Mercedes EQS: η πρώτη πολυτελής ηλεκτρική λιμουζίνα

Mercedes EQS: η πρώτη πολυτελής ηλεκτρική λιμουζίνα

Η EQS είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan από τη Mercedes-EQ, το οποίο επαναπροσδιορίζει ολόκληρη την κατηγορία. Η Mercedes EQS είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της πολυτελούς και της executive κατηγορίας. Τα πρώτα μοντέλα που θα τεθούν σε κυκλοφορία είναι η EQS 450+ (ισχύος 245 kW) και η EQS 580 4MATIC (ισχύος 385 kW).

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, η Mercedes-Benz επιδιώκει να προσφέρει ένα νέο στόλο οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Ήδη από το 2030 η εταιρεία θέλει περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλά να διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα κίνησης - συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών.

Η Mercedes σκέφτεται σήμερα για το αύριο σε πολλούς τομείς: η νέα EQS είναι σχεδιασμένη ως ένα βιώσιμο αυτοκίνητο για το μέλλον. Τα οχήματα παράγονται με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο και με υλικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων, όπως οι μοκέτες από ανακυκλωμένα νήματα.

Με εξαιρετική επιμέλεια και βασισμένοι στο “Purpose design”, οι ειδικοί αεροδυναμικής, σε στενή συνεργασία με τους σχεδιαστές, κατάφεραν να επιτύχουν μία νέα κορυφαία τιμή Cd ίσο με 0,20. Έτσι, η EQS αναδεικνύεται στο πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο σειράς παραγωγής στον κόσμο, με αποτέλεσμα τη σημαντικά αυξημένη αυτονομία. Συγκαταλέγεται επίσης μεταξύ των αυτοκινήτων με την πλέον αθόρυβη λειτουργία χάρη και στην πολύ χαμηλή στάθμη αεροδυναμικού θορύβου.

Η EQS προσφέρει επίσης και μία πολύ ενδιαφέρουσα τιμή ανάκτησης ενέργειας: Από τη μέγιστη επιβράδυνση των 5 m/s² στο πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας DAuto έως και τα 3 m/s² επιτυγχάνονται μέσω την ανάκτησης ενέργειας (2 m/s² με τα φρένα).

Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να επιβραδύνει μέχρι την ακινητοποίηση χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου, ενώ ταυτόχρονα ωφελείται και η αυτονομία από αυτή τη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας και την υψηλή ισχύ (έως και 290 kW) που ανακτάται. Αυτόματη επιβράδυνση πραγματοποιείται και όταν ανιχνεύονται προπορευόμενα οχήματα που μειώνουν ταχύτητα μέχρι και να ακινητοποιηθούν, για παράδειγμα σε φωτεινούς σηματοδότες.

Η ευφυής ανάκτηση ενέργειας προσαρμόζεται κάθε φορά στις συνθήκες με τη βοήθεια του συστήματος υποβοήθησης ECO και δρα προνοητικά, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τις συνθήκες κυκλοφορίας και την τοπογραφία. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τρεις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας και τη λειτουργία ρολαρίσματος του κινητήρα μέσω των χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι.

Με αυτονομία που φτάνει έως και τα 770 χιλιόμετρα (WLTP) και απόδοση ισχύος έως 385 kW, το σύστημα μετάδοσης κίνησης της EQS ικανοποιεί κάθε προσδοκία που μπορεί να έχει κανείς από ένα πρωτοποριακό sedan της οικογένειας S-Class. Σχεδιάζεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων που θα αποδίδει ισχύ έως 560 kW. Όλα τα μοντέλα EQS εξοπλίζονται με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις με σύστημα 4MATIC διαθέτουν και ένα eATS στον μπροστινό άξονα.

Η EQS σηματοδοτεί επίσης την εισαγωγή μίας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες διαθέτει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της τάξεως των 107,8 kWh, το οποίο είναι περίπου 26 τοις εκατό περισσότερο από εκείνο στην EQC.

Το πρωτοποριακό λογισμικό διαχείρισης μπαταρίας, το οποίο αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία, επιτρέπει την απομακρυσμένη ενημέρωσή του (over-the-air update). Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα διαχείρισης ενέργειας είναι παραμένει ενημερωμένο σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Όσον αφορά στα χημικά στοιχεία των κυψελών, η περιεκτικότητα των καθόδων σε κοβάλτιο έχει μειωθεί κατά 10 τοις εκατό.

Η EQS μπορεί να φορτίζεται με έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα και να επαναφορτίζεται για 300 επιπλέον χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 15 λεπτά1. Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQS μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου με έως 22 kW.

Στην Ιαπωνία, θα είναι εφικτή και η αμφίδρομη φόρτιση για την EQS, δηλ. η φόρτιση και προς τις δύο κατευθύνσεις. Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα προγράμματα έξυπνης φόρτισης, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται αυτόματα ανάλογα με τη θέση του οχήματος, καθώς και λειτουργίες όπως η φόρτιση με υψηλή εξοικονόμηση ενέργειας.

Χάρη στα υψηλής ποιότητας πιστοποιητικά προέλευσης, η Mercedes-Benz εγγυάται ότι το δίκτυο φόρτισης τροφοδοτείται μέσω του Mercedes me Charge με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Αυτός ο τρόπος φόρτισης ονομάζεται «Πράσινη φόρτιση» («Green Charging») και εντάσσεται στο Mercedes me Charge από το 2021.

Όμως το Mercedes me Charge μπορεί να κάνει και πολλά άλλα: οδηγήστε το αυτοκίνητο στον επόμενο σταθμό φόρτισης, ανοίξτε τη θυρίδα φόρτισης, συνδέστε το βύσμα και η φόρτιση ξεκινά. Τόσο απλή υπόθεση είναι η όλη διαδικασία για την EQS, χάρη στο Plug & Charge.

Στα σημαντικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται και ένα από τα πυκνότερα δίκτυα σημείων φόρτισης με περισσότερα από 500.000 σε 31 χώρες, εκ των οποίων 200.000 στην Ευρώπη. Με το IONITY Unlimited, όλοι οι πελάτες του Mercedes me Charge στην Ευρώπη μπορούν να χρησιμοποιούν το δίκτυο ταχείας φόρτισης δωρεάν για έναν χρόνο.

Η πλοήγηση με Electric Intelligence σχεδιάζει την ταχύτερη και πλέον εξυπηρετική διαδρομή, συμπεριλαμβάνοντας τις στάσεις φόρτισης, με βάση διάφορους παράγοντες, και αντιδρά δυναμικά σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή στη αλλαγή του τρόπου οδήγησης, για παράδειγμα.

Ένα νέο χαρακτηριστικό της EQS είναι μία ένδειξη στο σύστημα infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience), η οποία δείχνει εάν η χωρητικότητα της μπαταρίας επαρκεί για την επιστροφή στο σημείο εκκίνησης χωρίς φόρτιση. Οι σταθμοί φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής που προστίθενται από τον οδηγό έχουν προτεραιότητα κατά τον υπολογισμό της διαδρομής, και μπορούν να εξαιρούνται οι προτεινόμενοι σταθμοί φόρτισης. Επίσης, υπολογίζεται το κόστος φόρτισης ανά στάση φόρτισης.