Επανεκκίνηση σε όλα τα επίπεδα παρά τα εμπόδια

Επανεκκίνηση σε όλα τα επίπεδα παρά τα εμπόδια

Ο δήμος Κρωπίας ή πιο γνωστός ως δήμος Κορωπίου επιχειρεί μια επανεκκίνηση σε όλα τα επίπεδα. Αυτό άλλωστε αποτέλεσε και το στρατηγικό σχέδιο του δημάρχου του, κ. Δημήτρη Κιούση.

Μεγάλα βασικά έργα υποδομής ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης και ολοκλήρωσης όπως η ολοκλήρωση της κατασκευής του εσωτερικού δικτύου αποχέτευσης πόλεως Κορωπίου μήκους 82χλμ. Στις 31/08/2014 που ορκίστηκε για δεύτερη φορά δήμαρχος της πόλης είχε δηλώσει:  «Η ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει ρόλο ενωτικό και δημιουργικό. Μπορεί να αναλάβει τον ρόλο της αφύπνισης του Ελληνισμού». Όπως φαίνεται το εννοούσε.

Συνέντευξη στον Χρήστο Ράπτη

- Με τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου 2019 να πλησιάζουν, θεωρείτε ότι ο Δήμος Κρωπίας υπό τη διοίκηση σας αναπτύχθηκε και σε ποια πεδία;

Κε Ράπτη, σε όλα τα πεδία αρμοδιοτήτων μας είχαμε αλλαγές προς το καλύτερο και αξιοποίηση όλου του δυναμικού της κοινωνίας του Κορωπίου. Αυτό ήταν αποτέλεσμα και της μεγαλύτερης εκλογικής υποστήριξης που έλαβε ποτέ στα δημοτικά τοπικά χρονικά ο ανεξάρτητος δημοτικός συνδυασμός μας «Νέο Ξεκίνημα» τόσο στις εκλογές του 2010 όσο και του Μάιου του 2014. Εμείς αναλάβαμε το 2011 εντός της μεγαλύτερης κρίσης που έπληξε μετά την μεταπολίτευση τη χώρα μας και πετύχαμε μεγάλες και μικρές νίκες για τα συμφέροντα του Δήμου μας κόντρα σε κάθε πρόβλεψη.

- Μπορείτε να μας αναφέρετε έστω και συνοπτικά ορισμένες από αυτές;

Θα ξεχωρίσω τις νίκες αποτροπής δυσμενών εξελίξεων. Πρώτα στα οικονομικά του Δήμου που είχε τεράστια ανοίγματα και εκκρεμείς υποθέσεις με αβέβαιες νομικές-οικονομικές προεκτάσεις. Μειώσαμε αποφασιστικά τα χρέη μας στο μέσον της διακυβέρνησής μας (στο 80%) και κατορθώσαμε να έχουμε δυνατότητες τόσο για δανεισμό για κοινωφελή έργα ύδρευσης-οδοποιίας σε εκτός σχεδίου περιοχές που αποκλείονταν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ μέσα στην κρίση (με θετική εισήγηση του Υπ. Οικονομικών!) όσο και για οριζόντια μείωση 10% των δημοτικών τελών και μειωμένα τιμολόγια στα Δ.Τ και στα τιμολόγια ύδρευσης για τρίτεκνες και μονογονεικές οικογένειες.

Να μην παραλείψω ότι εξασφαλίσαμε την παραμονή κρατικών Υπηρεσιών εξυπηρέτησης του Δημότη, που κινδύνευαν να κλείσουν, όπως το Ι.Κ.Α, η Εφορία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Κτηματολογικό Γραφείο ενώ κερδίσαμε και νομικές νίκες απέναντι στην κεντρική διοίκηση για άδικους νόμους (όπως το Π.Δ Προστασίας Υμηττού του 2011 που δέσμευε μη δασικές πεδινές γεωργικές περιοχές).

Θα επισημάνω τις νίκες προγραμματισμού και ένταξης των μεγάλων βασικών έργων υποδομής που είναι και ο κύριος στόχος της διακυβέρνησής μας που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης και ολοκλήρωσης. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν:

το μεγάλο έργο της αποχέτευσης ακαθάρτων της πόλης του Κορωπίου και του Βιολογικού Καθαρισμού,

η περιβαλλοντική αποκατάσταση της χωματερής,

τα αντιπλημμυρικά έργα στο ρέμα ΞΕΡΕΑ Αγ. Μαρίνας και στον ανατολικό τομέα της πόλεως Κορωπίου

η πολεοδομική ένταξη όλων των πολεοδομικών ενοτήτων της Αγ. Μαρίνας και η Επέκταση Πόλεως Κορωπίου

τα μεγάλα έργα ύδρευσης και οι υποδομές ύδρευσης στην πόλη Κορωπίου και στην περιοχή της Αγ. Μαρίνας(τηλεμετρία της Ύδρευσης Πόλεως και Αγίας Μαρίνας), η κατασκευή πολλών αντλιοστασίων

Τα έργα οδοποιίας και ύδρευσης σε εκτός σχεδίου περιοχές

η τροποποίηση της Μελέτης για το Κυκλοφοριακό της πόλης που συνδυάζεται με ανακατασκευές λειτουργικές, αισθητικές και υποδομών της κεντρικής λεωφόρου και με δημιουργία 4 κυκλοφοριακών κόμβων

