LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
Πέμπτη 08/11/18
4ος χρόνος, ημέρα 1103η

Οι ιστορικές καινοτομίες και τα μελλοντικά βήματα της Xerox

Print Friendly and PDF
-A +A
Οι ιστορικές καινοτομίες και τα μελλοντικά βήματα της Xerox

Του Γιάννη Γορανίτη

Όταν το 1938 ο Chester Carlson ανακάλυψε την ξηρογραφία δεν μπορούσε καν να διανοηθεί πόσο σημαντική ήταν αυτή η εφεύρεση. Όπως αποδείχτηκε δεκαετίες αργότερα, έγινε το εφαλτήριο για να δημιουργηθούν χιλιάδες καινοτομίες και πρωτοποριακές ιδέες από τους μηχανικούς και τους επιστήμονες της Xerox.

«Θυμάμαι συνεχώς ότι η ιδέα, το μικρόβιο, αυτό που δημιούργησε το φαινόμενο της ξηρογραφίας γεννήθηκε στο μυαλό ενός μόνο ατόμου που δούλευε τα Σαββατοκύριακα σε ένα μικρό διαμέρισμα στο Long Island», δήλωσε ο Joe Wilson το 1971. «Καθώς κινητοποιούμε μεγάλες δυνάμεις για να φτιάξουμε εξελιγμένα προϊόντα. προσεύχομαι αυτή η εταιρεία να μην ξεχάσει ποτέ πώς το σπουδαιότερο επίτευγμα μπορεί να γεννηθεί στο μυαλό κάποιου ατόμου σε κάποιο σκοτεινό εργαστήριο», κατέληξε.

Με τη βοήθεια του Steve Hoover, Chief Technology Officer της Xerox Corp. θα πλοηγηθούμε σε πέντε ιστορικά ορόσημα της θρυλικής εταιρείας που ιδρύθηκε το 1906 στο Ρότσεστερ των ΗΠΑ (ως Haloid Photographic Company). Η παγκόσμια αναγνώριση ήρθε αρκετές δεκαετίες αργότερα, χάρη στην αξιοποίηση της σημαντικής αυτής εφεύρεσης.

Ανάπτυξη της ξηρογραφίας

Ο Chester Carlson, λοιπόν, συνέταξε το πρώτο ακατέργαστο μήνυμα του («10-22-38 Astoria») ακριβώς πριν 80 χρόνια.

Επειδή βέβαια δεν μπορούσε να αυτοματοποιήσει την εφεύρεσή του ούτε βέβαια να τη λανσάρει στην αγορά, ξεκίνησε να απευθύνεται σε πολλές μεγάλες εταιρείες.

Η συσκευή όμως ήταν δυσλειτουργική και θορυβώδης με αποτέλεσμα επί δύο σχεδόν δεκαετίες –και παρά τη συμφωνία του με το Battelle Memorial Institute– να μην έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Όταν όμως το 1947, ο Joseph C. Wilson, πρόεδρος της Haloid αναγνώρισε της δυνατότητες της εφεύρεσης του Carlson, αποφάσισε να αξιοποιήσει την την τεχνολογία του Carlson. Τον προσέλαβε μάλιστα ως ειδικό σύμβουλο και επί 12 χρόνια ξόδεψε όλο τον προϋπολογισμό της εταιρείας, μιας και οι πρώτες μηχανές που κυκλοφόρησαν δεν γνώρισαν ιδιαίτερη επιτυχία.

Η αλλαγή ήρθε το 1959, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο πλήρως αυτόματο φωτοτυπικό μηχάνημα στον κόσμο (το ιστορικό «914»). Η επιτυχία του ήταν καθοριστική για την εταιρεία που δύο χρόνια αργότερα μετονομάστηκε σε Xerox Corporation.

Δέσμευση για προϊόντα χωρίς απόβλητα

Όπως χαρακτηριστικά λέει ο CTO της Xerox η επιλογή της «αποφυγής αποβλήτων» μπορεί να μην είναι καινοτόμος, αλλά είναι ιδιαίτερα «τολμηρή και διορατική». Έγινε η πρώτη εταιρία που εισήγαγε ανακυκλωμένες ποιότητες χαρτιού κομμένων φύλλων, την αυτόματη αντιγραφή και την εκτύπωση διπλής όψεως. Σήμερα, όλα τα προϊόντα της πληρούν ή υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των παγκοσμίως αναγνωρισμένων πιστοποιήσεων για περιβαλλοντικές επιδόσεις προϊόντων (π.χ. Energy Star, EcoLogo, Blue Angel κ.ά.).

Εξάλλου, η Xerox πρωτοστάτησε στην έννοια της ανακατασκευής ηλεκτρονικών ειδών και βελτιστοποίησε το παγκόσμιο σύστημα αντίστροφης εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα ήταν από τις πρώτες εταιρείες που κυκλοφόρησαν προϊόντα με σήμανση EPEAT (σύστημα περιβαλλοντικής αξιολόγησης για ηλεκτρονικά προϊόντα).

Η ανακάλυψη των συστημάτων διαχείρισης εκτυπώσεων

Τα συστήματα MPS (Managed Print Services) έχουν εξελιχθεί αρκετά από την αρχική ιδέα της «κατά παραγγελίας» παραγωγής αντιγράφων. Πλέον, επιτρέπουν την ψηφιοποίηση των διαδικασιών γραφείου και την αυτοματοποίηση των ροών εργασίας, ενώ παρέχουν αναλυτικά στοιχεία για το περιβάλλον εκτύπωσης, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας και την αντικατάσταση των αναποτελεσματικών και δαπανηρών διαδικασιών με εύκολες και ακριβείς ψηφιακές εργασίες.

Ο Steve Hoover μας αναφέρει ενδεικτικά τις εφαρμογές στους εκτυπωτές με τεχνολογία ConnectKey που οδηγούν τους πολυλειτουργικούς εκτυπωτές (MFP) πέρα από τις παραδοσιακές λειτουργίες εκτύπωσης, ευνοώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Το Xerox App Gallery προσφέρει μια ευρεία γκάμα εφαρμογών που βελτιστοποιούν κοινές επιχειρησιακές διαδικασίες, και βελτιώνουν τον τρόπο εργασίας, αφού αναλαμβάνουν από τη σάρωση και τη μετατροπή του χαρτιού σε απαραίτητες μορφές μέχρι την αυτόματη μετάφραση εγγράφων και τον ασφαλή διαμοιρασμό των δεδομένων.

Ψηφιακή Εκτύπωση

Το μακρινό 1992 κυκλοφόρησε ο DocuTech Network Publisher, ένας ψηφιακός εκτυπωτής που «τόλμησε» να ανταγωνιστεί έναν offset printer. Μια δεκαετία αργότερα, κυκλοφόρησε ο Xerox iGen3 Press Production σπάζοντας το φράγμα της παραγωγής 100 έγχρωμων σελίδων ανά λεπτό και ανοίγοντας νέους δρόμους για τους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης.

Παράλληλα, επεκτάθηκαν οι δυνατότητες των toner και των μελανιών: Τα Clear Dry, White Dry και Metallic Dry π.χ. καθιστούν ευκολότερη τη δημιουργία εντυπωσιακών εκτυπώσεων υψηλής ποιότητας, τα ξηρά μελάνια Xerox Specialty προσθέτουν υπεραξία στις ψηφιακές εκτυπώσεις, ενώ το High Fusion για μηχανές inkjet, προσφέρει ομοιόμορφη ποιότητα.

Πλέον, η ψηφιακή εκτύπωση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνητή νοημοσύνη αλλάζοντας τα δεδομένα και δημιουργώντας νέες δυνατότητες για τις επιχειρήσεις εκτύπωσης.

Λειτουργική εκτύπωση

Οι εφαρμογές ενεργών λειτουργικών μελανιών μπορούν ήδη να αλλάξουν το χρώμα ή τη δομή ανάλογα με τοπικούς περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως η θερμοκρασία. Έως το 2025 το υβριδικό οικοσύστημα υπολογιστών αναμένεται να απλοποιήσει τον σχεδιασμό και τα ψηφιακά συστήματα παραγωγής να παράγουν μια ποικιλία αισθητήρων, κυκλωμάτων, μνήμης και επικοινωνιών, με ευέλικτες, χαμηλού κόστους έξυπνες ετικέτες που θα εκτυπώνονται απευθείας σε προϊόντα και συσκευασίες.

Με αυτό τον τρόπο, οι πληροφορίες θα επεκτείνονται σε έγγραφα, προϊόντα και πακέτα, υλοποιώντας την υπόσχεση του internet of things. Όπως σημειώνει ο Steve Hoover «Αυτό θα επιτρέψει μια σειρά από νέες υπηρεσίες που θα συνδέουν τον φυσικό και ψηφιακό κόσμο», καθώς οι πάροχοι εκτύπωσης δεν θα παραδίδουν πλέον μόνο τυπωμένα υλικά αλλά και αναλυτικά δεδομένα.

Επιστροφή στην mobile έκδοση.