LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
Τετάρτη 30/01/19
4ος χρόνος, ημέρα 1186η

Πώς γεννιούνται οι αγορές

Print Friendly and PDF
-A +A

Του Αλέξανδρου Σκούρα

Οι φιλελεύθεροι γνωρίζουμε ότι οι αγορές φυτρώνουν αυθόρμητα: το μόνο που χρειάζεται είναι δύο άνθρωποι να πιστεύουν ότι θα ωφεληθούν από τη μεταξύ τους εθελούσια συναλλαγή. Ξέρουμε επίσης τα πολύ αρνητικά αποτελέσματα που έχει η απαγόρευση αυτής της σχεδόν φυσικής, ελεύθερης διαδικασίας - τα βλέπουμε για παράδειγμα στον ισχύοντα στη χώρα μας εργατικό νόμο που αντί να εγγυάται τα δικαιώματα και τα συμφέροντα εργαζομένων και εργοδοτών, ενθαρρύνει τη μαύρη εργασία και την κάθε είδους παρανομία.

Μπορεί λοιπόν να ξέρουμε πως αν δύο άνθρωποι βρεθούν ελεύθεροι το πιθανότερο είναι να δημιουργήσουν τη δική τους αγορά, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μας εκπλήσσουν ξανά και ξανά τα περίεργα και αναπάντεχα μέρη όπου αυτές οι αγορές δημιουργούνται.

Ένα από αυτά τα μέρη, είναι τα βιντεοπαιχνίδια. Πάρτε για παράδειγμα το NBA 2K: ένα συναρπαστικό βιντεοπαιχνίδι και ταυτόχρονα το δημοφιλέστερο μπασκετικό και το τρίτο δημοφιλέστερο συνολικά αυτή την περίοδο. Για να καταλάβετε το μέγεθος, το NBA 2K έκλεισε μόλις επταετή συμφωνία με το NBA του “πραγματικού κόσμου” για τη χρήση δικαιωμάτων ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων - ναι, διαβάσατε καλά, δισεκατομμυρίων.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι πως αν θες ο παίχτης που ελέγχεις να έχει καλά στατιστικά, θα πρέπει να τον προπονήσεις - θα πρέπει να άλλα λόγια να παίξεις ώρες επί ωρών μ’ αυτόν και να ανεβαίνετε διαρκώς επίπεδα. Αν βιάζεσαι, μπορείς να το πετύχεις αυτό μέσω μικροσυναλλαγών - πληρώνεις μέσω της πιστωτικής ή της χρεωστικής σου και ο παίχτης σου αυτομάτως βελτιώνεται.

Επειδή λοιπόν η διαδικασία “προπόνησης” είναι χρονοβόρα και δύσκολη, δημιουργήθηκε μια καινούργια αγορά για να δώσει μια ακόμη εναλλακτική. Νέοι άνθρωποι από όλο τον κόσμο, με εμπειρία στο συγκεκριμένο βιντεοπαιχνίδι και χρόνο στη διάθεσή τους, αναλαμβάνουν με το αζημίωτο να πάρουν προσωρινά τον λογαριασμό σου στο παιχνίδι και να κάνουν τη βρώμικη δουλειά για σένα. Αν, για παράδειγμα, θες να πάρεις πίσω τον παίχτη σου έχοντας φτάσει την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία (99) μπορεί να χρειαστεί να πληρώσεις μέχρι και πάνω από 1.000 δολάρια.

Αυτή η αγορά που ξεκίνησε μάλλον από τα βιντεοπαιχνίδια RPG, είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι μάλλον φαντάζεστε. Αρκεί να σας πληροφορήσω ότι οι υπεύθυνοι αυτών των εικονικών προπονητικών καμπ κερδίζουν χιλιάδες ευρώ τον μήνα και είναι επίσημοι σπόνσορες στα κανάλια των διασημότερων παιχτών του NBA 2K στο YouTube - και αυτά τα κανάλια είναι από τα διασημότερα της πλατφόρμας.

Μπορεί κάποιοι να θεωρείτε ότι το να πληρώνεις για να “φτιάξεις” καλύτερα στατιστικά σε ένα βιντεοπαιχνίδι είναι πεταμένα λεφτά. Όμως από τη στιγμή που τα δύο συμβαλλόμενα μέρη συναλλάσσονται εθελούσια χωρίς κανείς να τους υποχρεώνει, το τι κάνουν με τα χρήματα και τον χρόνο τους είναι δική τους αποκλειστική υπόθεση. (Αν μάλιστα ψάχνετε κι άλλους λόγους να δείτε το πράγμα θετικά, σκεφτείτε ότι πολλοί από τους νέους ανθρώπους που αναλαμβάνουν να ανεβάσουν τα στατιστικά του λογαριασμού σας, εξασφαλίζουν έτσι τα χρήματα για τις σπουδές τους, τα προς το ζην της οικογένειάς τους και ένα καλό εισόδημα συχνά σε πολύ δύσκολες χώρες).

Οι φίλοι των αγορών, βλέπουμε σ’ αυτό το παράδειγμα ακόμη μια περίπτωση εθελούσιας ανάδυσης της συναλλαγής μεταξύ ελεύθερων ανθρώπων. Και ζητάμε να μειωθούν τα όποια εμπόδια βάζουν τα κράτη στην ελεύθερη συναλλαγή μας - τόσο στα βιντεοπαιχνίδια, όσο και σε κάθε άλλη πτυχή της ζωής μας - για να διασφαλίσουμε μεγαλύτερη ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και όφελος για όλους. Μέχρι να το καταλάβουν αυτό οι κυβερνώντες μας, θα βαράνε τούβλα στις πολιτικές τους μπασκέτες!

Διαβάστε ακόμη
Επιστροφή στην mobile έκδοση.