η κατασκευή και λειτουργία του Σχολικού Συγκροτήματος στο Κίτσι

η αγορά έκτασης για το νέο σχολικό συγκρότημα στο Ο.Τ. 341

η αγορά έκτασης για το Βασικό Πράσινο Σημείο

η κατασκευή και ο εξοπλισμός των κοινωνικών κτιρίων ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ 

η δημιουργία του Κέντρου Πολιτικής Προστασίας, των Δασικών Παρατηρητηρίων, της εθελοντικής - δημοτικής ομάδας επέμβασης και του πυροσβεστικού στόλου

η κατασκευή Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, ο καθορισμός-μίσθωση των γωνιών ανακύκλωσης, η λειτουργία 5ου Δημοτικού Σχολείου

η μελέτη της αποχέτευσης ακαθάρτων Αγ. Μαρίνας-Αγ. Δημητρίου-Σκάρπιζας-Κίτσι με τη θετική εισήγηση για την σύνδεση με το ΚΕΛ Παιανίας-Κορωπίου

η βιοκλιματική ανάπλαση της Πλ. Ιερού Ναού Αναλήψεως του Κυρίου, το νέο αρχονταρίκι και η αναπαλαίωση παραδοσιακού κτιρίου του Κορωπίου (Μεσογείτικο καμαρόσπιτο).

Τέλος, θα αναφέρω τις νίκες τόνωσης του ηθικού των πολιτών μας και ουσιαστικής βοήθειας προς τους πολίτες και τις επαγγελματικές ομάδες που υπέφεραν περισσότερο από τις συνέπειες των μνημονίων τόσο με τη δημιουργία των έκτακτων κοινωνικών δομών υγείας και πρόνοιας (Δημοτικά -Κοινωνικά Ιατρεία, Κοινωνικό Παντοπωλείο, Φαρμακείο) όσο και με εκδηλώσεις και συνεχείς ενέργειες τόνωσης της αγοράς.

- Αν δεν κάνω λάθος μου είπατε πριν ότι ορισμένα έργα κινδύνευαν να απενταχθούν ή να ματαιωθούν;

Μάλιστα. Ορισμένα από αυτά τα μεγάλα βασικά έργα ήταν έτοιμα να απενταχθούν λόγω, της δραματικής κατάστασης των δημοσίων οικονομικών όπως π.χ. τα κρίσιμα αντιπλημμυρικά έργα ή ανταγωνισμού μεταξύ συμφερόντων όπως το μεγάλο έργο της αποχέτευσης ακαθάρτων και του Βιολογικού Καθαρισμού. Έγιναν 43 προσφυγές στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στο ΣτΕ για το έργο της αποχέτευσης με αποτέλεσμα την καθυστέρηση 3 ετών.

Είχαμε συνεχή φυσικά αυτοπρόσωπη παρουσία και μάχη μας στις δικαστικές αυτές διαδικασίες μαζί με την τότε ηγεσία και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής. Αλλά και το 2015 κινδύνεψε το έργο από την διακοπή εργασιών (Μάιος έως Αύγουστος 2015) λόγω της αναστάτωσης που προκάλεσαν οι συνέπειες της ρήξης- κρίσης της χώρας με την Ε.Ε και τους δανειστές το δημοσίου χρέους

- Ποιο έργο που ολοκληρώσατε θα τοποθετούσατε στην επικεφαλίδα του απολογισμού σας;

Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω δύο που απλά είναι ενδεικτικά της ισχυρής πολιτικής βούλησης και της αυστηρής εποπτείας υλοποίησης. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του εσωτερικού δικτύου αποχέτευσης πόλεως Κορωπίου μήκους 82χλμ.Το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο πνοής στην Αττική αναπτύχθηκε σε 120 χιλιόμετρα ως συνολικό αρχαιολογικό ανασκαφικό αποτέλεσμα και αντίστοιχο δίκτυο συλλεκτήριων αγωγών, προσαγωγής και διάθεσης αρχικού προϋπολογισμού 124.890.213 εκ. ευρώ. Το μεγάλο αυτό έργο συνεχίζεται σε άλλα σημεία όμορων Δήμων, με την Μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού, την υπόγεια σήραγγα και τον υποθαλάσσιο αγωγό στην Χαμολιά Μαρκοπούλου και δεκάδες διαδικασίες απαλλοτριώσεων που εμείς ως Δήμος Κρωπίας έχουμε διεκπεραιώσει.

Δεύτερο αξιομνημόνευτο έργο που ολοκληρώσαμε ως άμεση ανταπόκριση στην μεγάλη κρίση που έπληξε την τοπική μας κοινωνία ήταν, η δημιουργία των έκτακτων κοινωνικών δομών υγείας και πρόνοιας μέσω της Δημοτικής Επιτροπής Υγείας : τα Δημοτικά-Κοινωνικά Ιατρεία, το Κοινωνικό Παντοπωλείο και Φαρμακείο που καλύπτουν την κατάρρευση ουσιαστικά του δημόσιου συστήματος υγείας και πρόνοιας. Συμβολίζουν το πολιτικό μας στίγμα και την κοινωνική διάσταση της διοίκησής μας θα έλεγα. Η άμεση δηλαδή μάχη για τα αυτονόητα Συνταγματικά Κοινωνικά Δικαιώματα όπως και η μάχη για τον σεβασμό του άρθρου 120 του Συντάγματος για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. 

