LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
ARTNEWSA
Τετάρτη 13/06/18
3ος χρόνος, ημέρα 955η

Ν. Ζαρκαλής: Έτσι έφτασε η Wind τους 4,5 εκατ. πελάτες τηλεφωνίας

Print Friendly and PDF
-A +A
Ν. Ζαρκαλής: Έτσι έφτασε η Wind τους 4,5 εκατ. πελάτες τηλεφωνίας

Στο μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί η Wind Hellas και στον ολικό μετασχηματισμό της επιχείρησης πάνω στη νέα ψηφιακή εποχή, που της έχει φέρει ήδη 4,5 εκατ. πελάτες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας αναφέρεται σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νάσος Ζαρκαλής.

Το επενδυτικό πρόγραμμα έως το 2020 φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει δίκτυα νέας γενιάς, κινητής και σταθερής, ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και το άνοιγμα στη συνδρομητική τηλεόραση μέσω της WIND VISION, που είναι ο τρίτος πυλώνας ανάπτυξης.

Η τελευταία, σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, έχει ήδη καλή εμπορική πορεία ενώ έχει ενισχύσει ακόμη περισσότερο το brand Wind στη συνείδηση των πελατών της επιχείρησης.

Αναλυτικά, η συνέντευξη του κ. Νάσου Ζαρκαλή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:

Ερ. Κύριε Ζαρκαλή, ποια είναι τα πρώτα μηνύματα της αγοράς σχετικά με τη νέα υπηρεσία Wind Vision; Αν και είναι πολύ νωρίς φαίνεται να προσελκύετε νέους πελάτες;

Η είσοδος μας στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι μια ιστορική στιγμή για την εταιρεία μας και μέρος του στρατηγικού μετασχηματισμού που συντελέστηκε στη WIND τα τελευταία πέντε χρόνια ώστε σήμερα να είμαστε ένας ολοκληρωμένος τηλεπικοινωνιακός πάροχος.

Μετά την κινητή, τη σταθερή τηλεφωνία και το Internet, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ο τρίτος πυλώνας ανάπτυξης της WIND. Η εμπορική της πορεία είναι εξαιρετική και ήδη η WIND VISION έχει ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη φήμη της μάρκας μας και τη συνολική εμπειρία των πελατών μας.

Πρόκειται για μια υπηρεσία πρωτοποριακή, με τα πλέον προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά στην αγορά και μεγάλες συνεργασίες σε επίπεδο περιεχομένου, όπως τη στρατηγική συνεργασία που έχουμε συνάψει με το Netflix. Μας τιμά το γεγονός ότι η Netflix επέλεξε τη WIND VISION ως partner στην ελληνική αγορά, αναγνωρίζοντας την τεχνολογική καινοτομία της υπηρεσίας μας.

Ερ. Το 2017, όπως ο ίδιος έχετε πει διασφαλίστηκε η αναπτυξιακή τροχιά της Wind Hellas. Tι προβλέπεται για το 2018; Η πορεία της έχει να κάνει με την ανάκαμψη της οικονομίας;

Το 2017 ως δεύτερος χρόνος ανάπτυξης για τη WIND, εδραίωσε την ανοδική πορεία μας, η οποία συνεχίζεται και το 2018. Ήδη το τρέχον έτος ξεκίνησε με ένα πολύ δυνατό τρίμηνο για την εταιρεία μας καθώς σημειώσαμε άνοδο σε όλους τους δείκτες, οικονομικούς και λειτουργικούς.

Σε ετήσια βάση, τα συνολικά έσοδα από υπηρεσίες του πρώτου φετινού τριμήνου αυξήθηκαν κατά 4,2% σε 121 εκατ. ευρώ, το EBITDA αυξήθηκε κατά 19,8% στα 24,2 εκατ. ευρώ, ενώ μας εμπιστεύονται 4,5 εκατομμύρια πελάτες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, ιδιώτες και επιχειρήσεις κάθε μεγέθους.

Ασφαλώς η θετική πορεία της WIND υποστηρίζεται και από την δυναμική ανάκαμψης που αρχίζει να επιδεικνύει η ελληνική οικονομία και ο κλάδος μας συνολικά.

