβατική περίοδο, οδεύοντας ολοταχώς προς τους μηδενικούς ρύπους.

Καθώς, τώρα, οι μεγαλουπόλεις δεν λένε να σταματήσουν να διογκώνονται, με μια πυκνότητα πληθυσμού που σε ουκ ολίγες περιπτώσεις γίνεται προβληματική, και καθώς τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στον πλανήτη έχουν προ πολλού ξεπεράσει τα 1,2 δισεκατομμύρια, οι εναλλακτικές λύσεις που προτείνονται για ευέλικτα και φιλικά προς το περιβάλλον μέσα καθημερινής μετακίνησης δεν είναι λίγες.

Ανάμεσά τους και το μικρό ηλεκτροκίνητο όχημα από την Ελβετία που φέρει το χαρακτηριστικό όνομα Microlino και παραπέμπει με την - υπερβολικά ίσως - χαριτωμένη του εμφάνιση περισσότερο σε παιχνίδι και λιγότερο σε αυτοκίνητο.

Η αλήθεια είναι όμως ότι υπήρξαν εποχές που παρόμοια μοντέλα κυκλοφορούσαν κανονικότατα στους δρόμους και μάλιστα έφεραν και «βαριά» σήματα, όπως το Isetta της φοβερής και τρομερής BMW.

Το BMW Isetta στο μουσείο της BMW. Η παραγωγή του μικρού τετράτροχου ξεκίνησε το 1955 και σταμάτησε το 1962, έχοντας βάλει στο δρόμο περισσότερα από 160.000 οχήματα. 

Που τότε προέκυπταν μικρά και φθηνά για εντελώς διαφορετικούς λόγους από αυτούς που σήμερα βλέπουμε απέναντί μας το Microlino, προϊόν της εταιρίας Micro που έχει έδρα τη Ζυρίχη και ειδικεύεται στη μικροκινητικότητα, έχοντας στο ενεργητικό της ήδη πάνω από 80.000 σκούτερ και πατίνια όλων των τύπων.

Σήμερα, λοιπόν, το πρωταρχικό ζητούμενο είναι η ευελιξία σε συνδυασμό με τους μηδενικούς ρύπους, ενώ το χαμηλό κόστος προκύπτει ως δευτερεύον αίτημα. Οι εξωτερικές ομοιότητες του Microlino με το πάλαι ποτέ BMW είναι παραπάνω από προφανείς, ενώ καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι οι διαστάσεις των δύο οχημάτων, που τα χωρίζουν έξι δεκαετίες, είναι παραπλήσιες. Και τα δύο τετράτροχα είναι διθέσια και διαθέτουν πόρτα που ανοίγει προς τα εμπρός με τον ίδιο τρόπο.

Ενώ με μήκος που δεν ξεπερνά τα 2,5 μέτρα έχει τη δυνατότητα να παρκάρει κάθετα στο πεζοδρόμιο, επιτρέποντας στους επιβάτες του την αποβίβασή απευθείας σε ασφαλή χώρο και καταλαμβάνοντας μόνο το 1/3 του χώρου που καταλαμβάνει ένα «φυσιολογικό» αυτοκίνητο, αφού το πλάτος του δεν ξεπερνά το ενάμισι μέτρο.

Μία από τις διαφορές, τώρα, που εντοπίζουμε μεταξύ των μικρό-αυτοκινήτων είναι το γεγονός ότι η κολόνα στην περίπτωση του Microlino είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και όχι στην πόρτα όπως στο Isetta. Σημειώνουμε ότι εκτός από το σαλόνι που χωράει δύο επιβάτες, το Microlino διαθέτει επίσης και ένα μικρό αλλά όχι ευκαταφρόνητο πορτμπαγκάζ διακοσίων 220 λίτρων.

Παρά, όμως, τις ουκ ολίγες εξωτερικές σχεδιαστικές ομοιότητες, τα δύο αυτοκίνητα χωρίζει ένα χάσμα γενεών και αυτό φαίνεται με τον καλύτερο τρόπο στο σύστημα κίνησης. Γιατί το Microlino, όπως είπαμε ευθύς εξαρχής, είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο τόσο μεγάλο (ΜxΠxΥ: 2430mm x 1500mm x 1450mm) όσο χρειάζεται ώστε να καλύψει τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης του μέσου Ευρωπαίου και τόσο μικρό όσο πρέπει για να συμβάλει στην επίλυση του κυκλοφοριακού.

Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 11 kW που επιτρέπει τελική ταχύτητα 90 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,0 δευτερόλεπτα, ενώ με μπαταρία ιόντων λιθίου Li-Ion (NMC) χωρητικότητας 8,0 kWh ή 14,4 kWh προσφέρει αντίστοιχα αυτονομία 125 ή 200 χιλιομέτρων. Μπορεί, δε, να φορτίσει πλήρως τη μπαταρία του μέσα σε 4,0 ώρες με σύνδεση είτε σε οικιακή πρίζα είτε σε wallbox Type 2. Είναι δηλαδή παραπάνω από επαρκές για την αστική χρήση για την οποία προορίζεται.

Σημειώστε ότι το πρώτο πρωτότυπο Microlino ολοκληρώθηκε το 2018. Το νέο Microlino 2.0, που, όπως είναι φυσικό, μοιάζει περισσότερο με το τελικό όχημα παραγωγής, διαθέτει αμάξωμα τύπου «μονοκόκ», από πρεσσαριστό ατσάλι και αλουμίνιο (ο προκάτοχός του διέθετε ένα απλό σωληνωτό πλαίσιο) για βελτιωμένη ακαμψία και περιορισμό του βάρους στα 513 κιλά, ενώ το πίσω τμήμα του είναι κατά περίπου 50% πιο φαρδύ για βελτίωση της ευστάθειας.

Από τον Μάρτιο και μετά θα ακολουθήσουν και πρόσθετα πρωτότυπα, ενώ η διαδικασία έγκρισης θα ξεκινήσει τον Ιούνιο. Η Micro αναμένει να έχει στα χέρια της την έγκριση τύπου της ΕΕ τον Αύγουστο ώστε να ξεκινήσει την κανονική παραγωγή του μοντέλου τον Σεπτέμβριο του 2021.

Με τις προκαταρκτικές τιμές να ξεκινούν από περίπου €12.000 στην Ευρώπη, το Microlino αναμένεται να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί το Citroën Ami One. Είναι επίσης πιθανό να προσφέρεται στο πλαίσιο προγραμμάτων και υπηρεσιών κοινής χρήσης αυτοκινήτων, στο ίδιο πνεύμα με το νέο διθέσιο Mobilize EZ-1 της Renault.