- Αισθάνεστε ότι εκπληρώσατε μέρος των προεκλογικών σας δεσμεύσεων;

Αισθάνομαι ότι ήμασταν ειλικρινείς απέναντι στις προσδοκίες των πολιτών μας. Οι στρατηγικές μας κε Ράπτη ως δημοτική παράταξη της κοινωνίας του Κορωπίου ήταν ξεκάθαρες και γι΄αυτό και λάβαμε τέτοιας έκτασης εκλογική εντολή. Τα δε αποτελέσματά τους στην κοινωνία μας είναι συγκεκριμένα: τα βασικά αυτονόητα έργα υποδομής - αιτήματα όλων των προηγούμενων γενιών της ιστορίας του Δήμου μας-ήταν ο στόχος μας και είναι πλέον σε φάση υλοποίησης και τελικής ολοκλήρωσης.

Εμείς κε Ράπτη ξέρουμε τι θα θέλαμε για να είμαστε απολύτως απερίσπαστοι στην εκπλήρωση της λαϊκής εντολής: Μόνο η παράθεση του περίφημου άρθρου 135 και του Κώδικα Δήμων ( Ν.3463/2006) αρκεί για να καταλάβετε τι δεν έχει η ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση : «Τα αιρετά όργανα της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης.έχουν το δικαίωμα και την υποχρέωση να εκτελούν την αποστολή τους, έχοντας στη διάθεσή τους τον ανάλογο χρόνο, τις υπηρεσίες και τα μέσα υποστήριξής καθώς και τους ανάλογους οικονομικούς πόρους ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εκπλήρωση της λαϊκής εντολής».

- Οι δημότες σας θεωρείτε ότι έχουν την γνώση αυτών των δύσκολων και σύνθετων συνθηκών υλοποίησης των δεσμεύσεών σας;

Γνωρίζουν οι πολίτες μας ότι η εκπλήρωση των δεσμεύσεών μας σε αυτές τις συνθήκες δραματικής μείωσης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων προς τους ΟΤΑ και με εργασιακή -κοινωνική αναστάτωση πολλών ετών τόσο στον Δήμο όσο και στους τομείς εργασιακής απασχόλησης των δημοτών μας θα ήταν και θα είναι δύσκολη. Θυμίζω τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, την μη αναπλήρωσή τους, την απαγόρευση προσλήψεων, τις απολύσεις, την ανεργία στους νέους και σε οικογενειάρχες, την βίαιη πτώχευση των νοικοκυριών, την αδυναμία πληρωμής κ.α. Όμως μέρα με τη μέρα γίνεται απτή πραγματικότητα ότι δικαιώνουμε πολλές γενιές που ανέμεναν βασικά έργα υποδομής.

Έχουμε εξηγήσει τι δυσκόλεψε το έργο μας πέρα από τη δραματική υποστελέχωση και την δραματική μείωση των πόρων. Νομοθετικά π.χ με το νόμο 4412/2016 είχαμε χρονοβόρες διαδικασίες εκτέλεσης των δημοσίων έργων. Επίσης, οι αναγκαίες αρχαιολογικές ανασκαφές στις περιοχές μας ακόμα και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες απαλλοτριώσεων είναι δεδομένα που προβληματίζουν.

Φυσικά όλες οι κρίσεις-αστάθεια του πολιτικού συστήματος είχαν αντίχτυπο στους Δήμους και στη λειτουργία τους. Θυμηθείτε τι αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις και τι συνέβη το Καλοκαίρι του 2015 με την ρήξη με την Ε.Ε και τους δανειστές.

Ενδεικτικός ο πίνακας των ροών Κρατικών Πόρων (ΚΑΠ) στο Δήμο Κρωπίας 2009-2017

- Ένα θέμα που μας έκανε εντύπωση αφορά την διαμαρτυρία σας για την απαγόρευση εκμετάλλευσης αναψυκτήριων στις παραλίες του δήμου σας. Τι έχει συμβεί;

Ο Δήμος Κρωπίας δεν συνέστησε Ανώνυμη Εταιρία το 2007 αλλά Κοινωφελή επιχείρηση και με βάση τη νέα Υπουργική Απόφαση δεν μπορούσε να είναι φορέας διενέργειας δημοπρασίας για την παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και κοινόχρηστης παραλίας στην παραλία του Αγίου Δημητρίου. Τα τελευταία δύο χρόνια ο Δήμος μας έχει απώλεια εσόδων από την μη τοποθέτηση καντινών στην επιτρεπόμενη για τέτοιες μισθώσεις παραλία με ευθύνη της Κτηματικής Υπηρεσία Αθηνών-Αν.Αττικής και του Υπ. Οικονομικών που ανήκει και διενήργησε ηλεκτρονικές δημοπρασίες που κηρύχτηκαν άγονες.

Ο Δήμος Κρωπίας αξιώνει αποζημιώσεις για τα χαμένα έσοδα Δημοσίου και Δήμου. Στις άλλες παραλίες του Δήμου Κρωπίας, από Σκαλάκια Αλθέας έως και την Αγία Μαρίνα έχει απαγορευτεί η τοποθέτηση καντινών, ομπρελών και ξαπλώστρων από την Αρχαιολογική Υπηρεσία καθότι τις έχει χαρακτηρίσει ως απολύτου προστασίας αρχαιολογικές περιοχές (σ.σ Β1 σύμφωνα με το ΦΕΚ 199Δ/2003 Ζ.Ο.Ε).

