Με 148.000 ευρώ επιδοτείται κάθε λεωφορείο υδρογόνου

Με 148.000 ευρώ επιδοτείται κάθε λεωφορείο υδρογόνου

Η Solaris και η ολλανδική εταιρία συγκοινωνιών Arriva Netherlands υπέγραψαν συμφωνία για την παράδοση 10 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων με κυψέλες υδρογόνου Solaris Urbino 12. Σύμφωνα με τη σύμβαση, τα δωδεκάμετρα λεωφορεία υδρογόνου θα παραδοθούν στην επαρχία Gelderland μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς. Η Arriva θα αρχίσει να χρησιμοποιεί τα λεωφορεία αυτά τον Δεκέμβριο του 2021 στην περιοχή Achterhoek και στις πόλεις Zutphen και Apeldoorn.

Οι κάτοικοι λοιπόν του Gelderland, της μεγαλύτερης επαρχίας της Ολλανδίας, μια περιοχής στα κεντρικά-ανατολικά της χώρας με πληθυσμό 2 εκατομμυρίων, θα έχουν έτσι σύντομα στη διάθεσή τους μερικά από τα πιο καινοτόμα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία που διατίθενται στην αγορά.

Solaris Urbino 12 Hydrogen

Τα αθόρυβα και απολύτως μηδενικών εκπομπών ρύπων λεωφορεία υδρογόνου της Solaris κινούνται με ενέργεια που παράγεται επί του οχήματος, σε κυψέλες καυσίμου 70 kW, με μοναδικά υποπροϊόντα της χημικής αντίδρασης που λαμβάνει χώρα κατά τη λειτουργία τους να είναι θερμότητα και υδρατμοί.

Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κατά τη διαδικασία της αντίστροφης ηλεκτρόλυσης τροφοδοτεί το σύστημα κίνησης, που αποτελείται από έναν άξονα με 2 ηλεκτρoκινητήρες (ZF AVE130 2x125 kW). Επιπλέον, κάθε λεωφορείο είναι εξοπλισμένο με μια μπαταρία η οποία σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (αυξημένο φορτίο) παρέχει επιπλέον ισχύ στο σύστημα. Το υδρογόνο που απαιτείται για την λειτουργία του λεωφορείου Solaris Urbino 12 Hydrogen αποθηκεύεται σε αέρια μορφή, σε δεξαμενές (μπουκάλες) με συνολικό όγκο 1.560 λίτρων, τοποθετημένες στην οροφή του λεωφορείου.

Κάθε λεωφορείο διαθέτει διάταξη πόρτας 1-2-0 και μπορεί να μεταφέρει έως και 85 επιβάτες (37 καθήμενοι), ενώ ο κλιματισμός, το σύστημα των καμερών CCTV και ένα σύγχρονο ενημέρωσης συμβάλλουν στην αύξηση της άνεσης των επιβατών. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να φορτίζουν τις κινητές συσκευές τους σε θύρες USB, ενώ για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα κινητικότητας, προβλέπεται μια υποδοχή αναπηρικής πολυθρόνας και μια ράμπα που είναι εγκατεστημένη στη δεύτερη πόρτα.

Η αξιοποίηση μιας ενδιαφέρουσας επιδότησης

Στο τέλος του περασμένου έτους, οι αρχές της επαρχίας ανακοίνωσαν ότι το Gelderland συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Joint Initiative For Hydrogen Vehicles Across Europe - JIVE2 (Κοινή Πρωτοβουλία για τα οχήματα υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη), το οποίο επικεντρώνεται στην προώθηση των δημόσιων μεταφορών μηδενικών ρύπων. Στόχος του προγράμματος είναι η αύξηση του αριθμού των λεωφορείων υδρογόνου στις μεταφορές. Για το σκοπό αυτό προβλέπονται επιδοτήσεις ύψους 148.000 ευρώ ανά λεωφορείο. Σε όλη την Ευρώπη, αυτό περιλαμβάνει επιδοτήσεις για 152 λεωφορεία σε 14 ευρωπαϊκές περιφέρειες.

Τα δέκα υδρογονοκίνητα λεωφορεία Solaris 12 μέτρων θα αντικαταστήσουν αντίστοιχα λεωφορεία diesel και θα καλύψουν – όλα μαζί - περισσότερα από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα ετησίως.

Η κίνηση με υδρογόνο είναι κάτι νέο για την Arriva Netherlands. Χάρη στη δέσμευσή της για τακτική περιφερειακή συγκοινωνία, η Arriva θα καλύψει έναν αριθμό χιλιομέτρων-ρεκόρ με τα εν λόγω λεωφορεία. Πρόκειται, εξάλλου, για όρο του έργου JIVE2 για την περίοδο από τον Δεκέμβριο του 2021 έως τον Δεκέμβριο του 2024: κάθε λεωφορείο υδρογόνου πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον 50.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Η Arriva και η επαρχία Gelderland στοχεύουν σε 100.000 χιλιόμετρα το χρόνο ανά όχημα.

Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η Arriva Netherlands, με την υποστήριξη της επαρχίας Gelderland, δεσμεύεται επίσης να κατασκευάσει πρατήρια καυσίμων υδρογόνου μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021.

Σημειώνουμε, τέλος, ότι δεν είναι μόνο οι Κάτω Χώρες στις οποίες κυκλοφορούν λεωφορεία υδρογόνου της Solaris. Από την έναρξη της παραγωγής του Urbino 12 Hydrogen, τον Ιούνιο του 2019, η Solaris έχει λάβει παραγγελίες από την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Σουηδία για συνολικά 69 λεωφορεία.