7ος χρόνος, ημέρα 2187η
Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2021

Citroen Ami: Η ευρωπαϊκή προοπτική των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης

Citroen Ami: Η ευρωπαϊκή προοπτική των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης

Ένα χρόνο στην ευρωπαϊκή αγορά κλείνει το μικρό, διθέσιο ηλεκτρικό Citroen Ami, το οποίο προσφέρει μια άλλη, προσιτή και πλήρως προσανατολισμένη στην αστική κινητικότητα διάσταση της ηλεκτροκίνησης. Το Citroen Ami, που θα είναι διαθέσιμο για λιανικές πωλήσεις στη χώρα μας από τον προσεχή Ιανουάριο, έχει το επιπλέον προσόν ότι ταξινομείται ως τετράτροχο και μπορεί να οδηγηθεί και από άτομα ηλικίας κάτω των 18 ετών, χωρίς το τυπικό δίπλωμα αυτοκινήτου.

Και μόνο τις διαστάσεις του Citroen Ami να λάβεις υπόψη σου αντιλαμβάνεσαι ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα όχημα που είναι κατασκευασμένο για να ταξιδεύει στις εθνικές οδούς. Με μήκος μόλις 2,41 m και πλάτος 1,49 m, που συνεπάγονται έναν εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής διαμέτρου 7,20 m, είναι φανερό ότι το μικρό ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο έχει ως αποστολή να κινείται –με μηδενικούς ρύπους– και να παρκάρει εύκολα στα αστικά κέντρα. Για αυτό το λόγο δεν χρειάζεται να έχει ούτε κάποια θηριώδη μπαταρία ούτε κάποιας εντυπωσιακής ισχύος ηλεκτροκινητήρα. Τα 5,5 kWh της μπαταρίας του είναι αρκετά για να κινηθεί το βάρους 485 κιλών Ami για περίπου 75 χιλιόμετρα –και αυτό είναι υπεραρκετό όταν μιλάμε για αστική χρήση– ενώ για την επαναφόρτιση δεν απαιτείται πολύς χρόνος (αρκούν 3 ώρες).

Το γεγονός, τώρα, ότι στην Ευρώπη (και στη χώρα μας) μπορούν να το οδηγήσουν άτομα άνω των 16 ετών, καθώς το Citroen Ami ταξινομείται ως τετράτροχο (στη Γαλλία μάλιστα στη θέση του οδηγού μπορεί να βρεθούν άτομα ηλικίας 14 ετών και άνω – χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου) του δίνουν τη δυνατότητα να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό. Αγοράζεται δηλαδή πιο εύκολα ένα τέτοιο αυτοκίνητο προκειμένου να παίξει το ρόλο του δεύτερου μεταφορικού μέσου μιας οικογένειας, καθώς μπορούν να το χρησιμοποιήσουν απολύτως νόμιμα και τα μικρότερα σε ηλικία μέλη της.

Ενώ εκτός από την πρακτικότητα υπάρχει και μια άλλη οπτική που μπορεί να καταστήσει το Citroen Ami ενδιαφέρον: η αισθητική του και οι δυνατότητες «πολύχρωμης» εξατομίκευσης τις οποίες προσφέρει στον αγοραστή του.

Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και τα σχήματα απόκτησης-χρήσης του μικρού Citroen. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, όπου πρωτοκυκλοφόρησε, αν θελήσεις να το αγοράσεις κοστίζει μόλις 6.000 ευρώ, ενώ στην ίδια χώρα διατίθεται επίσης τόσο με μακροχρόνια μίσθωση, από περίπου 19,99 ευρώ/μήνα στη Γαλλία, όσο και μέσω car sharing, για χρήση με χρονοχρέωση, από 0,26 ευρώ/λεπτό για όσους εγγραφούν ως συνδρομητές στη σχετική υπηρεσία καταβάλουν τακτικά μηνιαία συνδρομή της τάξης των περίπου 10 ευρώ.

Για ιδιωτική, λοιπόν, χρήση το Citroen Ami λειτουργεί ως εγγυητής της ανεξαρτησίας των μελών μιας οικογένειας – με το 85% των ιδιοκτητών του να δηλώνουν ότι θα το συνιστούσαν σε κάποιο κοντινό τους πρόσωπο, ενώ για μια εταιρεία αποτελεί ένα συμπληρωματικό μεταφορικό μέσο, που ενταγμένο στον στόλο της, συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, προσφέροντας παράλληλα το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους χρήσης.

Θυμίζουμε ότι το διεθνές περιβάλλον ευνοεί προσεγγίσεις όπως αυτές του Ami, καθώς σχεδόν 200 ευρωπαϊκές πόλεις σε δέκα χώρες έχουν ήδη καθιερώσει ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ άλλες, όπως η Στοκχόλμη, το Λονδίνο, το Όσλο, το Μιλάνο, το Δουβλίνο και η Σιγκαπούρη, έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο, επιβάλλοντας διόδια για τη μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων στο κέντρο τους κατά 15 έως 20% (σύμφωνα με μελέτη του Ipsos).

Από την άλλη η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει την προέλασή της, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές, με αύξηση 132% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά το 2020 έναντι του 2019. Πρόσφατη μελέτη του Cetelem Observatory επισημαίνει επίσης την αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των Ευρωπαίων, το 41% ​​των οποίων πιστεύει ότι η κύρια πρόοδος στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία δέκα χρόνια είναι χωρίς αμφιβολία η παραγωγή λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων. Το 68% των ερωτηθέντων δήλωσε επίσης ότι θα χρησιμοποιούσε περισσότερο το αυτοκίνητό του εάν αυτό ήταν πιο καθαρό, ενώ ισχυρή είναι η πεποίθηση ότι σε δέκα χρόνια πολλά αυτοκίνητα θα είναι υβριδικά (36%) και ηλεκτρικά (13%).

Με αυτά λοιπόν τα προσόντα και υπό αυτές τις διεθνείς συγκυρίες το Citroen Ami κατάφερε μέσα σε ένα χρόνο να αποσπάσει 9.000 παραγγελίες, από τις οποίες 6.500 προήλθαν από τη Γαλλία και άλλες 2.000 από την Ιταλία (τα υπόλοιπα διατέθηκαν σε Ισπανία, Πορτογαλία και Βέλγιο), ενώ τώρα ήρθε η ώρα να δοκιμάσει την τύχη του και στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Το αυτοκίνητο διατίθεται «διακριτικά» και στη χώρα μας, μέσω διαδικασίας B&B, από τον προσεχή Ιανουάριο θα αρχίσουν όμως κανονικά και οι λιανικές πωλήσεις, με το «στήσιμο» του αυτοκινήτου σε επιλεγμένα σημεία πώλησης – κάτι που σημαίνει ότι το Ami θα είναι διαθέσιμο και εκτός των εκθέσεων της Citroen.

Σημειώνουμε τέλος ότι Citroen παρουσίασε ήδη την επαγγελματική έκδοση του Ami, το My Ami Cargo, που εκτός του χαμηλού κόστους κίνησης (2,0 ευρώ/100 χλμ.) προσφέρει χώρο φόρτωσης 400 λίτρων και δυνατότητα μεταφοράς φορτίου βάρους 140 κιλών.