- Μείζον πανελλήνιο θέμα αποτελεί η διαχείριση απορριμμάτων. Έχετε έρθει σε αντιπαράθεση με την περιφερειάρχη Αττικής κα Ρένα Δούρου. Ποιοι είναι οι λόγοι;

Η διαχείριση των απορριμμάτων είναι και θα είναι μια μεγάλη πρόκληση για το πολιτικό και αυτοδιοικητικό σύστημα και την ελληνική κοινωνία. Δεν κατόρθωσε η Ελληνική Δημοκρατία μετά την μεταπολίτευση να λύσει ένα πρόβλημα ζωής για την ποιότητα των κατοίκων της και τις μελλοντικές γενιές. Θα ήθελα να ενημερώσετε το αναγνωστικό σας κοινό.Το Κορωπί ανήκει στους δήμους που παραδοσιακά η κεντρική διοίκηση επέλεγε με αυταρχικό τρόπο να «αποκεντρώνει» τα προβλήματα της πρωτεύουσας όπως, η Φυλή και τα Άνω Λιόσια, ο Ασπρόπυργος κ.α.

Το Κορωπί πλήρωσε το κόστος αυτής της πολιτικής από το 1967 έως το 1978 με λειτουργία ανοιχτής χωματερής της μισής Αθήνας και μετά με την τιμωρητική εξαίρεσή του από τον σχεδιασμό έως το 2007 με αποτέλεσμα τη δημιουργία χωματερών -όχι μόνο στο Κορωπί- που έκαιγαν έως το 2006. Οι αγώνες που έκανε ο Δήμος μας τότε για να κλείσει η μεγάλη χωματερή στην περιοχή Κουλουμάτζι είχαν το κόστος τους.Το 2003 με άλλη αυταρχική απόφαση της τότε Κυβέρνησης ψήφισε νόμο για την χωροθέτηση των λατομείων της πόλης του Κορωπίου ως ΟΕΔΑ με ΧΥΤΑ.

Ο Δήμος μας αντιτάχθηκε και ματαίωσε στην πράξη αυτόν τον άδικο και λανθασμένο νόμο. Εκτοτε κανένας σχεδιασμός δεν τα συμπεριέλαβε ως χώρους για τη διαχείριση απορριμμάτων καθότι ήταν προδήλως ακατάλληλα σύμφωνα με τα περιβαλλοντικά δεδομένα, την γειτνίαση με το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, την γειτνίαση με το οικιστικό ιστό της πόλης και πολλά άλλα κριτήρια ακαταλληλότητας.

Η περιφερειάρχης Αττικής και η πλειοψηφία της Ε.Ε του ΕΔΣΝΑ χωρίς συναίνεση και ομοφωνία των εκπροσώπων του Α΄βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο όργανο, της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, αποφάσισε να προχωρήσει σε απαράδεκτες μεθοδεύσεις επιβολής το Καλοκαίρι του 2017 των λατομείων της πόλης του Κορωπίου ως κατάλληλους χώρους αποκεντρωμένων εγκαταστάσεων απορριμμάτων με ΧΥΤΥ σχεδόν της μισής Αθήνας και όλης της Ανατολικής Αττικής χρησιμοποιώντας το άδικο και λανθασμένο νόμο του παλαιού πολιτικού συστήματος του 2003 που τον είχε ως «εφεδρικό» όπλο στον νέο ΠΕΣΔΑ που ψήφισε η παράταξή της το 2016.

Εμείς, ομόφωνα όλες οι δημοτικές παρατάξεις αντιταχθήκαμε με νομικές και πολιτικές ενέργειες και είμαστε σε θέση μάχης να ματαιώσουμε κάθε σκέψη και πράξη της ηγεσίας της Ε.Ε του ΕΔΣΝΑ υπό την προεδρία της Περιφερειάρχη Αττικής.Θεωρούμε ότι στην παρούσα περίοδο η ηγεσία αυτή δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς της λειτουργίας του Συνδέσμου και δρα βάσει πολιτικού και επικοινωνιακού σχεδιασμού της πλειοψηφίας της παράταξης της Περιφερειάρχη Αττικής. Το Κορωπί, ας το καταλάβουν, δεν είναι ο τόπος για την εγκατάσταση υπερτοπικών μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων και χώρων ταφής απορριμμάτων ή υπολειμμάτων. Μπορεί να γίνει όμως το «Βιετνάμ» της κας Ρένα Δούρου και όποιας Κυβέρνησης επιχειρήσει να μας το επιβάλλει.

- Εσείς τι πρωτοβουλίες έχετε πάρει για την διαχείριση των απορριμμάτων;

Να ξεκαθαρίσω ότι εμείς είμαστε υπερασπιστές σχεδιασμών εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων με ανάπτυξη όλων των συστημάτων ανακύκλωσης και της ολικής διαχείρισης με μηδενικά υπολείμματα σε επίπεδο όμως μικρών γεωγραφικά (κ.α) διαχειριστικών ενοτήτων δηλ. με ΦοσΔα αποκλειστικά Α΄ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπως σε άλλες περιοχές της χώρας. Είτε πάντως μόνοι μας είτε σε επίπεδο 1-2 όμορων δήμων μπορούμε να συνεργαστούμε και να πετύχουμε τους στόχους του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Απορριμμάτων.

Ο ΕΔΣΝ Αττικής έχει αποτύχει πλέον με αυτή την σύνθεση με επικεφαλής Περιφερειάρχη και εξυπηρετεί χωροταξικές και ταξικές -πολιτικές επιλογές. Εμείς σε επίπεδο Δήμου από το 2012 κατασκευάσαμε Σταθμό Μεταφόρτωσης-Αποθήκευσης-Συμπίεσης Απορριμμάτων, σχεδιάσαμε μελέτη για Πράσινο Σημείο Ανακυκλώσιμων Υλικών, αδειοδοτηθήκαμε το 2016 και προχωράμε σε αγορά της έκτασης με δικούς μας πόρους.

Σχεδιάσαμε μελέτη καταγραφής σημείων για ανάπτυξη μικρών γωνιών ανακύκλωσης και προχωρήσαμε στην μίσθωση των πρώτων σημείων που είναι σε φάση αγοράς του εξοπλισμού τους. Προχωρήσαμε σε εργασίες άμεσης διαλογής για την παραγωγή καθαρών πράσινων απορριμμάτων σε Προσωρινό Πράσινο Σημείο ενώ αξιοποιούμε τον λειοτεμαχιστή που διαθέτουμε εδώ και 8 χρόνια.

Ενισχύσαμε τα συστήματα ανακύκλωσης που λειτουργούν: με νέο απορριμματοφόρο ανακύκλωσης (μπλε κάδοι), με την πρόσθεση νέου συστήματος ανακύκλωσης υποδημάτων-ενδυμάτων (26 σημεία ανάπτυξης κόκκινων κάδων συλλογής) όσο και με την ένταξή μας στη συμμετοχική καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα ανακύκλωσης www.followgreen που συνδέει την αύξηση της ανακύκλωσης σε επιχειρήσεις, σχολεία και οικίες με εκπτωτικές προσφορές.

Περιττό να προσθέσουμε ότι ήμασταν από τους πρώτους δήμους που συνέταξαν Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων με διακριτούς στόχους. Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκεται πρόγραμμα αντικατάστασης στόλου του τομέα καθαριότητας-ανακύκλωσης 2 εκ. ευρώ με 15 νέα οχήματα για την υποστήριξη των πολιτικών μας.

- Ιδιαίτερης αξίας ζήτημα προς επίλυση παραμένει η συγκοινωνία. Σήμερα, εσείς ως Δήμαρχος, τι έχετε πράξει ώστε να εξυπηρετούνται οι δημότες σας στις μετακινήσεις τους;

Θίγετε μια προμετωπίδα των πολιτικών μας που ξεκίνησε κυρίως από το 2012-2013 με σωρεία ενεργειών μας τόσο για άσκηση συγκοινωνιακού έργου με δημοτικά οχήματα όσο και για τη βελτίωση των κρατικών συγκοινωνιακών μέσων. Δώσαμε μάχες για την ορθή λειτουργία του Σταθμού Μετρό και Προαστιακού Κορωπίου που δεν λειτουργούσε καμία υποδομή! Ασανσέρ εκτός λειτουργίας, κυλιόμενες σκάλες εκτός λειτουργίας ακόμα και ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων! Από το 2013 ασκούμε με ένα λεωφορείο δημοτική συγκοινωνία προς οικισμούς, το κέντρο της πόλης και το 2ο Δημοτικό Κοιμητήριο.

Το τελευταίο διάστημα συμβάλαμε αποφασιστικά στην υπαναχώρηση της απόφασης της ΣΤΑΣΥ για κατάργηση της απευθείας σύνδεσης του δρομολογίου ΜΕΤΡΟ, Αεροδρόμιο με το Σύνταγμα. Έχουμε σήμερα όμως ένα τεράστιο πρόβλημα με τη τοπική κυκλική λεωφορειακή γραμμή 309.Εδώ και 3.5 χρόνια έχουμε υποβίβαση του έργου της με την απομάκρυνση των 3 λεωφορείων φυσικού αερίου και την αντικατάστασή τους με πετρελαιοκίνητα.

Και σαν να μην έφτανε αυτό έχει μείνει μόνο ένα λεωφορείο προηγούμενων δεκαετιών για να εκτελεί κάθε 35-40 λεπτά ένα δρομολόγιο και αυτό μπορεί και να μην είναι μερικές φορές εφικτό λόγω συχνών βλαβών. Περιμένουμε άμεση λύση όχι μόνο για εμάς αλλά και για άλλες περιοχές των Μεσογείων και της Αν.Αττικής.

- Ως δήμος εξασφαλίσατε προσφάτως από το ΕΣΠΑ περίπου 2,7 εκατομμύρια ευρώ για έργα υποδομής ύδρευσης στο νότιο παραθαλάσσιο τμήμα του Τι ακριβώς θα γίνει με τα χρήματα αυτά και τι όφελος θα έχει;

Η ύδρευση στο Κορωπί είναι δημοτική υπηρεσία με νερό από την ΕΥΔΑΠ που αγοράζουμε. Έχουμε ένα τεράστιο δίκτυο με 27.000 καταναλωτές και από το 2011 ήταν προτεραιότητά μας να το κρατήσουμε στο Δήμο και παράλληλα να το ενισχύσουμε με προσωπικό και με τεχνολογία αιχμής. Πετύχαμε τους στόχους μας. Το έργο που αναφέρετε είναι η ολική αντικατάσταση δικτύου μήκους 24 χλμ στην περιοχή της 1ης πολεοδομικής ενότητας της Αγίας Μαρίνας που εντάχθηκε στο σχέδιο πόλης επί της θητείας μας.

Οι δημότες ξέρουν ότι έχουν ολοκληρωθεί -πάντα μέσω ΕΣΠΑ και πάντα σε εντός σχεδίου περιοχές- μεγάλα έργα ύδρευσης και τηλεμετρίας στις γειτονιές 2 και 3 της Αγίας Μαρίνας μήκους 50χλμ.Με το έργο αυτό ολοκληρώνουμε τις υποδομές ύδρευσης με σύγχρονα δίκτυα και καινοτόμα συστήματα ελέγχου κατανάλωσης και διαρροών του κεντρικού δικτύου. Όμως δεν αφήσαμε τις εκτός σχεδίου περιοχές χωρίς έργα. Σχεδόν ολοκληρώθηκαν το 2017-2018 έργα αξίας 769.347,21χιλ ευρώ οδοποιίας και 368.560,30 χιλ ευρώ ύδρευσης σε περιοχές εκτός σχεδίου, Καρελλά, Αγίας Μαρίνας, Κίτσι και έπονται και άλλα έργα ύδρευσης αξίας 6.5 εκ. ευρώ μήκους 77χλμ στο Κίτσι και την Αγία Μαρίνα σε εκτός σχεδίου περιοχές.

Οι όποιες καθυστερήσεις σε άλλα έργα στις περιοχές αυτές χρεώνονται στην Περιφέρεια Αττικής και στις αρμόδιες υπηρεσίες της που βασανιστικά απαιτούν στοιχεία που έχουν υποβληθεί ξανά και ξανά για την περίφημη κύρωση της πράξης εφαρμογής του Σχεδίου Πόλεως Αγίας Μαρίνας και όχι μόνο.

- Τα οικονομικά διαθέσιμα του Δήμου είναι αρκετά ώστε να θεωρείστε και ικανός διαχειριστής;

Τα οικονομικά διαθέσιμα που έχουμε πετύχει είναι η καλύτερη εγγύηση για την πλήρη ανάπτυξη των ενεργών-επιθετικών πολιτικών για την αλλαγή των όρων ζωής προς το καλύτερο των πολιτών μας. Είναι το όπλο μας! Αποτρεπτικό για όσους απειλήσουν τη λειτουργία του Δήμου μας και ταυτόχρονα ενεργητικό για έργα ουσίας, ανταποδοτικών υπηρεσιών και πολιτικών μείωσης των δημοτικών τελών και όχι εξωραϊσμών.

Πράγματα που κάνουμε για να έχουμε μια ικανή διαχείριση. Οι εξωραϊσμοί ή καλύτερα οι βελτιώσεις της αισθητικής μιας πόλης γίνονται αν έχουν «πατήσει» σε σίγουρες υποδομές που έχουν κατασκευαστεί και σε συγκεκριμένο σχεδιασμό. Οι αναπλάσεις πάντως που έχουμε προγραμματίσει σε πλατείες και κοινόχρηστους χώρους και σε παραλιακές περιοχές καθώς και οι αγορές ακινήτων και γης υπακούουν σε αυτές τις αρχές και προϋποθέσεις.

- Συνομιλώντας με αρκετούς δημάρχους, προκύπτει το συμπέρασμα ότι στερούνται ανθρωπίνου δυναμικού με συνέπεια να δυσλειτουργεί ο Δήμος. Αυτό ισχύει ή απλά είναι μια πρόφαση για μεγάλες καθυστερήσεις; Μια δικαιολογία απλά;

Είναι μια πραγματικότητα που οξύνθηκε μετά το 2011 και αποκάλυψε όλες τις δυσλειτουργίες του θεσμού μας αλλά και της έλλειψης προγραμματισμού μόνιμων προσλήψεων στελεχών ορισμένων δημοτικών διοικήσεων και προφανώς και της προηγούμενης του Κορωπίου την περίοδο 2003-2010. Η λύση δεν αφορά μόνο τον Δήμο μας. Χρειάζονται άμεσα στελέχη στις υπηρεσίες μας για να λειτουργήσουμε όπως προβλέπει ο εγκεκριμένος Οργανισμός Υπηρεσιών μας. Η υποστελέχωση είναι δραματική και καθόλου πρόφαση.

Την έλλειψη προσωπικού την καλύπτουμε εμείς πολλές φορές οι αιρετοί με τη συνδρομή συνεργατών και εθελοντών! Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Υπηρεσίας Δόμησης στο Μαρκόπουλο που επιδιώκουμε την επαρκή στελέχωσή της διότι εξυπηρετεί, μεταξύ άλλων όμορων Δήμων και τον δικό μας Δήμο και εδώ και 7 έτη παραμένει δραματικά υποστελεχωμένη.

- Αληθεύει πως η γραφειοκρατία εμποδίζει την τοπική αυτοδιοίκηση να προσφέρει περισσότερα;

Η πολυνομία μαζί με τους κακούς νόμους, η προβληματική διασύνδεση των αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο βαθμών Τ.Α, η γενική έλλειψη, έμπειρων και εξειδικευμένων στελεχών και κατάλληλων δομών- υπηρεσιών θα έλεγα άμεσα ότι ευθύνονται για τις δυσλειτουργίες και την αύξηση της γραφειοκρατίας. Ζητάμε το διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων Α΄και Β΄ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης.Τέλος, παραλυτικές διαστάσεις στην λειτουργία των υπηρεσιών μας φέρνει ο φόβος της ευθύνης και της ερμηνείας των νόμων από όσους υπηρετούν στις Οικονομικές Υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μια μεγάλη μάστιγα που πρέπει να λυθεί!

- Ισχύει πως η τοπική αυτοδιοίκηση είναι εγκλωβισμένη στα «θέλω» της κεντρικής πολιτικής εξουσίας τωρινής και προηγούμενων; Για ποιο λόγο τόσο εξάρτηση τελικά;

Σε εποχές και περιόδους διαρκούς κρίσης των κομμάτων που είναι οι θεσμοθετημένοι φορείς έκφρασης των πολιτών σε εθνικό επίπεδο (και σε ευρωπαϊκό επίπεδο) η υψηλή άμεση λαϊκή νομιμοποίηση σε τοπικό επίπεδο από τους Δήμους αποτελεί τη μόνη σταθερή δίοδο επικοινωνίας και διαμόρφωσης της κοινής γνώμης για τις εκάστοτε κεντρικές κυβερνήσεις. Άρα είναι κρίσιμο να ελέγχουν. Είναι πολιτική η εξάρτηση και κάθε κόμμα εξουσίας ή η εκάστοτε κυβέρνηση θέλουν τον έλεγχο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δυστυχώς δεν λειτουργεί το πολιτικό σύστημα με εθνικό «συναίσθημα» και το χειρότερο χωρίς σχεδιασμό.

- Υπάρχει τρόπος ένας δήμος να απαλλαχθεί από την εξάρτηση και να γίνει αυτοδιοικούμενος οικονομικά και θεσμικά;

Απαιτούνται γενναίες πολιτικές αποφάσεις με ουσιαστική διαβούλευση όλων των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων. Οι πολίτες με δημοψήφισμα μπορούν να επικυρώσουν όσα αποφασιστούν. Δεν αντέχουμε άλλες δοκιμές όπως ο Νόμος «Κλεισθένης» που δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα στο έργο μας από αυτά που λύνει.

- Το Κορωπί και όλες οι περιοχές του δήμου θεωρούνται ασφαλείς για τους κατοίκους τους;

Το Κορωπί είναι συνεχώς «στο πόδι» για να διασφαλιστεί η τάξη και η ασφάλεια. Με κινητοποιήσεις υπέρ της ενίσχυσης του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ στις περιοχές μας που όπως υποψιάζεστε είναι πολύ μεγάλη η υποστελέχωσή της. Έχουμε συνολικά στην Δυτική και Ανατολική Αττική μεγάλη και νέα παραβατικότητα και πολλές και αυτοκινούμενες μεταφερόμενες ομάδες και συμμορίες που αλληλοσυμπληρώνονται.

Είναι συνολικό το πρόβλημα και πρέπει να είναι Παναττική η απάντηση της ΕΛ.ΑΣ που έχει πετύχει σε ορισμένες περιπτώσεις με την αυτοθυσία των ανδρών της να προστατεύσει τις περιοχές μας. Έχουμε πραγματοποιήσει δεκάδες συναντήσεις με τις εκάστοτε πολιτικές και φυσικές ηγεσίες της ΕΛ.ΑΣ αλλά οι συνεχείς αλλαγές στη δομή των ηγεσιών τους έχουν και τις επιπτώσεις τους στα σχέδια δράσης που έχουν κατά καιρούς εφαρμόσει στο Κορωπί.

- Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση του Δήμου σε ποιο στάδιο εφαρμογής της βρίσκεται;

Έχουμε ηλεκτρονικές υπηρεσίες που συμβάλλουν στην εξυπηρέτηση των πολιτών σε διάφορα χρήσιμα πεδία ενώ έχουμε ενταχθεί στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για ανάπτυξη δωρεάν ασύρματου δικτύου internet. Αλλάξαμε το site του Δήμου για τη καλύτερη παρουσίαση των δημοτικών δομών, δράσεων και της ενημέρωσης των πολιτών και έχουμε ενσωματώσει στις πλατφόρμες μας τα αιτήματα της Γραμμής Δημότη που είναι η άμεση γραμμή επικοινωνίας με τις υπηρεσίες μας.