Θέλω να επισημάνω ωστόσο ότι είναι κυρίως αποτέλεσμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας μας, των εντατικών και συνεχιζόμενων επενδύσεων μας στα δίκτυα νέας γενιάς, της δημιουργίας εξαιρετικών προϊόντων και υπηρεσιών επικοινωνίας και της επίμονης προσπάθειας μας να προσφέρουμε στον συνδρομητή της WIND μια άριστη εμπειρία επικοινωνίας και εξυπηρέτησης.

Ερ. Θα μας δώσετε μια εικόνα για τις επενδύσεις που έχει κάνει η εταιρείας σας τα τελευταία χρόνια αλλά και για τα επόμενα επενδυτικά σας σχέδια;

Με την πεποίθηση ότι οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές είναι τα θεμέλια του ψηφιακού μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, ήδη από το 2015 έχουμε εξαγγείλει και υλοποιούμε πλάνο επενδύσεων, ύψους 500 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020.

Τα κεφάλαια αυτά κατευθύνονται στα Δίκτυα Νέας Γενιάς σε κινητή (4G, 4G+) και σταθερή (οπτικές ίνες), αναπτύσσοντας υποδομές που θα δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία και θα δημιουργήσουν προοπτικές ανάπτυξης. Ήδη μέχρι σήμερα έχουμε εκτελέσει το 60% του πλάνου μας, ξεπερνώντας τα 300 εκατ. Ευρώ.

Για το 2018, εκτιμούμε ότι οι επενδύσεις θα κυμανθούν μεταξύ 95 με 105 εκατ. Euro και αφορούν τη συνεχιζόμενη επέκταση των υποδομών νέας γενιάς για να προσφέρουμε ακόμα υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη κάλυψη στο σταθερό και το κινητό.

Ερ. Και όλα αυτά μέσα στο πιο ασφυκτικό φορολογικό καθεστώς, για επιχειρήσεις και καταναλωτές, στην Ευρώπη...

Ναι, και είναι ένας από τους λόγους που η αγορά έφθασε σε χείριστο σημείο. Έχουμε ένα από τα δυσμενέστερα φορολογικά καθεστώτα στην Ευρώπη, ιδίως στην κινητή όπου η συνολική φορολογία ξεπερνά το 40%. Στην σταθερή επιβλήθηκε ένας νέος φόρος από την αρχή του 2017, στην συνδρομητική τηλεόραση στο μέσον του 2016.

Άρα, λειτουργούμε σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον σε ότι αφορά τις φορολογικές συνθήκες. Ευελπιστούμε ότι κάποια στιγμή ο διάλογος με την πολιτεία θα αποδώσει καρπούς διότι αυτή η υπέρ-φορολόγηση δρα εις βάρος του καταναλωτή και, δυστυχώς, εις βάρος των δημόσιων εσόδων από τον κλάδο αυτό.

Ερ. Ποια είναι η εκτίμηση σας για την αγορά τηλεπικοινωνιών τα επόμενα χρόνια; Ποιοι θα είναι οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης;

Σίγουρα για μια αγορά που είναι σε μέγεθος κοντά στο 2% του ΑΕΠ της χώρας, οι μακροοικονομικές συνθήκες παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο για τις προοπτικές της. Αν λοιπόν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις ότι οι οικονομικές συνθήκες την επόμενη 5ετία θα παρουσιάσουν βελτίωση, αυτό από μόνο του θα είναι ένας καταλύτης ανάπτυξης της συνολικής αγοράς τηλεπικοινωνιών.

Από εκεί και πέρα, ο κύριος μοχλός ανάπτυξης στην κινητή έχει να κάνει με την εκρηκτική ανάπτυξη των δεδομένων (data).

Η διείσδυση στα smartphones, η χρήση υπηρεσιών data αλλά και ο όγκος των δεδομένων που χρησιμοποιεί ο Έλληνας καταναλωτής απέχει πολύ από την υπόλοιπη Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή αγορά δείχνει περίπου που θα είμαστε τα επόμενα 5 χρόνια. Στην σταθερή τηλεφωνία, η ανάπτυξη θα έρθει από τη ζήτηση του πολύ γρήγορου Internet βασισμένου στις επενδύσεις που γίνονται στις οπτικές ίνες και στις υπηρεσίες που θα δοθούν πάνω από τα νέα δίκτυα.

Επιστροφή στην mobile έκδοση.