7ος χρόνος, ημέρα 2229η
Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου 2021

Νέο, Υβριδικό Nissan Qashqai: Ο άξιος διάδοχος ενός best seller

Νέο, Υβριδικό Nissan Qashqai: Ο άξιος διάδοχος ενός best seller

Παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από ένα μοντέλο που έγραψε ιστορία στον χώρο των SUV, το εντελώς νέο Nissan Qashqai έρχεται εξοπλισμένο όχι μόνο με τη γνώση και την εμπειρία της εξέλιξης των προκατόχων του, αλλά και με υπερ-σύγχρονη και πολυεπίπεδη τεχνολογία. Μεταξύ των εφοδίων με τα οποία το νέο Nissan Qashqai μπαίνει στη μάχη της αγοράς είναι και η υβριδική τεχνολογία, χάρη στην οποία αποκτά τα απαραίτητα, στις μέρες μας, οικολογικά πιστοποιητικά.

Δεν θα ήταν ψέμα αν λέγαμε ότι ο μακρινός πλέον προκάτοχος του μοντέρνου αυτοκινήτου που έχει μπροστά του ο υποψήφιος αγοραστής του νέου, τρίτης γενιάς Nissan Qashqai εν έτει 2021, υπήρξε κατά την παρουσίασή του – το 2007 - μια ρηξικέλευθη πρόταση, που άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία της σημερινής κατηγορίας C-SUV, μιας κατηγορίας η οποία είναι πλέον η τρίτη πιο δυναμική της ελληνικής αγοράς. Και σε αυτήν ακριβώς την κατηγορία, το απερχόμενο μοντέλο μπόρεσε να γράψει ιστορία καταφέρνοντας, ακόμα και λίγο πριν την αντικατάστασή του να πείθει τους αγοραστές, παραμένοντας πρώτο στην κατάταξη των πωλήσεων στην κατηγορία των C-SUV.

Το νέο Nissan Qashqai έρχεται λοιπόν από τη μια να ανανεώσει την παρουσία της εταιρίας στην κατηγορία, έχοντας αναμφίβολα την αποστολή να συνεχίσει την επιτυχία του απερχόμενου μοντέλου, ενώ από την άλλη αναλαμβάνει να υποστηρίξει τον στόχο της Nissan για 50% “εξηλεκτρισμένες” πωλήσεις στην Ευρώπη έως το 2024. Έτσι, το νέο SUV της Nissan είναι διαθέσιμο αφενός με τον - εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία - κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T, αλλά και προσεχώς με το καινοτόμο και βραβευμένο ηλεκτρικό/υβριδικό σύστημα της Nissan, το “e-POWER”.

Κατά συνέπεια, το νέο Nissan Qashqai, διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός (2WD) ή και στους τέσσερις τροχούς (4WD), σε συνδυασμό με χειροκίνητο 6τάχυτο ή με το νέο αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT, είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες μιας μεγάλης γκάμας υποψηφίων αγοραστών, με διαφορετικές απαιτήσεις και προτεραιότητες, αλλά και με την οδηγική απόλαυση να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε έκδοσης του μοντέλου, ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης.



Δυναμική εμφάνιση, αυξημένη πρακτικότητα

Το τι ακριβώς σημαίνει από την άποψη του design η μετάβαση από τη μια γενιά του μοντέλου στην άλλη είναι εύκολα αντιληπτό. Το εντελώς νέο αμάξωμα που χαρακτηρίζεται από τα χαρακτηριστικά «σχιστά» φώτα, μπρος-πίσω, τα οποία παραπέμπουν σε μπούμερανγκ, διατηρεί τις βασικές αναλογίες του επερχόμενου Qashqai και καταφέρνει να φανερώνει το DNA του. Σημειώνουμε δε ότι όπως και με τις δύο προηγούμενες γενιές του SUV της Nissan, πίσω από αυτό το δυναμικό και «μυώδες» παρουσιαστικό του νέου Qashqai βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδίασης της Nissan (European Design Studio), στο Λονδίνο.

Από την άλλη, με τις εξωτερικές διαστάσεις του να έχουν αυξηθεί ελαφρώς, τόσο ως προς το ύψος (+25 mm) όσο και ως προς το πλάτος (+32 mm), προσφέρει τώρα ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό, με την αύξηση του μεταξονίου κατά 20 mm να δημιουργεί αισθητά μεγαλύτερο - κατά 28 mm - χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ενώ ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών, εμπρός και πίσω, έχει αυξηθεί κατά 15 mm.

Από κει και πέρα, μια σειρά μικρών μεν, σημαντικών δε παρεμβάσεων, όπως η πίσω πόρτα που ανοίγει σε ορθή γωνία, αλλά και η διαφορετική «γραμμή οροφής» που σηκώθηκε πιο ψηλά στη διαδρομή της προς τα πίσω, για να διευκολύνει την είσοδο στο πίσω κάθισμα, έχουν βελτιώσει σημαντικά τη χρηστικότητα.

Η τελευταία ενισχύεται από μια σειρά λεπτομέρειες όπως η ηλεκτρικά ανοιγόμενη - με λειτουργία hands-free - πέμπτη πόρτα, προσφέρει εύκολη πρόσβαση στον χώρο των αποσκευών. Ο τελευταίος έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 50 λίτρα σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, χάρη και στο χαμήλωμα του πατώματος κατά 20 mm, στοιχείο που προέκυψε από τη βελτιωμένη “χωροθέτηση” της πίσω ανάρτησης.