- Ποιες ενέργειες έχετε καταβάλλει ώστε να τονωθεί η τοπική αγορά;

Καταρχήν στα πρώτα δύσκολα χρόνια της κρίσης εντάξαμε όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του ΝΠΔΔ Σφηττός στην υπηρεσία της τόνωσης της αγοράς. Καθιερώσαμε αποκριάτικη παρέλαση που λειτούργησε όσο την υποστήριζε η τοπική κοινωνία. Αποτρέψαμε δυσμενείς αποφάσεις για καταργήσεις κρατικών δομών εξυπηρέτησης πολιτών. Ψηφίσαμε νέα μελέτη για το Kυκλοφοριακό με σημαντικές εφαρμογές που συμβάλλουν σταδιακά στην επίλυση πολλών προβλημάτων και ακολουθούν σημαντικά προγράμματα αναπλάσεων-παρεμβάσεων στην κεντρική λεωφόρο με αναδείξεις σημείων και δημοτικών χώρων πολιτισμού (Δημοτική Βιβλιοθήκη-πεζόδρομος και αναπαλαιωμένο Πολιτιστικό Κτίριο «Κορωπί Μαρτυρική Πόλη»).

Συμμετέχουμε ως συντονιστές των αγροτικών παραγωγών του Κορωπίου στην μεγάλη διεθνή έκθεση αγροτικών προϊόντων Food Εxpo και έχουμε συγκροτήσει Μεσογείτικη συμμαχία με τους όμορους Δήμους για την συνολική αναβάθμιση των Μεσογείτικων Προϊόντων.

Έχουμε εκπονήσει στρατηγικό σχέδιο τουριστικής υποδομής και ανάπτυξης με επίκεντρο τα δημοτικά ακίνητα της Λεωφ. Συγγρού στους Στύλους του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα. Το πρόβλημα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ακινήτων με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό επιλύεται μετά από την χρόνια κρίση διοίκησης που είχε και δυσκόλευε τον προγραμματισμό μας. Έχουμε εντάξει κοινές εορτές και εκδηλώσεις με το τοπικό εμπορικό και επαγγελματικό σύλλογο αλλά και με πολλούς φορείς και συλλόγους όπως την περίοδο των Χριστουγέννων ή το Καλοκαίρι με την Λευκή Νύχτα που δημιουργούν ένα καλύτερο περιβάλλον για την αγορά.

- Είστε ένας δήμαρχος που δεν σταματάει να διεκδικεί προς όφελος των δημοτών του. Τι θα καταγράφατε ως μεγαλύτερη επιτυχία σας;

Την απόλυτη αφοσίωση στην αποστολή που μου ανέθεσαν οι δημότες μας. Στην ίση μεταχείριση όλων των δημοτών, τη δημοκρατική διοίκηση και την επίτευξη δημοτικής συνεργασίας και ενότητας στις διεκδικήσεις που μας ενώνουν για το καλό του Δήμου.

- Κύριε Κιούση θα είστε και πάλι υποψήφιος Δήμαρχος Κρωπίας;

Η πρόθεσή μας είναι θετική να ανανεώσουμε τη λαϊκή εντολή και την αποδοχή των πολιτικών μας για την ορθή λειτουργία των μεγάλων έργων υποδομής που υλοποιούνται και ολοκληρώνονται. Στα εγκαίνια λειτουργίας αυτών των έργων θέλουμε να είμαστε παρόντες με καθαρή εντολή. Όπως έγινε τόσο το 2010 όσο και το 2014. Όχι για να ικανοποιήσουμε εγωιστικές, εξουσιαστικές και αυτάρεσκες συμπεριφορές αλλά για να εντάξουμε τις νέες προτεραιότητες στην δημοτική συζήτηση και πράξη των πολιτών μας. Με νέα και δοκιμασμένα πρόσωπα με μεγαλύτερη ενεργή συμμετοχή και κατανομή ρόλων στις δημιουργικές παραγωγικές δυνάμεις.

Θέλουμε πλέον να αφοσιωθούμε στην λειτουργία της πόλης και των οικισμών του Δήμου μας που εντάσσονται στα σχέδια πόλης και στην αποφασιστική συμβολή μας στην τοπική ανάπτυξη με την πλήρη συμμετοχή των δημοτών μας σε ένα σχεδιασμό τόσο βραχυπρόθεσμο όσο και μακροπρόθεσμο. Ήρθε η ώρα να φύγουμε μπροστά και το Κορωπί να γίνει η πόλη που αξίζει κανείς να ζει, να εργάζεται, να κάνει οικογένεια. Η τελική μας απόφαση θα ανακοινωθεί προσεχώς.

- Η απλή αναλογική πιστεύετε πως θα αλλάξει τα δεδομένα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση;

Κε Ράπτη, όταν υπάρχει ρεύμα πλειοψηφίας σε μια τοπική κοινωνία γιατί υπάρχει ξεκάθαρος προγραμματικός λόγος, έργο και ειλικρινής αφοσίωση στον θεσμό και στην λαϊκή εντολή κανένα εκλογικό σύστημα δεν στέκεται εμπόδιο.Οι πολίτες όμως πρέπει να διασφαλίσουν την ψήφο τους από κάθε συναλλαγή μεταξύ παρατάξεων και προσώπων με ξεκάθαρες απαιτήσεις από τους υποψηφίους. Αυτό μόνο μπορούν να κάνουν. Ενώ καλό θα είναι να απαιτήσουν και συμμετοχή στα ψηφοδέλτια. Εμείς είμαστε συνδυασμός της κοινωνίας του Κορωπίου, ανεξάρτητος από κόμματα και η πρόσκληση συμμετοχής στο ψηφοδέλτιό μας είναι δημόσια και ανοιχτή.