Η Opel που αλλάζει και το νέο Crossland

Η Opel που αλλάζει και το νέο Crossland

Μία ακόμα διαδικτυακή παρουσίαση είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν χθες οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου. Τη φορά αυτή, «τιμώμενο» μοντέλο ήταν το νέο Opel Crossland. Πρόκειται, για την ακρίβεια, για τον ανανεωμένο εκπρόσωπο της Opel στην κατηγορία των μικρών SUV - ή αν θέλετε των λεγόμενων B-SUV - που αντιστοιχεί στο 30% περίπου της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου! Το Crossland, φορώντας τη νέα μάσκα της Opel, το λεγόμενο "visor", εντάσσεται τώρα αισθητικά στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας και έρχεται να παραταχθεί δίπλα στο μεγαλύτερο αδελφό που ακούει στο όνομα Grandland X περιμένοντας παράλληλα την άφιξη του παρεμφερούς μεγέθους εντελώς νέου SUV, Opel Mokka.

Επί τη ευκαιρία είχαμε την ευκαιρία να πληροφορηθούμε ότι, σε πείσμα της πανδημίας, η χρόνια δεν έκλεισε καθόλου άσχημα για την Opel η οποία, μεταξύ άλλων, κατάφερε να ανταποκριθεί και με το παραπάνω στο στόχο μείωσης του μέσου όρου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των μοντέλων της κατά 20%. Θυμίζουμε ότι η γερμανική εταιρία ζει μία μεταβατική περίοδο που ξεκίνησε με την ένταξη της στο γαλλικό Group PSA (που τώρα πλέον εντάσσεται στον γαλλο-ιταλο-αμερικανικό όμιλο Stellantis) και χαρακτηρίζεται από τη συνολική αναδιοργάνωσή της και την σταδιακή ανανέωση της γκάμας, με πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα για την ιστορική γερμανική μάρκα. Ενώ η Opel Hellas κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των Ευρωπαϊκών οργανώσεων Opel, με αύξηση μεριδίου κατηγορίας στα κύρια μοντέλα της μάρκας.

Η μεταβατική περίοδος που διανύει η Opel χαρακτηρίζεται επίσης από τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, ο οποίος έχει ήδη αποδώσει δύο πλήρως ηλεκτρικά ΙΧ μπαταρίας, τα Opel Corsa-e και Mokka-e, τις plug in υβριδικές εκδόσεις του μεγάλου SUV Grandland X, αλλά και τις πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις των Vivaro-e, Zafira-e Life, Combo-e και Combo-e Life. Κατά συνέπεια η εταιρία διαθέτει ήδη μια αξιοπρόσεκτη γκάμα οχημάτων μηδενικών ρύπων, ενώ, όπως μας πληροφόρησε ο Λεωνίδας Μισαλάκης, Country Manager της Opel Hellas, μέχρι το 2024 ολόκληρη η γκάμα της εταιρίας θα διαθέτει τουλάχιστον μία «εξηλεκτρισμένη» έκδοση. Όλα δηλαδή τα μοντέλα της θα προσφέρονται σε υβριδικές ή/και ηλεκτρικές εκδόσεις.

Επιστρέφοντας στο Crossland πρέπει να πούμε ότι το μήκους 4,2 μέτρων αυτοκίνητο προσφέρεται με μία γκάμα από δύο τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες, με ισχύ 82 ίππους στην ατμοσφαιρική έκδοση και 130 ίππους στην υπερτροφοδοτούμενη, αλλά και με δύο επιλογές σε τετρακύλινδρους tubodiesel, με ισχύ 110 και 120 ίππους. Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει πρακτικά το σύνολο των «οικογενειακών» απαιτήσεων των υποψηφίων αγοραστών SUV της κατηγορίας. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για μονάδες προερχόμενες από το Group PSA, με τους βενζινοκινητήρες της σειράς Puretech να έχουν επανειλημμένως αποσπάσει βραβεία και τους πετρελαιοκινητήρες να διακρίνονται στον τομέα της οικονομίας.

