ΣΥΡΙΖΑ και επενδύσεις είναι δύο έννοιες ασύνδετες…

ΣΥΡΙΖΑ και επενδύσεις είναι δύο έννοιες ασύνδετες…

Του Νικήτα Παπαντωνίου-Καρτάλη

Σε μία περίοδο όπου η χώρα έχει ανάγκη για επενδύσεις η κυβέρνηση και οι τοπικοί φορείς του Πειραιά βάζουν εμπόδια στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Το master plan της Κινέζικης εταιρείας περιλαμβάνει επενδύσεις 582 εκατομμύρια ευρώ από τις οποίες οι υποχρεωτικές βάση συμφωνίας για την αγορά του υπόλοιπου 16% είναι 225 εκατομμύρια ευρώ αφού ήδη έχουν δαπανηθεί 68 εκατομμύρια ευρώ.

Η επένδυση περιλαμβάνει κατασκευή έως 4 ξενοδοχείων, εμπορικού κέντρου για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, την κατασκευή νέου κέντρου logistics και νέου επιβατικού σταθμού, την δημιουργία car terminal και την διασύνδεση του ΟΔΔΥ καθώς και λειτουργία μουσείου.

Η χώρα για το τρίτο τρίμηνο του 2018 που πέρασε είχε μείωση στον ακαθάριστο σχηματισμό πάγιου κεφαλαίου κατά 23.2% ενώ οι δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης μειώθηκαν κατά 4.1% οδηγώντας τη χώρα σε έλλειμμα επενδύσεων. Η σημερινή κυβέρνηση είναι γνωστό ότι βάζει παντού εμπόδια σε κάθε μεγάλη επένδυση με χαρακτηριστικότερη αυτή του Ελληνικού.

Η αποκρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά είναι παλιά υπόθεση και είναι ένα success story καθώς ο ιδιωτικοποιημένος οργανισμός το 2018 διπλασίασε τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας από 21.2 εκατομμύρια ευρώ το 2017 στα 42.3 αυξάνοντας και το όφελος φυσικά του Ελληνικού δημοσίου και σε τελική ανάλυση των πολιτών.

Αρμόδια υπηρεσία για τις εγκρίσεις είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων η γνωστή σε όλους ΕΣΑΛ οποία αναμένεται να «κουτσουρέψει» το συνολικό master plan και να αδειοδοτήσει μόνο τα υποχρεωτικά «κομμάτια» της συμφωνίας, γεγονός που θα επιτρέψει στην Cosco να αγοράσει το υπολειπόμενο 16% των μετοχών του ΟΛΠ καθιστώντας την ισχυρό μέτοχο της εταιρείας με ποσοστό 67%.

Στην ΕΣΑΛ υπάρχουν διάφοροι εκπρόσωποι φορέων και οι οποίοι δήλωσαν άρνηση σε πολλές ενέργειες που αφορούν την εκτέλεση του master plan με τους Κινέζους να απαντούν ότι η μη αποδοχή του συνόλου της επένδυσης καθώς θα υπάρξει πρόβλημα τόσο στη χρηματοδότηση όσο γενικότερη ανάπτυξη του λιμένα και έτσι σε περίπτωση άρνησης της επιτροπής θα προσφύγει στη διαιτησία δίνοντας ένα ακόμη κακό σημάδι της Ελληνικής επενδυτικής συμπεριφοράς.

Αυτοί που αντέδρασαν είναι πολλοί σχετιζόμενοι με τον ΣΥΡΙΖΑ όπως ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά ο κύριος Μπελαβίλας καθώς και ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς κύριος Γαβρίλης. Επιπρόσθετα οι εκπρόσωποι της ναυτικοεπισκευαστικής ζώνης και του εμπορικού συλλόγου Πειραιά εκφράστηκαν αρνητικά για πολλά σημεία της πρότασης κάνοντας πιο εύκολη και την ζωή της κυβέρνησης η οποία δια του εκπροσώπου της κυρίου Κουβέλη είπε ούτε λίγο ούτε πολύ στον κινέζικο κολοσσό να βάλει νερό στο κρασί του γιατί έτσι λειτουργεί η Ελλάδα εν έτη 2019…