LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
Σάββατο 16/03/19
4ος χρόνος, ημέρα 1231η

Vivartia: Το ορόσημο του '18, ο δανεισμός και η διεθνής επέκταση

Print Friendly and PDF
-A +A
Vivartia: Το ορόσημο του \

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Έτος ορόσημο, με τακτοποίηση δανεισμού, άνοιγμα σε νέες αγορές και καινούριους τομείς εστίασης, εμπλουτισμό χαρτοφυλακίου με διεύρυνση των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών αλλά και περαιτέρω έμφαση σε αγορές τουριστικού ενδιαφέροντος ήταν το 2018 για τον όμιλο εστίασης Vivartia.

Ισχυροποίηση διεθνούς παρουσίας, έμφαση στον τουρισμό και εμπλουτισμός χαρτοφυλακίων με νέες δραστηριότητες είναι άλλωστε οι τρεις στρατηγικοί πυλώνες που δούλεψε η εταιρεία το 2018 και θα δώσει έμφαση και το 2019.

Κάποιοι συνδέουν αυτή την κινητικότητα και το γενικευμένο ανασκούμπωμα στο γεγονός ότι η Vivartia – με τις όλες τις θυγατρικές της (Δέλτα Συμμετοχών, Μπάρμπα Στάθης, Goody's, Everest και Flocafe) – είναι ένα ακόμη «χαρτί» προς πώληση του ομίλου MIG, όμως, σ' αυτή τη φάση, οι συνθήκες κάθε άλλο παρά ώριμες είναι.

O όμιλος κλείνει τη χρονικά έχοντας διευρύνει την παρουσία του σε δώδεκα - εκτός της Ελλάδος – χώρες, με 19 συνολικά σημεία πώλησης, ενώ συνεχίζει με τους ίδιους έντονους ρυθμούς ανάπτυξης και το πρώτο εξάμηνο του 2019, με την ανάπτυξη του GBH σε Κύπρο, Μάλτα και Σαουδική Αραβία και του σήματος FER στο Qatar.

Στο ίδιο πλαίσιο, προχώρησε στη δημιουργία πέντε νέων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) σε Ιόνια και Νέα οδό, αυξάνοντας τη συνολική του παρουσία σε 26 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, με 14 Olympus Plaza και 12 Goody’s Burger House/Flocafe Espresso Room, τα οποία αναμένεται να εξυπηρετούν περισσότερους από 10 εκατ. πελάτες ετησίως.

Οι τέσσερις νέες χώρες και η La Pasteria

Το 2018 η Vivartia επέκτεινε τα τρία βασικά της σήμερα εστίασης σε τέσσερις επιπλέον χώρες όπως Ρωσία, Βρετανία, Τσεχία και Αρμενία, σε κάποιες εξ αυτών μέσω συνεργασίας με τοπικούς partners

Πιο συγκεκριμένα, μέσω της Autogrill άνοιξαν τα καταστήματα La Pasteria & Flocafe Espresso Room (FER) στο νέο μεγάλο εμπορικό κέντρο «Prague the Style Outlet», ενώ μέσω της εταιρείας SSP τα σήματα La Pasteria & Goody’s Burger House (GBH) έκαναν την εμφάνισή τους στο αεροδρόμιο Sheremetyevo της Μόσχας.

Είναι η πρώτη φορά που το σήμα La Pasteria επεκτείνεται στο εξωτερικό, αποκτώντας ταυτόχρονη παρουσία σε δύο σημαντικές χώρες. Πρόσφατα, προστέθηκαν δύο νέα Goody’s Burger House στο Yerevan της Αρμενίας, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται η λειτουργία του δεύτερου καταστήματος Flocafe Espresso Room σε κεντρικό σημείο του Λονδίνου.

Με 250 νέες θέσεις εργασίας το 2018

Η Vivartia είναι ο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος εστίασης, ενώ κατά τη διάρκεια του 2018 υπήρξε αύξηση των άμεσα απασχολουμένων στις εταιρείες εστίασης που ελέγχει κατά 9%, με τη δημιουργία 250 νέων θέσεων εργασίας. Αποτελώντας το μεγαλύτερο εργοδότη στο χώρο της εστίασης στην Ελλάδα, απασχολεί περισσότερους από 2.500 άμεσα και 5.000 έμμεσα εργαζομένους.

Αεροδρόμια και ΣΕΑ

Η εταιρεία ενισχύει την παρουσία της και στα Αεροδρόμια, είτε αναβαθμίζοντας τα υφιστάμενα σημεία πώλησης, είτε δημιουργώντας νέα. Πιο συγκεκριμένα, το 2018 προχώρησε στη δημιουργία είκοσι νέων σημείων σε πέντε αεροδρόμια σε όλη την Ελλάδα, ανάμεσα στα οποία το δεύτερο μεγαλύτερο Αεροδρόμιο της χώρας, το «Νίκος Καζαντζάκης» του Νομού Ηρακλείου, καθώς και το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, προχώρησε στη δημιουργία πέντε νέων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) σε Ιόνια και Νέα οδό, αυξάνοντας τη συνολική του παρουσία σε 26 ΣΕΑ, με 14 Olympus Plaza και 12 Goody’s Burger House/Flocafe Espresso Room, τα οποία αναμένεται να εξυπηρετούν περισσότερους από 10 εκατ. πελάτες ετησίως.

