LIBERALL
THINK TANKST
ΥΓΕΙΑY
ARTNEWSA
Κυριακή 12/08/18
3ος χρόνος, ημέρα 1015η

Η κάθοδος Μασούτη και το Αθηναϊκό «ντέρμπι» στα σούπερ μάρκετ

Print Friendly and PDF
-A +A
Η κάθοδος Μασούτη και το Αθηναϊκό «ντέρμπι» στα σούπερ μάρκετ

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Εμφατική... ρελάνς στην «επίθεση» που έχει κάνει η Αθήνα στη Βόρειο Ελλάδα μέσω της Σκλαβενίτης που «ανάστησε» το δίκτυο της Μαρινόπουλος κάνει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης, η οποία, μέσω της εξαγοράς της Προμηθευτικής, κατεβαίνει στις γειτονιές της Αττικής.

Η Μασούτης είναι μέσα στις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα αλλά και η αλυσίδα με τα πλέον έντονα τοπικά στοιχεία και τους «φανατικότερους» υποστηρικτές, με 67% πιστούς πελάτες (από τα υψηλότερα στην Ευρώπη) οπότε η κάθοδος στην Αττική, αλλάζει εκ νέου τα δεδομένα στο χώρο.

Μετά τη Lidl λοιπόν που την τελευταία διετία ενισχύει συντονισμένα τη διείσδυσή της στην Αττική και γενικώς τη Νότια και τουριστική Ελλάδα, άλλη μια μεγάλη αλυσίδα μπαίνει στον «πόλεμο» της πρωτεύουσας, η οποία άλλωστε αποτελεί περισσότερη από τη... μισή αγορά της χώρας.

Η εταιρεία Μασούτης εξαγοράζει το σύνολο των καταστημάτων της Προμηθευτικής, ήτοι 57 καταστήματα, βάζοντας «πόδι» εκτός από την Αττική και στις... Κυκλάδες, καθώς τρία εξ αυτών βρίσκονται στην Άνδρο, ενισχύοντας έτσι τη διείσδυση σε τουριστικές περιοχές. Έως τώρα, η Μασούτης έχει ήδη παρουσία σε νησιά όπως Θάσο, Λήμνο, Λέσβο και Χίο.

Το προφίλ καταστημάτων της Προμηθευτικής είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους, αρκετά φροντισμένα και προσεγμένα, ενώ η εταιρεία απασχολεί 1.050 εργαζόμενους.

Η Μασούτης με αυτόν τον τρόπο διεισδύει στις γειτονιές της Αττικής, με καλή διασπορά, μακριά βεβαίως από το μοντέλο που η αλυσίδα πρόβαλε στη Β. Ελλάδα, με τα γιγάντια υπερμάρκετ. Το τίμημα δεν έγινε γνωστό, όμως οι πληροφορίες κάνουν λόγο για περίπου 30 εκατ. ευρώ.

Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα ήταν από τους μεγάλους κερδισμένους της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος, όμως τον τελευταίο χρόνο, δέχεται ισχυρή πίεση, τόσο από την αντεπίθεση που κάνει η Σκλαβενίτης, όσο και από την επέκταση της Lidl.

Ισχυρός πόλος έλξης το τουριστικό momentum της Αθήνας

Όλα τα τελευταία χρόνια η Μασούτης έψαχνε την ευκαιρία της καθόδου στη μεγάλη αγορά της Αττικής που μεγαλώνει περαιτέρω (σχεδόν διπλασιάζεται) τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω του τουρισμού και του ισχυρότατου momentum που έχει η Αθήνα, τόσο ως κόμβος, όσο και ως city break προορισμός.

Η άνθιση του Airbnb έχει αλλάξει τα δεδομένα και στο λιανικό εμπόριο, καθώς υπάρχει διασπορά του τουρισμού σε περιοχές που δεν θεωρούνταν εμπορικές, όμως πλέον είναι λίαν ανερχόμενες. Στόχος λοιπόν των αλυσίδων είναι τα καταστήματα γειτονιάς και όχι το πάλαι ποτέ μοντέλο των υπερμάρκετ, που θεωρείται κορεσμένο.

Προ δύο μηνών άλλωστε, η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε την «επιστροφή» των παντοπωλείων, μέσω ενός νέου consept μικρών και ευέλικτων καταστημάτων εντός των πλέον πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι τα 100 έως 120 τέτοια καταστήματα – 100 έως 120 τ.μ. - σε ορίζοντα πενταετίας

Η συμφωνία προβλέπει την διασφάλιση του συνόλου των θέσεων εργασίας της Προμηθευτικής, ενώ στα σχέδια της Μασούτης είναι η αναμόρφωση του δικτύου αλλά και η επέκτασή του, σε δεύτερο χρόνο.

