Aegean: Κρατικοποίηση, επίταξη, δήμευση και λοιπές επαναστατικές ονειρώξεις

Ο Σύριζα είχε προειδοποιήσει ήδη από το Μάιο την κυβέρνηση, σε ένα άρθρο της Αυγής με τίτλο «Κρατική ενίσχυση... χωρίς κρατικοποίηση ζητάει η Aegean». Ναι, οι ίδιοι άνθρωποι που μηδένισαν το χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, πετώντας την κρατική ενίσχυση των τραπεζών στα σκουπίδια, επιδείκνυαν από τον Μάιο, την άγνοια και τις εμμονές τους.

Ακολούθησαν κατηγορίες του τύπου «η κυβέρνηση προχωρά στην απ’ ευθείας κρατική ενίσχυση της αεροπορικής εταιρείας Aegean». Για να καταλήξει η ηγετική ομάδα του Σύριζα στη θέση ότι «η κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον. Η κρατική ενίσχυση πρέπει να συνοδεύεται από απόκτηση μετοχών από το Δημόσιο και όχι μόνο δικαιωμάτων (warrants).»

Άραγε δεν προστατεύεται το δημόσιο συμφέρον, όταν στηρίζεται η  Aegean, η οποία αποδίδει στο δημόσιο πάνω από 400 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο σε φόρους και εισφορές;

Άραγε δεν προστατεύεται το δημόσιο συμφέρον, όταν στηρίζεται η Aegean, που αποτελεί την πιο βασική υποδομή και το πιο χρήσιμο εργαλείο της τουριστικής δραστηριότητας της χώρας μας και η οποία στο εννεάμηνο του 2020,  “έκαψε’’ περίπου 160 εκατ. ευρώ από τα ρευστά διαθέσιμα της, με τις ανάγκες της για το τέταρτο τρίμηνο, να υπολογίζονται σε επιπλέον 50 εκατ. ευρώ;

Προφανώς τα ηγετικά στελέχη του Σύριζα, δεν έχουν αντιληφθεί, το τι γίνεται στον πλανήτη και το μόνο που κάνουν είναι να κραυγάζουν υπέρ των επιτάξεων και των κρατικοποιήσεων, που αποτελούν λέξεις τοτέμ των επαναστατικών τους ονειρώξεων.

Άραγε δεν έχουν μελετήσει τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ για ζημίες της τάξεως των $160 δισ. για το 2020 και το 2021;  

Άραγε δεν έχουν ενημερωθεί για τα κρατικά πακέτα στήριξης προς τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες; Για τα 10,4 δισ. ευρώ που δόθηκαν στην Air France / KLM από τις κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Ολλανδίας, για τα 9 δισ. ευρώ που κατευθύνθηκαν στην Lufthansa, για τα 1,2 δισ. ευρώ για την ΤΑΡ από την κυβέρνηση της Πορτογαλίας και τα  1,1 δις. για την σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS;

Τα αποτελέσματα της Aegean για το εννεάμηνο του 2020, ήταν απογοητευτικά και ανησυχητικά. Ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα €342,5 εκ. έναντι €1 δισ. της αντίστοιχης  περιόδου του 2019, με συνολικές ζημιές της τάξεως των €187 εκατ., έναντι κερδών ύψους €77 εκατ. Τα στοιχεία των αποτελεσμάτων του εννεάμηνου, αποτελούν απότοκο της μείωσης των πτήσεων κατά σχεδόν 50%, με τη μέση  πληρότητα τους να υποχωρεί στο 66%.

Το σχέδιο ενίσχυσης της Aegean, προβλέπει δυο ταυτόχρονες κινήσεις. Η πρώτη είναι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους €60 εκατ. ευρώ που θα καλυφθεί από τους υπάρχοντες μετόχους και η δεύτερη είναι η κρατική ενίσχυση της εταιρείας με  €120 εκατ. ευρώ και η διασφάλιση αυτής της ενίσχυσης, μέσω της έκδοσης warrants.

Αυτό όμως δεν ταιριάζει με το όραμα του Σύριζα και με τις καφενειακού επιπέδου οικονομικές αναλύσεις που γίνονται στην Κουμουνδούρου. Η απουσία ανθρώπων που να γνωρίζουν από οικονομικά, ή χρηματοικονομικά, είναι εμφανέστατη στην ηγετική ομάδα του Σύριζα. Γεγονός που οδηγεί στην απουσία μιας ορθολογικής αντιπολιτευτικής φωνής. Μιας φωνής που είναι αναγκαία για την πολιτική ζωή της χώρας.

Αντί να προσαρμοστούν στην άγρια πραγματικότητα που ζούμε και να αναζητήσουν και να προτείνουν λύσεις, ανασύρουν από τα μπαούλα του παρελθόντος, τα αραχνιασμένα πανό που γράφουν «κρατικοποίηση», «επίταξη», «δήμευση» και ότι άλλο τους κατεβαίνει. Δίχως όμως να έχουν επίγνωση του τι συνεπάγεται η υιοθέτηση αυτών των λέξεων / συνθημάτων. Εκτός και αν η επιστράτευση των σκουριασμένων εργαλείων τους, αποτελεί και αυτή ένα βήμα προς την κλιμάκωση του δεύτερου κύματος των αγανακτισμένων. Ενός κύματος εντός του οποίου βρίσκουν καταφύγιο όλοι οι ψεκασμένοι και επαναστατημένοι αυτού του τόπου.