5+1 κρίσιμα βήματα μετά από τροχαίο ατύχημα

5+1 κρίσιμα βήματα μετά από τροχαίο ατύχημα

Χωρίς καμία αμφιβολία, η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι η πιο σημαντική ενέργεια, η πρώτη προτεραιότητα όλων των οδηγών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι η κυκλοφορία στους δρόμους της χώρας δεν θα μοιάζει με... ζούγκλα. Η ασφάλιση τόσο έναντι της αστικής ευθύνης όσο και για όλους τους υπόλοιπους κινδύνους, μας προστατεύει άμεσα αλλά και έμμεσα, καθώς εκτός από το γεγονός ότι μας καλύπτει σε κάθε περίπτωση, μας κάνει να οδηγούμε και με καλύτερη ψυχολογία.

Παρ'' όλα αυτά, όσο αποτελεσματικό και αν είναι ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, με καλύψεις που ταιριάζουν στις ανάγκες του καθενός και προστατεύουν από κάθε λογής κίνδυνο, υπάρχει και ένας κίνδυνος που δεν μπορεί να καλυφθεί από την ασφάλιση. Ο κίνδυνος των λανθασμένων ενεργειών αμέσως μετά το ατύχημα. Στην περίπτωση, δηλαδή, που ο οδηγός δεν ακολουθήσει τα σωστά βήματα μπορεί να βρεθεί εκτεθειμένος, να ταλαιπωρηθεί, να χάσει χρόνο και χρήμα.

Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε στην περίπτωση που εμπλακούμε σε ατύχημα;

Ανθρώπινα και λογικά, το πρώτο που σκεφτόμαστε είναι να ελέγξουμε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι (οδηγοί, συνεπιβάτες, πεζοί) είναι καλά στην υγεία τους. Η ειδοποίηση ασθενοφόρου στην περίπτωση που υπάρχει τραυματίας ή κάποιος που δεν νιώθει καλά είναι επιβεβλημένη.

Αμέσως μετά θα πρέπει να καλέσουμε τις αστυνομικές αρχές. Οι εμπλεκόμενοι στο ατύχημα θα πρέπει να παραμείνουν στον τόπο του ατυχήματος μέχρι να καταφθάσουν τα αρμόδια όργανα και να ολοκληρώσουν την καταγραφή του συμβάντος. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι έχει γίνει καταγραφή των ονομάτων και λοιπών στοιχείων (διευθύνσεις, τηλέφωνα, αριθμοί αυτοκινήτων) τόσο των οδηγών άλλων αυτοκινήτων όσο και των πεζών που τυχόν έχουν εμπλακεί ή τραυματιστεί.

Επόμενη κίνηση είναι να καλέσουμε την Φροντίδα Ατυχήματος όλων των εμπλεκόμενων για να καταγραφεί το συμβάν και να ενημερωθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Καλώντας τη Φροντίδα Ατυχήματος θα διευκολυνθείτε ιδιαίτερα, θα εξασφαλίσετε κατά τον καλύτερο τρόπο τα δικαιώματά σας και θα εξυπηρετηθείτε άμεσα. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο. Θα έρθει στο σημείο του ατυχήματος εξειδικευμένος συνεργάτης της ασφαλιστικής σας εταιρείας, θα καταγράψει το συμβάν, θα φωτογραφήσει τον τόπο του ατυχήματος και τα εμπλεκόμενα οχήματα και θα σας βοηθήσει να συμπληρώσετε τη δήλωση ζημιάς, εφόσον δε συμφωνήσετε σχετικά με το ποιος έχει την ευθύνη, τα πράγματα διευκολύνονται εφόσον οι εταιρείες συμμετάσχουν στο σύστημα φιλικού διακανονισμού.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να χάσετε πολύτιμο χρόνο. Επικοινωνήστε και με τον προσωπικό σας ασφαλιστή, ο οποίος θα σας βοηθήσει και θα σας συμβουλέυσει για όλα τα επόμενα βήματα μέχρι την αποζημίωση.

Οι οδηγοί, επίσης, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν θα πρέπει να προχωρήσουν σε καμία ενέργεια που να σχετίζεται με διευθέτηση οποιασδήποτε ζημιάς, χωρίς την ενημέρωση-συγκατάθεση της ασφαλιστικής εταιρείας,πριν γίνει η πραγματογνωμοσύνη.

Ξένες πινακίδες

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή οδηγού οχήματος που φέρει πινακίδες άλλης χώρας είναι να καλέσουμε την τροχαία για να καταγράψει το συμβάν. Θα πρέπει, επίσης, να φροντίσουμε να αντιγράψουμε σωστά τα σχετικά στοιχεία, όπως τα στοιχεία της πράσινης κάρτας, τον αριθμό κυκλοφορίας, τη μάρκα και το χρώμα του οχήματος καθώς και τη χώρα προέλευσής του και βεβαία να καλέσουμε την φροντίδα ατυχήματος.

Κατόπιν, να επικοινωνήσουμε με το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης προκειμένου να ενημερωθούμε αναλυτικά για τη διαδικασία αποζημίωσης. Το ελληνικό γραφείο θα αναλάβει τον διακανονισμό του ατυχήματος (αφού προκλήθηκε στην Ελλάδα από όχημα με πινακίδες άλλου κράτους, μέλους του συστήματος πρασίνων καρτών, και είναι εφοδιασμένο με πράσινη κάρτα ή προέρχεται από χώρα κράτους-μέλους της Ε.Ε. & Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου). Επίσης μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τον ασφαλιστή μας για οποιαδήποτε άλλη συμβουλή.

Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ».