O κ. Γαβρόγλου δεν σέβεται το κοινοβούλιο και τους μαθητές

O κ. Γαβρόγλου δεν σέβεται το κοινοβούλιο και τους μαθητές

Η κυβέρνηση βάζει την Παιδεία στο απόσπασμα και ευτελίζει την κοινοβουλευτική διαδικασία καταθέτοντας μεσάνυχτα ένα νομοσχέδιο αμφιλεγόμενο διατάξεων και ασύνδετων θεματικών 1120 σελίδων που θα ψηφισθεί την Τρίτη, δηλώνει στο Liberal.gr η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. 

Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως μια κυβέρνηση που βρίσκεται σε αποδρομή επιχειρεί στο τέλος της θητείας της να προχωρήσει σε αλλαγές που συναντούν αντιδράσεις από όλες τις πλευρές. Και μάλιστα αυτό το κάνει με διαδικασίες οι οποίες καθιστούν δυσχερή τον έλεγχο.

Μάλιστα ως προς το θέμα των συγχωνεύσεων σημειώνει ότι αν και προκάλεσε τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου δεν έλαβε απάντηση συγκεκριμένη για τις καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες υπήρξαν πολιτικοί «εκβιασμοί» προς τις συγκλήτους.

Σε ο,τι αφορά τις αλλαγές στην τρίτη Λυκείου αναφέρει ότι επί της ουσίας επανέρχεται το σύστημα των τεσσάρων δεσμών και επιχειρεί την κατάργηση του αυτόνομου παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου.

Συνέντευξη στον Ανδρέα Ζαμπούκα

- Επικρίνατε έντονα την ακολουθούμενη διαδικασία στο παρόν νομοσχέδιο. Τι συνέβη;

Καταγγείλαμε απερίφραστα τον ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και του δημοκρατικού διαλόγου από μία Κυβέρνηση και έναν Υπουργό Παιδείας σε αποδρομή. Μόλις την Τρίτη τα μεσάνυχτα κατατέθηκε νομοσχέδιο 1120 σελίδων και 226 άρθρων, προς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής λίγες μόνο ώρες αργότερα και προς ψήφιση στην Ολομέλεια σε μόλις τρεις εργάσιμες ημέρες, δηλαδή τη Μεγάλη Δευτέρα!

Σε ένα νομοσχέδιο-σκούπα αμφιλεγόμενων διατάξεων και ασύνδετων θεματικών, το οποίο έχει εγείρει σωρεία αντιδράσεων και για το οποίο έχουν υποβληθεί 1390 σχόλια στη διαβούλευση, η Κυβέρνηση προκλητικά αποπειράται να ελαχιστοποιήσει το διάλογο και να αποσιωπήσει τις αντίθετες φωνές. Ποιος άραγε πρόλαβε να μελετήσει το προς επεξεργασία υλικό στον ελάχιστο δεδομένο χρόνο; Τους καλέσαμε, έστω την ύστατη αυτή στιγμή να επιδείξουν το δέοντα σεβασμό στη Βουλή και τις διαδικασίες της.

- Αναφερθήκατε σε καταγγελίες περί «μεθοδεύσεων». Τι εννοείτε;

Στο πλαίσιο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, κάλεσα τον Υπουργό Παιδείας να απαντήσει σε συγκεκριμένες καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, διαψεύδοντας ή επιβεβαιώνοντάς τες. Πρώτον, υπάρχουν καταγγελίες ότι ο Υπουργός δήλωσε πως αν το Πανεπιστήμιο Πατρών δεν δεχτεί τη συγχώνευση με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, δεν θα συσταθούν σε αυτό τμήματα Νομικής και Γεωπονικής Σχολής.

Δεύτερον, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι, ενώ η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου απεφάνθη αρνητικά επί του εν λόγω νομοσχεδίου, ο Υπουργός έθεσε τις Πρυτανικές Αρχές προ διλήμματος, ήτοι δήλωσε ότι αν αρνηθούν τις συγχωνεύσεις και με τα δύο ΤΕΙ -Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας-, το Πανεπιστήμιο δεν θα συμπεριληφθεί καθόλου στο νομοσχέδιο. Η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, που επηρεάζει χιλιάδες ζωές και το μέλλον της χώρας, δεν μπορεί να είναι προϊόν πολιτικού εκβιασμού. Δυστυχώς ο Υπουργός δεν απάντησε επί της ουσίας στις καταγγελίες, αφήνοντας να πλανάται το ατυχές ενδεχόμενο αυτές να επαληθεύονται.

- Τι γίνεται τελικά με το Λύκειο και τις πανελλαδικές;

Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια αντικρουόμενων δηλώσεων του ίδιου του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Παιδείας και λοιπών κυβερνητικών στελεχών, βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου, περί κατάργησης των Πανελλαδικών εξετάσεων, για να φτάσουμε στο παρόν σχέδιο με το οποίο, επί της ουσίας, η Κυβέρνηση αφενός επιχειρεί την κατάργηση του αυτόνομου παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, αφετέρου επιστρέφει στις 4 δέσμες, σε ένα παλιό, δηλαδή, σύστημα, εμποτισμένο με την ιδεοληψία της και γεμάτο προβληματικά σημεία.

 Εδώ και μία διετία, η Κυβέρνηση εμπαίζει σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα: μαθητές, φοιτητές, δασκάλους και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, μέλη της Ακαδημίας, γονείς, επιδεικνύοντας, δηλαδή, πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία.