LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
ARTNEWSA
Κυριακή 04/11/18
4ος χρόνος, ημέρα 1099η

Έτσι θα γίνει η Αθήνα ένα από τα κορυφαία τουριστικά brand στην Ευρώπη

Print Friendly and PDF
-A +A
Έτσι θα γίνει η Αθήνα ένα από τα κορυφαία τουριστικά brand στην Ευρώπη

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Η Αθήνα αλλάζει. Και τα επόμενα χρόνια, θα αλλάξει ακόμη περισσότερο. Στην πόλη λαμβάνει χώρα ένας μεγάλος οργασμός ξενοδοχειακών επενδύσεων, κορυφαία παγκόσμια brand τοποθετούνται είτε αυτόνομα είτε μέσω συνεργασιών με εγχώριους partners. Συνάμα, πολλά παροπλισμένα ξενοδοχεία ανακαινίζονται και «επιστρέφουν», ενώ σημαντικό είναι το momentum που υπάρχει για ξενοδοχεία boutique.

Γενικώς οι ξενοδοχειακές υποδομές της πρωτεύουσας αναβαθμίζονται θεαματικά τα τελευταία χρόνια, παίζοντας πλέον δυνατά και στην υποστήριξη του λεγόμενου συνεδριακού τουρισμού.

Παράλληλα, τα επόμενα χρόνια, όταν ολοκληρωθούν τα έργα στην παραλιακή ζώνη, από τον Πειραιά έως τον Αστέρα, θα δημιουργηθεί η λεγόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα που όμοιά της δε θα υπάρχει σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο Πειραιάς αλλάζει και εκσυγχρονίζεται με επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ, το ΣΕΦ και όλη η περιοχή του Φαληρικού Όρμου θα αναμορφωθεί, η μαρίνα του Φλοίσβου εκσυγχρονίζεται όπως αργότερα και αυτή του Αλίμου, ενώ καλώς εχόντων των πραγμάτων μέσα στο 2019 θα ξεκινήσουν τα έργα στο Ελληνικό, με την αναμόρφωση της παραλιακής ζώνης να είναι στις προτεραιότητες. Παράλληλα, του χρόνου ή το 2020 θα παραδοθεί ο «νέος» ανακαινισμένος Αστέρας.

Την ίδια ώρα, η Αθήνα γίνεται ένας σημαντικός αυτόνομος city break τουριστικός προορισμός και ο κεντρικός κόμβος και καταλύτης για τη μεγάλη εκτόξευση του τουρισμού στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Παρά τα σημαντικά προβλήματά της, η ελληνική πρωτεύουσα βγαίνει περαιτέρω στο προσκήνιο ως ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο, προβάλλοντας ως σύγχρονο κέντρο πολιτισμού, ιστορίας και σύγχρονης ζωής.

Από τα 2,5 εκατ. επισκέπτες που είχε η Αθήνα το 2012, που ήταν η χειρότερη χρονιά, το 2016 έφτασε στα 4,5 εκατ. επισκέπτες, το 2017 ξεπέρασε τα 5 εκατ., ενώ για το 2018 η πρόβλεψη είναι για 5,5 εκατ. επισκέπτες. Θυμίζουμε ότι η Αθήνα – πλην όλων των άλλων – είναι η μοναδική πρωτεύουσα στην Ευρώπη που ο επισκέπτης μπορεί σε μισή ώρα να βρεθεί από το κέντρο στη θάλασσα!

Ήδη η πρωτεύουσα έχει «απλωθεί» από πλευράς επισκεψιμότητας μέσα στο έτος, ενώ απώτερος στόχος είναι να γίνει ένας προορισμός όχι μόνο του καλοκαιριού αλλά για 12 μήνες το χρόνο. Ως γνωστόν, η Αθήνα είναι ο κεντρικός... κόμβος για όλη την Ελλάδα, καθώς στην πρωτεύουσα προσγειώνονται οι περισσότεροι τουρίστες που έρχονται στη χώρα. Αν «σηκωθεί» περαιτέρω η Αθήνα τουριστικά, αυτό θα σημάνει πολλαπλά οφέλη και για την υπόλοιπη τουριστική Ελλάδα, τα νησιά και την ενδοχώρα.

This is Athens & Partners

Πάνω σ' αυτό ισχυρό brand της Αθήνας θα προσπαθήσει να «χτίσει» η σημαντική σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα που στοχεύει στην αναβάθμιση (και) του ιστορικού κέντρου, μέσω της ενίσχυσης των υποδομών αλλά και της ενίσχυσης της εμπορικής δραστηριότητας.