Τι δηλώνει επίσημα η Μασούτης για την εξαγορά

Η εταιρεία με επίσημη ανακοίνωσή της την Τετάρτη επιβεβαιώνει την εξαγορά επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, πως «πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει η εταιρεία στα 42 χρόνια της αναπτυξιακής της πορείας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της, Γιάννη Μασούτη, είχε εκφράσει την επιθυμία για επέκταση του δικτύου Μασούτης στην Αττική υπό συγκεκριμένες συνθήκες οι οποίες είναι προφανές ότι βρέθηκαν και ευνόησαν μια επιτυχημένη εξαγορά».

Συνεχίζοντας και αναφορικά με τους εργαζόμενους, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σημειώνει πως «η διοίκηση της εταιρείας καλωσόρισε θερμά τους εργαζόμενους και τους διαβεβαίωσε ότι θα φροντίσει για την ομαλή μετάβασή τους στην αλλαγή εργοδοσίας, διασφαλίζοντας όλα τα εργασιακά δικαιώματά τους.

Η εταιρεία που διακρίθηκε για 7η συνεχή χρονιά ανάμεσα στις 10 πρώτες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα, υποδέχεται σε αυτό το ξεχωριστό περιβάλλον εργασίας, που λειτουργεί με σεβασμό και προτεραιότητα στο προσωπικό και τους καταναλωτές, τους 1050 εργαζόμενους της Προμηθευτικής Τροφίμων Α.Ε., για μια νέα πορεία στο χώρο».

Ποια είναι η Μασούτης

Η Μασούτης είναι η κορυφαία βορειοελλαδίτικη αλυσίδα λιανικού εμπορίου και μέσα στην πρώτη πεντάδα πανελλαδικά, μαζί με τις Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market (Μετρό) και Lidl. Ιδρύθηκε το 1976 όταν ο κ. Διαμαντής Μασούτης άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην οδό Κ. Κρυστάλλη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και έκτοτε η πορεία ήταν αλματώδης.

Πλέον η εταιρεία Μασούτης διαθέτει 272 καταστήματα, 250 σούπερ μάρκετ, 22 καταστήματα χονδρικής Cash & Carry, και ένα κέντρο αποθήκευσης και διανομής στο Καβαλάρι. Παράλληλα, έχει ισχυρή παρουσία και καλύπτει γεωγραφικά όλες τις περιφέρειες της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου, τη Φθιώτιδα, την Εύβοια, την Αιτωλοακαρνανία και τα νησιά Θάσο, Λήμνο, Λέσβο και Χίο.

Απασχολεί περισσότερους από 7.500 εργαζόμενους, ενώ διαθέτει και 245 μικρά καταστήματα Franchise με την επωνυμία Express Market. Έχει ετήσιο τζίρο περίπου 850 εκατ. ευρώ, με καλή ρευστότητα, ενώ γενικώς θεωρείται εταιρεία με «συμπαγή» οικονομική διάρθρωση και νοικοκύρεμα. Ο όμιλος Μασούτη έχει πολλαπλά βραβεία τα τελευταία χρόνια, ένα εκ των οποίων ήταν για το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ευρώπη στον εν λόγω κλάδο.

Ποια είναι η Προμηθευτική

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1981 όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην οδό Εκάβης στο Γαλάτσι Αττικής. Κατόπιν, στην ίδια δεκαετία άνοιξε κατάστημα στα Άνω Πατήσια και την οδό Λυκούδη, ενώ το 1988 άνοιξε το κατάστημα στο Μαρούσι και κατόπιν στο Πολύδροσο Χαλανδρίου.

Το 1995 η εταιρεία μετατρέπεται από ΕΠΕ σε Ανώνυμη Εταιρεία και εντός της επόμενης εξαετίας ανοίγουν εφτά καταστήματα στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της πρωτεύουσας – Πατήσια, Κυψέλη, Γαλάτσι, Πολύγωνο καθώς και ένα βορειότερα, στο Κοντόπευκο. Κατόπιν, από το 2000, έως και το 2010, 25 νέα καταστήματα ανοίγουν σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής.

Πλέον η εταιρεία έχει καλή διασπορά, καθώς τα 57 καταστήματά της (συν ένα franchise) είναι στις περισσότερες «καλές» γειτονιές της Αθήνας, στο κέντρο, στα βόρεια αλλά και νότια προάστια.

Από το 2008 διαθέτει μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο σε ιδιόκτητο οικόπεδο 15.500 τ.μ., στο Μαρκόπουλο Αττικής, ενώ στα κτίρια εκτάσεως περίπου 8.000τ.μ., στεγάζονται σήμερα όλες οι διοικητικές υπηρεσίες. Το Κέντρο Διανομής περιλαμβάνει αποθήκες 5.500 τ.μ. με ψυγεία 700 τ.μ. εσωτερικά, γραφεία κ.λπ.

Όπως προαναφέρθηκε απασχολεί πάνω από 1.050 υπαλλήλους, ενώ συνεργάζεται με 300 προμηθευτές. Στη χρήση Ιούνιος 2016 έως Ιούνιος 2017 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 116,6 εκατ. ευρώ έναντι 110,659 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, με καθαρά κέρδη 668.376 ευρώ, από 817.913 ευρώ.

Επιστροφή στην mobile έκδοση.