LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
ARTNEWSA
Πέμπτη 18/10/18
3ος χρόνος, ημέρα 1082η

Ποια είναι η B&F που εκδίδει ομόλογο έως 25 εκατ. ευρώ

Print Friendly and PDF
-A +A
Ποια είναι η B&F που εκδίδει ομόλογο έως 25 εκατ. ευρώ

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε ένα αρκετά δύσκολο timing για την αγορά, με τους ξένους να έχουν μειώσει κατακόρυφα τις επενδυτικές κινήσεις τους στη χώρα, καθώς το σκάνδαλο Folli Follie αφήνει βαριά τη σκιά του πάνω από την ελληνική επιχειρηματικότητα αλλά και το χρηματιστήριο, η εταιρεία B&F Ενδυμάτων προχωρά από σήμερα στην έκδοση ομολόγου έως 25 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για το τρίτο ομόλογο φέτος, μετά από αυτά των ΓΕΚ Τέρνα και Coral, όμως είναι σαφώς μικρότερο αυτών. Η δημόσια προσφορά ξεκινά σήμερα 20 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 22/6, ενώ το επιτόκιο θα διαμορφωθεί σταθερό στο 4,95% ετησίως. Η έναρξη διαπραγμάτευσης του ομολόγου θα γίνει την Τετάρτη 27 Ιουνίου.

Θα εκδοθούν έως 25.000 κοινές ομολογίες ονομαστικής αξίας 1.000 ευρώ εκάστη, με στόχο την αποκόμιση έως 25 εκατ. ευρώ. Κάθε επενδυτής μπορεί να εγγράφεται για 1 τουλάχιστον προσφερόμενη Ομολογία ονομαστικής αξίας 1.000 ευρώ ή για ακέραιο αριθμό Ομολογιών. Εάν το ομολογιακό δάνειο δεν καλυφθεί σε ποσό τουλάχιστον 12 εκατ. ευρώ, η έκδοση θα ματαιωθεί.

Συντονιστές και Κύριοι Ανάδοχοι της έκδοσης είναι οι Τράπεζα Πειραιώς, Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδος και Euroxx Χρηματιστηριακή που είναι και σύμβουλος έκδοσης. Λοιποί ανάδοχοι είναι οι Beta Χρηματιστηριακή και Κύκλος Χρηματιστηριακή.

Αντέχει και επεκτείνεται σ' έναν λίαν ανταγωνιστικό κλάδο

Ο όμιλος B&F (Μπιθαράς & Family) απασχολεί 600 άτομα προσωπικό και διατηρεί τον σχεδιασμό των συλλογών του 100% στην Ελλάδα, ενώ παράγει σε προμηθευτές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η B&F δραστηριοποιείται στον κλάδο της ένδυσης, δηλαδή σε έναν αρκετά δύσκολο – για τη χώρα μας – κλάδο, καθώς δεκάδες επιχειρήσεις έχουν «χτυπηθεί» από την κρίση στις δύο τελευταίες δεκαετίες, λόγω της «εισβολής» της παγκοσμιοποίησης στις πρώτες ύλες και στην παραγωγή, που άλλαξε μια για πάντα τα δεδομένα.

Κύρια σήματα της εταιρείας είναι οι «BSB» και «Lynne», διαθέτει 147 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, ιδιόκτητα και Franchise, έχοντας παρουσία σε 21 χώρες συνολικά. Από αυτά, περίπου τα 103 καταστήματα βρίσκονται στην Ελλάδα - με τα 55 σε βασικούς εμπορικούς δρόμους και εμπορικά κέντρα σ' όλη τη χώρα - και τα 44 στο εξωτερικό.

Στην Ελλάδα τα περισσότερα (κοντά στα 60) είναι εταιρικά και τα 42 λειτουργούν με τη μέθοδο του franchising. Στο εξωτερικό τα 21 είναι εταιρικά, όλα στη Ρουμανία - και τα υπόλοιπα 23 είναι franchising σε Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία, Κύπρο κ.α.