Ιδιαίτερης μνείας αξίζουν οι παρεμβάσεις που έγιναν στο σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση, καθώς η Opel υπόσχεται ένα πιο ακριβές και με καλύτερη αίσθηση για τον οδηγό τιμόνι, αλλά και βελτιωμένη ευστάθεια. Η τελευταία οφείλεται στην αλλαγή των ρυθμίσεων τόσο των ελατηρίων, όσο και των αμορτισέρ. Πρόκειται για στοιχεία που εντάσσονται στο πλαίσιο της αναβάθμισης ουσίας, για την οποία κάναμε λόγο εξαρχής.

Κατά τ’ άλλα, το Opel Crossland δεν έχει χάσει τίποτα από τα βασικά πλεονεκτήματα του προκατόχου του, που ως γνωστόν έφερε το όνομα Crossland X, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι μεγάλοι χώροι και η γνωστή «γερμανική» ποιότητα κατασκευής της Opel. Το μικρό SUV ήταν και είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο – και θυμίζουμε στο σημείο αυτό το συρόμενο κατά 15 cm πίσω κάθισμα που δίνει τη δυνατότητα αυξομείωσης του χώρου αποσκευών και αντίστοιχης διαμόρφωσης του σαλονιού. Το Crossland ήταν και είναι επίσης ένα αυτοκίνητο με αρκετά προσεγμένη εργονομία και με εξοπλισμό που σε τεχνολογικό επίπεδο έχει κάνει τώρα ένα βήμα προς τα εμπρός. Ανάλογα, λοιπόν, με την έκδοση το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με ένα πλήθος από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που αναβαθμίζουν τόσο την ασφάλεια όσο και την άνεση.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 16.700 ευρώ για τη βασική έκδοση Edition με τον «μικρό» κινητήρα των 83 ίππων, ωστόσο αξίζει κατά την ταπεινή μας γνώμη να «ανέβει» κανείς στα 19.100, αναβαθμίζοντας την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο εξοπλισμού (Elegance) αλλά και σε επίπεδο ισχύος, αφού μιλάμε πλέον για τον 1.2 Turbo κινητήρα των 130 ίππων. Αυτός ο τιμοκατάλογος που εκ πρώτης όψεως δείχνει «λογικός» και στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, αποκτά άλλο ενδιαφέρον με το προωθητικό πρόγραμμα “!MORE OPEL”: ο πελάτης μπορεί να επιλέξει – όπως επεσήμανε ο διευθυντής Marketing της Οpel Hellas, Τάσος Καραμπέρης - είτε μια γενναία έκπτωση των 1.600 ευρώ είτε ένα πολύ καλό πακέτο εξοπλισμού που αναβαθμίζει σημαντικά τις χαμηλότερες εκδόσεις με διζωνικό κλιματισμό, Rear View Camera Pack (κάμερα οπισθοπορείας) και στάνταρ σύστημα ελέγχου πρόσφυσης "IntelliGrip".

Τα παραπάνω επιτρέπουν στους ανθρώπους της Opel - και ιδιαίτερα στον Διευθυντή Πωλήσεων, Τάσο Αραμπατζή - να μην κρύβουν την αισιοδοξία τους για την εμπορική πορεία του νέου Crossland βάζοντας έναν ομολογουμένως φιλόδοξο στόχο: τα 1500 «κομμάτια». Αυτό, σε μια αγορά που αναμένεται - πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων της εταιρίας - να ανέβει από τις 81.400 «πανδημικές» μονάδες του 2020 στις 110.000 ταξινομήσεις. Και εμείς δεν μπορούμε παρά να ευχηθούμε να επαληθευτεί αυτή η πρόβλεψη.

Δείτε τον πλήρη τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό κάνοντας κλικ εδώ και τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ.