Τρία πολύτιμα «ΔΕΝ» για την έξοδο και επιστροφή του Πάσχα

Τρία πολύτιμα «ΔΕΝ» για την έξοδο και επιστροφή του Πάσχα

Δεν καταναλώνουμε αλκοόλ όταν πρόκειται να οδηγήσουμε ή αν πιούμε δεν οδηγούμε, δεν χρησιμοποιούμε για κανένα λόγο το κινητό όσες φορές… και αν χτυπάει και δεν οδηγούμε – όσο μεγάλο και αν είναι το μποτιλιάρισμα - στη ΛΕΑ. Αυτή θα πρέπει να είναι η «βίβλος» της φετινής εξόδου και επιστροφής του Πάσχα για να περάσουμε όλοι αξέχαστες στιγμές χαράς με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και όχι λύπης.

Τα τελευταία χρόνια μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι Έλληνες οδηγοί μπορούν να δείξουν… αυξημένη ωριμότητα για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα στους ελληνικούς δρόμους. Σύμφωνα, ωστόσο, με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της γαλλικής εταιρείας αυτοκινητοδρόμων Vinci Autoroutes και της IPSOS, τα χαρακτηριστικά που εμφανίζουν οι Έλληνες οδηγοί δεν είναι τα καλύτερα.

Μεταξύ των 11 χωρών (Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία) που έλαβαν μέρος στην έρευνα, οι Έλληνες καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στις… βρισιές και ταυτόχρονα εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό – μαζί με τους Ιταλούς - στη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών.

Και αν το πρώτο χαρακτηριστικό (οι βρισιές δηλαδή) θα μπορούσε να δικαιολογηθεί κατά κάποιο τρόπο από το εκρηκτικό μεσογειακό ταμπεραμέντο ή τα συσσωρευμένα προβλήματα λόγω κρίσης, η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων «έξυπνων» συσκευών είναι σημάδι ακραίας ανωριμότητας που στοιχίζει ζωές. Οι Έλληνες, επίσης, δηλώνουν σε ποσοστό 71% ότι βρίζουν στο δρόμο και ακολουθούν οι Γάλλοι με 69%, ενώ οι Σουηδοί είναι οι πιο… πράοι με 32%. Οι Έλληνες και οι Ιταλοί δηλώνουν σε ποσοστό 60% ότι χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές κατά την οδήγηση.

Τα τρία «δεν»:

ΔΕΝ καταναλώνουμε αλκοόλ

Είναι απλό. Όταν είναι να οδηγήσουμε δεν πίνουμε καθόλου και αν το… ένα φέρει το άλλο και τελικά πιούμε δεν οδηγούμε. Αυτό που συμβαίνει στον οργανισμό μας όταν τα «τσούζουμε» είναι εκπληκτικό. Μόνο ένα ποτήρι κρασί μειώνει τα αντανακλαστικά μας στο μισό, ενώ τρία ποτήρια μειώνουν τα αντανακλαστικά σε ποσοστό που φτάνει έως το 80%.
Επομένως, όσοι πίνουν και οδηγούν χρειάζονται διπλάσιο και τριπλάσιο χρόνο να αντιδράσουν, ήτοι αυξάνεται κατά πολύ η απόσταση μέχρι να σταματήσει το όχημα του οποίου ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ.
Σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία τους Ευρωπαϊκής Ένωσης, 1 ατύχημα στα 4 οφείλεται στην κατανάλωση οινοπνεύματος, ενώ περισσότερα από 40.000 άτομα στην Ευρώπη πεθαίνουν κάθε χρόνο σε τροχαία δυστυχήματα των οποίων βασική αιτία είναι η κατανάλωση αλκοόλ.

ΔΕΝ χρησιμοποιούμε κινητό

Πρόκειται αναμφίβολα για τη μάστιγα της εποχής μας. Θα πρέπει να αποτυπωθεί στη συνείδησή όλων μας ότι κινητά – και άλλες συσκευές – δεν έχουν καμία δουλειά να χρησιμοποιούνται την ώρα της οδήγησης. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., η χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας (bluetooth).

Θυμηθείτε αυτό: Οι οδηγοί που κρατούν στο χέρι κινητό αντιδρούν 30% πιο αργά σε σύγκριση με όσους εμφανίζουν επίπεδα αλκοόλ στο αίμα λίγο υψηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο! Από μόνο του το συγκεκριμένο στοιχείο λέει πολλά για τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση γι'' αυτό ξεχάστε τα κινητά.

ΔΕΝ οδηγούμε στη ΛΕΑ

Θα το πούμε για πολλοστή φορά. Η οδήγηση στη ΛΕΑ δεν αποτελεί απλώς μία κακή συνήθεια, αλλά και μία επικίνδυνη συμπεριφορά που μπορεί να στοιχίσει ανθρώπινες ζωές και αναδεικνύει την ανάγκη διενέργειας ακόμη περισσότερων ελέγχων από την τροχαία, κυρίως τις ημέρες που αναμένεται αυξημένη κίνηση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, περίπου 1 στις 10 συγκρούσεις προκαλούνται από αυτοκίνητα σταματημένα στη ΛΕΑ, ενώ 3 στους 10 Έλληνες δεν κατανοούν ή δεν θέλουν να κατανοήσουν τη χρήση της και συνεχίζουν να τη χρησιμοποιούν.

Και για όσους δεν καταλαβαίνουν ότι η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης (δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και την Τροχαία) ή οχημάτων συντήρησης του δρόμου, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει την άμεση αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες για όσους δεν συμμορφώνονται με την απαγόρευση.