Την περασμένη Πέμπτη, στο ΚΠΙΣΝ, τρεις φορείς, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), η Aegean Airlines και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και ο δήμος Αθηναίων, ανακοίνωσαν τη σύμπραξη "This is Athens & Partners". Στην ουσία πρόκειται την εξέλιξη και τον εμπλουτισμό του προγράμματος που είχε ανακοινωθεί προ διετίας.

athens

Πρόκειται για ένα τριετές πλάνο που στοχεύει στην προσέλκυση 200 χιλιάδων νέων επισκεπτών, εισροή 100 εκατ. εσόδων και δημιουργία πέντε χιλιάδων θέσεων εργασίας. Επίσης, στοχεύει στη διοργάνωση μεγάλου αριθμού διεθνών συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων στην πόλη. Ειδικότερα στόχος είναι η προσέλκυση 45 συνεδρίων, 13 χιλ. συνέδρων και έσοδα ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Για την υλοποίηση του προγράμματος απαιτούνται κονδύλια ύψους 15 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης από τον δ/νων σύμβουλο της ΕΑΤΑ του δήμου Αθηναίων Α. Γαληνό έχουν εξασφαλισθεί κεφάλαια που φτάνουν τα 8,3 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς, περιφερειακούς και ιδίους πόρους.

Αυτό το τριετές πλάνο θα υλοποιηθεί σε τρεις άξονες

Μέσα από τρεις άξονες, θα λάβουν χώρα διευρυμένες παρεμβάσεις σε κτήρια, δρόμους και συνοικίες, συντονισμένη προβολή για την ενίσχυση της ταυτότητας και του brand της Αθήνας, αλλά και γενικός συντονισμός φορέως για το «χτίσιμο» κουλτούρας ενιαίας εμπειρίας επισκεπτών, εξυπηρέτησης και εθελοντισμού.

1ος Άξονας: Περιλαμβάνει επενδύσεις για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και το σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών για το διεθνές και εγχώριο κοινό.

Μέσα από το πιλοτικό πρόγραμμα ΠΟΛΗ², δρομολογούνται 22 παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της εικόνας της πόλης με το «πρασίνισμα» κτιρίων, την εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού και με εφαρμογές φωτισμού σε πολλές γειτονιές της Αθήνας, ενώ ανακαινίζονται και ανοίγουν 18 κλειστά καταστήματα σε συμβολικά σημεία της πόλης. Αντίστοιχη παρέμβαση μεγάλης κλίμακας έχει σχεδιαστεί για την οδό Σταδίου με στόχο την αισθητική της αναβάθμιση και την ουσιαστική επανεκκίνηση της εμπορικής της δραστηριότητας.

Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση της εικόνας του ιστορικού κέντρου με ένα διετές πρόγραμμα antitagging, ενώ το 2020 θα υποστηριχθεί από το This is Athens & Partners ένα μεγάλο πρόγραμμα εκδηλώσεων γύρω από τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία, που θα απευθύνεται σε Αθηναίους και σε επισκέπτες που θέλουν να ανακαλύψουν το σύγχρονο πρόσωπο της Αθήνας.

2ος άξονας: Περιλαμβάνει την προβολή και προώθηση του προορισμού, με τη διαμόρφωση και επικοινωνία της ταυτότητας και του brand της Αθήνας. Το This is Athens & Partners θα συνεχίσει, με αυξημένο προϋπολογισμό, να υποστηρίζει με ψηφιακές καμπάνιες την προβολή της Αθήνα, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της δυναμικής που καταγράφει η Αθήνα ως κορυφαίος προορισμός για όλο το χρόνο.

Μέσα από τις νέες καμπάνιες που θα «τρέξουν» από την άνοιξη του 2019, αναμένεται να προσεγγιστούν 120 εκατ. πολίτες από χώρες που αποτελούν σημαντικές τουριστικές αγορές.

3ος άξονας: Περιλαμβάνει το συντονισμό φορέων για τη δημιουργία ενιαίας εμπειρίας επισκεπτών. Οι δράσεις θα εστιάσουν στην υποδοχή των επισκεπτών της Αθήνας με τη λειτουργία καθ' όλη τη διάρκεια του έτους δύο σημείων ενημέρωσης (info points), μέσα από το οποία ο επισκέπτης θα μπορεί να λαμβάνει τις σωστές πληροφορίες για την πόλη και τις εμπειρίες της.

athens
Παράλληλα, θα υποστηρίζεται συστηματικά το δίκτυο Αθηναίων εθελοντών που έχει ήδη δημιουργηθεί ώστε οι εθελοντές να υποδέχονται επισκέπτες προσφέροντας δωρεάν θεματικές περιηγήσεις στην πόλη.

Το αναπτυξιακό πλάνο του This is Athens & Partners θα συντονίζεται κεντρικά από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και θα υλοποιείται σε συνεργασία με την Marketing Greece του ΣΕΤΕ και το Athens Partnership, που διαχειρίζεται τις δωρεές για τον δήμο Αθηναίων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Επιστροφή στην mobile έκδοση.