Συνολικά, με όλες τις μορφές καταστήματος, διαθέτει παρουσία - μέσω δικτύου πωλήσεων χονδρικής (multi-brand καταστήματα) σε 259 σημεία πώλησης στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Περίπου 20 με 25% του κύκλου εργασιών προέρχεται από το εξωτερικό, ενώ στόχος της διοίκησης είναι μέσα στην προσεχή πενταετία το μερίδιο αυτό να προσεγγίσει το 40%.

Η πορεία από το 1980 μέχρι σήμερα

Η εταιρεία ένδυσης BSB ιδρύθηκε το 1980 από τον Kορίνθιο Bασίλη Mπιθαρά που μαζί με τη γυναίκα του Σοφία Μπιθαρά δημιούργησαν ένα πετυχημένο και αναγνωρίσιμο γυναικείο brand. Tο πρώτο κατάστημα το άνοιξε στον Άγιο Νικόλαο Αττικής πετυχαίνοντας σημαντικές επιδόσεις.

Ο Βασίλης Μπιθαράς ξεκίνησε από πωλητής υφασμάτων και αργότερα μεταπήδησε στη λιανική. «Κλειδί» για την επιτυχία ήταν το ταλέντο της συζύγου του Σοφίας η οποία γνώριζε από σχέδιο και μόδα, καθώς υπήρξε σπουδάστρια στην καλύτερη σχολή της εποχής, Bελουδάκη.

Η κα Μπιθαρά σχεδίαζε και έραβε προσωπικά τα ενδύματα της φίρμας BSB και στη συνέχεια αυτά προωθούνταν μέσω χονδρικής πώλησης από τον σύζυγό της. Μετά την επιτυχία του πρώτου καταστήματος, και κυρίως από το 1994 και μετά αποφασίζουν να αναπτύξουν καταστήματα λιανικής, ενώ το 2005 εξαγοράζουν και την αλυσίδα Lynne που επίσης είχε «κλασάτο» όνομα στο γυναικείο ρούχο.

Το brand της BSB – παρά την κρίση στο χώρο της ένδυσης – καταφέρνει και στέκεται ανάμεσα στους πολυεθνικούς κολοσσούς ένδυσης, έχοντας σταθερή επέκταση στην Ελλάδα αλλά και διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού. Θυμίζουμε πως ο κλάδος της ένδυσης έχει πληγεί από τη μείωση της κατανάλωσης στα χρόνια της κρίσης και έχει απολέσει σχεδόν το 50% του τζίρου του από το 2009.

Η B&F τα τελευταία χρόνια έχει στρατηγικό πλάνο εξωστρέφειας, δίνοντας το παρόν σε όλα τα μεγάλα ραντεβού και «γκαλά» μόδας διεθνώς, όπως οι εκθέσεις Panorama στο Βερολίνο, Who’s Next στο Παρίσι, MOMAD στη Μαδρίτη κ.λπ.

Που θα διατεθούν τα κεφάλαια του ομολόγου

Ποσό ύψους 20 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την αποπληρωμή του υφιστάμενου βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας (που σήμερα ανέρχεται στα 34 εκατ. ευρώ) και μέρους των υποχρεώσεων που προκύπτουν από τις συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Επίσης, 5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη διεύρυνση των δικτύων του σήματος Lynne και του σήματος BSB στις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Στόχος είναι η επέκταση του δικτύου αντιπροσώπων στο εξωτερικό, για την ενίσχυση της παρουσίας των εμπορικών σημάτων BSB και Lynne στις αγορές της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Ρωσίας.

Επίσης, θα δημιουργηθούν πέντε νέα εταιρικά καταστήματα της φίρμας Lynne σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας. Από αυτά, δύο θα δημιουργηθούν μέσα στο 2018, δύο στο 2019 και ένα στο 2020. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν τέσσερα νέα εταιρικά καταστήματα της φίρμας BSB σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.

Οικονομικές επιδόσεις

Το 2016 ο τζίρος της B&F ανήλθε στα 63,3 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% σε σχέση με το 2015. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,5%, και τα κέρδη προ φόρων έφθασαν τα 7,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 58,9% σε σχέση με το 2015. Για τη χρήση του 2017, οι εκτιμήσεις είναι πως ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε κοντά στα 70 εκατ. ευρώ.

Επιστροφή στην mobile έκδοση.