7ος χρόνος, ημέρα 2157η
Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2021

Η απάντηση στα «χέρια - μαχαίρια» της Κεραμέως

Πριν αρχίσει ο θρήνος και ο κοπετός της αντιπολίτευσης, για τα χιλιάδες καημένα τα παιδιά που θα μείνουν εκτός πανεπιστημίου, και πριν βγουν  οι εφημερίδες με τίτλους «σφαγή υποψηφίων», καλό είναι τα κυβερνητικά στελέχη να κάνουν ταχύρρυθμα μαθήματα.

Δεν είναι προσωπική υπόθεση της Νίκης Κεραμέως, να απαντά στους διάφορους αγανακτισμένους που θα την κατηγορούν και θα κατηγορούν και την ανάλγητη, νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση, ότι εξυπηρετεί συμφέροντα και σπρώχνει πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια.

Τριάντα χιλιάδες παιδιά τα υπολογίζει ο Αλέξης Τσίπρας ανεβαίνοντας μήνα-μήνα από τις 20 στις 25 και χθες στις 30 χιλιάδες. Ο Νίκος Φίλης ως πονηρότερος, θα βγει να μιλήσει για τα «χέρια - μαχαίρια» της υπουργού Παιδείας, αφού έχει στα χέρια του το ακριβές νούμερο των αποτυχόντων. Τότε θα ξεκινήσουν το πάρτι. Ποιος θα χορέψει ποιον, θα εξαρτηθεί από το «φροντιστήριο» στα στελέχη της κυβέρνησης και στους βουλευτές της ΝΔ που θα βρεθούν στα πάνελ. Αν η απάντηση τους είναι «και επί ΣΥΡΙΖΑ χιλιάδες παιδιά έμειναν εκτός», ζήτω που κάηκαν.

Θα κάψουν την μοναδική ευκαιρία, να αναδειχθεί ότι η δική τους ανάλγητη κυβέρνηση φροντίζει η εναλλακτική του δημόσιου πανεπιστημίου να μην είναι τα ιδιωτικά κολέγια, αλλά τα δημόσια δωρεάν ΙΕΚ. Υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα εξασφαλιστεί η ποιότητα και η αξιοπιστία τους.

Για να υπάρξει μια αίσθηση τι ακριβώς συζητάμε πριν βγουν οι βάσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας στα δημόσια ΙΕΚ αναζητεί κατάρτιση 1 στους 4 απόφοιτους πανεπιστημίου! Κάτι λέει αυτό συνολικά.  

Επειδή δεν αμφιβάλω ότι ακόμη και γαλάζιοι βουλευτές αγνοούν πόσο βαθιά για την κοινωνία και την οικονομία θα είναι -αν πετύχει- η τομή στην τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, προτρέπω να κάνουν ταχύρρυθμα. Να ζητήσουν από το υπουργείο, στοιχεία. Να φτιάξουν τα επιχειρήματά τους. Να μπουν έστω στη σελίδα με τα δημόσια ΙΕΚ για να έχουν εικόνα. Να δουν τη συνολική διασπορά σε όλη τη χώρα -για να μην δημιουργείται γεωγραφική ανισότητα- την προσεκτική και ανά περιφέρεια, επιλογή ειδικοτήτων. Σύγχρονα επαγγέλματα, με τεράστια ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Από σεφ μέχρι τεχνικός μηχανοτροπικών συστημάτων. Από φύλακας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων  μέχρι «τεχνικός τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων φιλοξενίας (υπηρεσία υποδοχής - υπηρεσία ορόφων – εμπορευματογνωσία )» . Από «γραμματέας ανωτέρων και ανωτάτων στελεχών» και «δημοσιογράφος» έως  «συνοδός βουνού» και «στέλεχος θαλασσοθεραπείας – λουτροθεραπείας – SPA», «στέλεχος θρησκευτικού τουρισμού και «προσκυνηματικών περιηγήσεων». Από επιμελητής πτήσεων, διασώστης - πλήρωμα ασθενοφόρου, τεχνικός τεχνολογικών εφαρμογών και εγκαταστάσεων σε έργα τοπίου και περιβάλλοντος, στέλεχος κρουαζιερόπλοιων, κυβερνήτης σκαφών αναψυχής, τεχνικός αμπελουργίας και οινολογίας έως τεχνικός συντήρησης έργων τέχνης και αρχαιοτήτων. Να μην ξεχάσουν όταν τους λένε για τα συμφέροντα και τα ιδιωτικά κολέγια να μιλούν για τα ΙΕΚ ειδικής αγωγής όπου μπορούν να καταρτιστούν άτομα με προβλήματα όρασης και ακοής. 

 Όλα αυτά στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα χωρίς δίδακτρα και… ιδιωτικά συμφέροντα.

Αυτά θέλουν να κρύψουν οι φωνές της αντιπολίτευσης γιατί χαλάει το αφήγημα ότι ο Μητσοτάκης και Κεραμέως, μισούν τη δημόσια δωρεάν παιδεία. Αν έχει δίκιο ο κ. Τσίπρας και 30.000 παιδιά μείνουν εκτός του Πανεπιστημίου πρέπει να τους ανάψουν το φως να δουν ότι ο δρόμος της δωρεάν και δημόσιας εκπαίδευσης έχει κι άλλο μονοπάτι. Που οδηγεί και σε γνώση και σε επάγγελμα.