LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
Παρασκευή 14/12/18
4ος χρόνος, ημέρα 1139η

N. Καραμούζης: Τρεις κρίσιμες προκλήσεις για τις τράπεζες

Print Friendly and PDF
-A +A
N. Καραμούζης: Τρεις κρίσιμες προκλήσεις για τις τράπεζες

Την αποτελεσματική διαχείριση των NPEs, την ταχύτητα της τεχνολογικής αναβάθμισης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας περιέγραψε ως τις πλέον κρίσιμες προκλήσεις για το μέλλον των τραπεζών ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Νικόλαος Καραμούζης. 

Συγκεκριμένα, σε κοινή διοργάνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της Εθνικής Τράπεζας και με την επιμέλεια του Economist πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο κ. Καραμούζης τόνισε ότι, η μάχη του ανταγωνισμού στην Ελλάδα θα κριθεί τελικά από τρεις σημαντικούς παράγοντες, που αποτελούν και τις κρίσιμες προκλήσεις μπροστά.

Πρώτον, από την ικανότητα των τραπεζών να διαχειριστούν αποτελεσματικά και να μειώσουν ταχύτατα το σημαντικό ύψος των NPEs, διατηρώντας παράλληλα τη χρηματοοικονομική τους ευρωστία, την πρόσβαση στις αγορές και την εμπιστοσύνη πελατών και εποπτικών αρχών.
 
Δεύτερον, από την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της τεχνολογικής τους αναβάθμισης, καθώς και της λειτουργικής και επιχειρησιακής μας προσαρμογής, κυρίως, την επιτυχή εμπορευματοποίηση των νέων front and back office ψηφιακών εφαρμογών με ανταγωνιστικό κόστος.

Τρίτον, από την ικανότητα της κάθε τράπεζας να ενισχύει καθημερινά τα άυλα και ποιοτικά στοιχεία του ανταγωνισμού, που κατά την γνώμη μου αποτελούν και το διαρκές και μονιμότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Κυρίως να ενισχύει:

-την εμπιστοσύνη των πελατών,

-την άριστη εξυπηρέτηση,

-την ισχυρή εταιρική ταυτότητα,

-την ικανοποίηση, την εργατικότητα και αφοσίωση του προσωπικού,

-την εκτίμηση και αναγνώριση της κοινωνίας,

-την εμπέδωση εσωτερικής κουλτούρας επιχειρηματικότητας, διαφάνειας, εντιμότητας, καθήκοντος και συνεργασίας,

-την προσήλωση του οργανισμού στη συνετή διαχείριση κινδύνων.

Π. Μυλωνάς: Επιτακτική ανάγκη ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κ. Παύλος Μυλωνάς μιλώντας στην ημερίδα τόνισε την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού του εγχώριου τραπεζικού συστήματος και τα οφέλη που δημιουργούνται για τους πελάτες , τις τράπεζες και την ανάπτυξη.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά μια επιτακτική ανάγκη που βρίσκεται σε εξέλιξη, υπογράμμισε. Το τραπεζικό σύστημα καλείται να ανταποκριθεί άμεσα σ’ αυτή τη πρόκληση, περνώντας στη νέα εποχή συναλλαγών και με ανταγωνιστές τους νέους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος να κατανοήσουμε και να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας. Η Εθνική Τράπεζα προετοιμάζεται για τη νέα ψηφιακή εποχή και θεωρεί τον στόχο αυτό βασικό παράγοντα της συνολικής προσπάθειας του μετασχηματισμού της.

Έτσι θα προσεγγίσουμε τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας ακόμα περισσότερο, ιδίως της νέας γενιάς. Έτσι αυξάνουμε τις δυνατότητες να δημιουργήσουμε εξατομικευμένα προϊόντα και λύσεις και να είμαστε παρόντες όπου μας χρειάζονται, όποτε μας χρειάζονται και με τον τρόπο που μας χρειάζονται όλοι οι πελάτες μας. Η εμπιστοσύνη, τα δεδομένα και η ευελιξία είναι τα πλέον σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορεί να κατέχει μια τράπεζα. Εμείς, η Εθνική Τράπεζα, διαθέτουμε ήδη τα δύο πρώτα, αλλά οφείλουμε να κατακτήσουμε/ να αποκτήσουμε και το τρίτο. Και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε τους κατάλληλους ανθρώπους και τα κατάλληλα συστήματα και διαδικασίες για να διαφυλάξουμε τα πλεονεκτήματα αυτά.

Μέσα σε μία πενταετία και ενώ θα έχουν εξαφανιστεί πολλοί νεοεισερχόμενοι παίχτες, κάποιοι θα έχουν ισχυροποιηθεί και θα έχουν επεκταθεί και ο τραπεζικός κλάδος θα έχει διαμορφωθεί τελείως διαφορετικά. Γι’ αυτούς τους λόγους δεν είναι εφικτή η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης. Καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε την αποστολή μας και να μεταμορφωθούμε από τη βάση μας, να καταθέσουμε νέες προτάσεις δημιουργίας αξίας πέραν των κλασικών τραπεζικών υπηρεσιών, και να είμαστε πιο δεκτικοί σε εξωτερικά προϊόντα και διαύλους διάθεσης. Παράλληλα να διασφαλίσουμε ότι δεν θα αποκοπούμε από τα βασικά συστατικά στοιχεία των εργασιών μας: τη σχέση μας με τον πελάτη.

Επιστροφή στην mobile έκδοση.