LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
ARTNEWSA
Τρίτη 09/10/18
3ος χρόνος, ημέρα 1073η

Το Domino effect της Dogus

Print Friendly and PDF
-A +A
Το Domino effect της Dogus

Του Κωνσταντίνου Χαροκόπου

Τον τουρκικό πολυεθνικό επιχειρηματικό όμιλο της Dogus, οι περισσότεροι ίσως να τον γνωρίζουμε από την ιδιότητά του ως μεγαλομετόχου της επιφανούς ποδοσφαιρικής ομάδας Fenerbahçe Spor Kulübü. Στον ευρύτερο οικονομικό και επενδυτικό χώρο, ο όμιλος Dogus και ο CEO Φερίτ Σαχένκ έγιναν γνωστοί από τη συμμετοχή τους σε διάφορα projects στον χώρο του τουρισμού και στις μαρίνες.

Η Dogus δραστηριοποιείται σε 26 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ρωσία, η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ και η Σαουδική Αραβία. Η επιχειρηματική της έκθεση είναι πολυσχιδής, στον χρηματοπιστωτικό κλάδο όπως είναι στην Garanti Bank, στις κατασκευές, στην αυτοκινητοβιομηχανία, στην ενέργεια, στην εξόρυξη κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, στον τουρισμό, στην ανάπτυξη ακινήτων, στον χώρο των τροφίμων και αναψυκτικών, σε αλυσίδες λιανικού εμπορίου, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως τηλεοπτικούς σταθμούς, ραδιοφωνικούς σταθμούς, εφημερίδες και περιοδικά. Συνολικά αριθμεί 250 εταιρείες και απασχολεί πάνω από 40.000 εργαζομένους ανά τον κόσμο. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου κυμαίνεται γύρω στα 4 δισ. USD και τα καθαρά κέρδη ανέρχονται στα 400 εκατ. USD.

Ο Φερίτ Σαχένκ είναι επιστήθιος φίλος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, τον οποίο στηρίζει με φανατισμό και αποτελεσματικότητα, μέσω των μέσων που διαθέτει ο όμιλος στην Τουρκία, που είναι έξι τηλεοπτικοί σταθμοί, πέντε ραδιοφωνικοί σταθμοί που εκπέμπουν προγράμματα προπαγάνδας και στους απόδημους Τούρκους, τρία διαδικτυακά portals και δύο περιοδικά.

Παρά τις εξαιρετικές πολιτικές σχέσεις με το καθεστώς Ερντογάν, η πρόσφατη οικονομική κρίση καθώς και η χαμηλή αξιολόγηση των δυνατοτήτων της τουρκικής οικονομίας εγείρουν μια πληθώρα προβλημάτων για την Dogus, με προεξέχον την ανάγκη αναχρηματοδότησης των υποχρεώσεων του ομίλου προς το διεθνές τραπεζικό και επενδυτικό σύστημα. Υποχρεώσεις που έχουν προέλθει από τραπεζικά και ομολογιακά δάνεια.

Οι ανάγκες αναχρηματοδότησης ανέρχονται στα 6 δισ. USD και η συνεχιζόμενη υποτίμηση της τουρκικής λίρας κάνει το εγχείρημα ακόμα πιο δύσκολο. Υπάρχουν σκέψεις για ρευστοποιήσεις συμμετοχών του ομίλου που περιλαμβάνουν και τις συμμετοχές στην Ελλάδα.

Τις θυγατρικές μαρίνες «Gouvia», «K&G Medmarinas», «Lefkas», «Zea Marina». Τις συμμετοχές σε joint ventures όπως είναι τα «Home Holdings Investment», «Ionian Hotel Enterprises - Athens Hilton», «Hospitality Lamda Dogus Marina Investments», «Investment Lamda Flisvos Holding Marina». Και φυσικά τα μεγάλα projects «Astir Marina Vouliagmenis» και «Astir Palace Vouliagmenis Hospitality». Το Domino Effect από την Τουρκία θα φέρει εξελίξεις και στο επιχειρηματικό τοπίο της Ελλάδας.

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στον Φιλελεύθερο την 1η Αυγούστου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Επιστροφή στην mobile έκδοση.