Νέες κατηγορίες και νέα concept στην εστίαση

Το 2018 ο Όμιλος διεύρυνε τη γκάμα των δραστηριοτήτων του μπαίνοντας σε νέες κατηγορίες στον τομέα της εστίασης. Πέραν της επέκτασης στον τομέα του μαγειρευτού φαγητού μέσω του «Forky», προχώρησε και στη δημιουργία του νέου σήματος «It’s All Grεεk», μιας σύγχρονης έκδοσης Ελληνικού ψητοπωλείου με έμφαση στο κοντοσούβλι.

Το νέο σήμα έκανε την εμφάνισή του στο εμπορικό κέντρο McArthur Glen, με το δεύτερο κατάστημα πόλης να ανοίγει εντός Δεκεμβρίου στο Village Park στο Ρέντη, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει την ανάπτυξή του και στα αεροδρόμια.

Σχολιάζοντας αυτές τις εξελίξεις, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Vivartia Ανδρέας Τσουκάλης, τόνισε μεταξύ άλλων πως «τα τελευταία χρόνια εφαρμόζουμε με συνέπεια ένα εντατικό πρόγραμμα εξωστρέφειας, το οποίο επιβεβαιώνει σταθερά την εμπιστοσύνη των επενδυτών στη δύναμη των σημάτων μας.

Πιστεύουμε στη δυναμική της χώρας μας και αποδεικνύουμε έμπρακτα την ενεργή συμμετοχή μας στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας. Η Vivartia είναι ο μεγαλύτερος όμιλος εστίασης στην Ελλάδα και από τους μεγαλύτερους στη ΝΑ Ευρώπη, λειτουργεί τρεις σύγχρονες μονάδες παραγωγής, ενώ εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 300.000 πελάτες σε περισσότερα από 560 σημεία πώλησης».

Η αναδιάρθρωση του δανεισμού

Ο όμιλος Vivartia έχει πληγεί σημαντικά από την κρίση, από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό σε πολλά επίπεδα, αλλά και πιθανότατα από κάποιες αμφιλεγόμενες έως ατυχείς επιλογές, προσπαθεί να βγει μπροστά εκ νέου.

Τον περασμένο Ιούνιο υπεγράφησαν οι επιμέρους δανειακές συμβάσεις των εταιρειών του και  «κλείδωσε» η συμφωνία που είχε επιτευχθεί από το Μάρτιο για αναδιάρθρωση συνολικού δανεισμού 373 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία επιτεύχθηκε μεταξύ των τεσσάρων συστημικών τραπεζών Alpha Bank, Εθνική, Eurobank και Πειραιώς.

Ασφαλώς, το μέγεθος δανεισμού ύψους 373 εκατ. ευρώ, δεν είναι καθόλου μικρό. Από εκεί και πέρα, οι βασικοί όροι της αναδιάρθρωσης είναι εξαιρετικά επωφελείς για τον όμιλο, δεδομένου ότι επιτεύχθηκε, μεταξύ άλλων, παράταση της λήξης των δανείων σε ορίζοντα εξαετίας, ήτοι έως τον Οκτώβριο του 2024, ενώ μειώθηκε και το κόστος δανεισμού.

H Δέλτα είναι το 50% της Vivartia, η οποία είναι το 50% της MIG

Θυμίζουμε πως «κλειδί» για την καλυτέρευση της χρηματοοικονομικής εικόνας της Vivartia είναι η Δέλτα Συμμετοχών, η οποία αποτελεί περίπου το 50% του συνολικού εκτοπίσματος της Vivartia, ενώ η τελευταία είναι πάνω από το 50% του συνολικού εκτοπίσματος του ομίλου MIG με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Στο 9μηνο του 2018, οι ενοποιημένες πωλήσεις της Vivartia αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το 9μηνο του 2017 και διαμορφώθηκαν σε 464,2 εκατ. ευρώ, με θετική συνεισφορά όλων των κλάδων δραστηριότητας του ομίλου. Τα ενοποιημένα κέρδη EBITDA διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 9μηνο 2017, διαμορφούμενα στα 42,2 εκατ. ευρώ.

Ο κλάδος εστίασης παρουσίασε σημαντική βελτίωση του κύκλου εργασιών και της λειτουργικής του κερδοφορίας (+8,5% οι πωλήσεις και +25% το EBITDA), ως απόρροια της επένδυσης που έχει πραγματοποιηθεί στον τομέα ταξιδιωτικών υπηρεσιών (αεροδρόμια, επιβατικά πλοία και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών). Για το σύνολο του 2018, τα EBTDA του ομίλου Vivartia αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ.

 

Διαβάστε ακόμη
Επιστροφή στην mobile έκδοση.