Η ποιότητα της τεχνολογίας

Στο εντελώς νέο - και «ντυμένο» με υλικά υψηλής ποιότητας – εσωτερικό η παρουσία της τεχνολογίας είναι ιδιαίτερα έντονη. Το πλήθος των ψηφιακών οθονών που έχει ο οδηγός στη διάθεσή του μαρτυρά την τεχνολογική αναβάθμιση του νέου Nissan Qashqai, που προσφέρει ως στάνταρ εξοπλισμό της πρώτης, βασικής έκδοσης, αυτά που το μοντέλο 2ης γενιάς προσέφερε στην τρίτη. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι έχουν προστεθεί και επιπλέον συστήματα υποβοήθησης υψηλής τεχνολογίας που δεν υπήρχαν καθόλου στο προηγούμενο μοντέλο.

Έτσι η μεγαλύτερη - και υψηλότερης - ανάλυσης κεντρική οθόνη 9 ιντσών του NissanConnect λειτουργεί ως ψηφιακή πύλη για τα συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας, αλλά και γενικότερα για τις ρυθμίσεις των συστημάτων του αυτοκινήτου, ενώ προσφέρει και συμβατότητα με τα Android Auto® και Apple CarPlay®. Ενώ μια νέα, υψηλής ευκρίνειας, πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT 12,3 ιντσών παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, προσφέροντας ελεγχόμενη από το τιμόνι προβολή πολλαπλών πληροφοριών.

Παράλληλα, το σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ, το καινοτόμο Head-Up Display (HUD) των 10,8 ιντσών, παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία. Εδώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του, χωρίς να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο, τις βασικές πληροφορίες που απαιτούνται για τον έλεγχο του οχήματος (ταχύτητα, οδηγίες πλοήγησης κλπ.)

Το νέο Nissan Qashqai είναι επίσης εξοπλισμένο με την επόμενη γενιά του γνωστού συστήματος υποστήριξης οδηγού της Nissan, ProPILOT. Πρόκειται για το ProPILOT με Navi-link που μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει αυτόματα το όχημα σε μία λωρίδα κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές συνθήκες (πχ. με βάση τα όρια ταχύτητας).

Υβριδική τεχνολογία για «οικονομικές» επιδόσεις

Στον τομέα των συστημάτων κίνησης, η Nissan επιλέγει την οδό του «εξηλεκτρισμού», έχοντας πλούσια τεχνογνωσία και κληρονομιά στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, σε πρώτη φάση θα βρεθούμε αντιμέτωποι με τετρακύκλινδρους, turbo βενζινοκινητήρες με ισχύ 140 και 158 ίππων, που χάρη στη βοήθεια της υβριδικής τεχνολογίας, προσφέρουν καλύτερο «τράβηγμα» από χαμηλά και μειωμένη κατανάλωση. Πρόκειται για την πλέον προσιτή – εδώ και τώρα – υβριδική τεχνολογία που παρέχοντας υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση με γρήγορη επανεκκίνηση, αλλά και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι επιτρέπει περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και μείωση των εκπομπών CO2 (-4,0 g/km).

Κατά την επιτάχυνση (μεταξύ 20 km/h και 110 km/h), η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή +6,0 Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα, ενώ κατά την επιβράδυνση η ενέργεια της πέδησης ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία. Επίσης, όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει με τη βοήθεια του συστήματος πέδησης, με ταχύτητες μικρότερες από 18 km/h, ο κινητήρας σβήνει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Έχοντας ως βάση τον αξιόπιστο βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T που πρωτοκυκλοφόρησε στο Qashqai του 2018, το υβριδικό κινητήριο σύνολο που περιγράψαμε προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος, με 140 PS και 158 PS, με το κιβώτιο Xtronic CVT να είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με την ισχυρότερη έκδοση – η οποία έχει το προνόμιο να μπορεί να συνδυαστεί και με το 4WD. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται και στις δύο περιπτώσεις στις 5.500 rpm.

Σημειώστε ότι αργότερα στην γκάμα του νέου Nissan Qashqai θα έρθει να προστεθεί μία έκδοση εφοδιασμένη με το υβριδικό - ηλεκτροκίνητο σύστημα σειριακής λειτουργίας E-Power, που κάνει θραύση στην Ιαπωνία τοποθετημένο σε άλλα μοντέλα της Nissan. Στο E-Power ο βενζινοκινητήρας υπάρχει για να κινεί όχι τους τροχούς, αλλά μία γεννήτρια που τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα που τελικώς κινεί τους τροχούς. Και το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στο ότι ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε εκείνες τις στροφές που είναι πιο αποδοτικός, γεγονός που ρίχνει τις εκπομπές CO2 σε τέτοιο σημείο, που το Qashqai θα φλερτάρει με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

O τιμοκατάλογος του νέου Nissan Qashqai, που βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Nissan ανά την Ελλάδα, ξεκινά από τα 24.490 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες στο https://www.nissan.gr/vehicles/new-vehicles/new-qashqai-2021.html

Δείτε εδώ τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Nissan Qashqai

Δείτε εδώ τον αναλυτικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου Nissan Qashqai

Δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο του νέου Nissan Qashqai

Παρακολουθήστε την ψηφιακή πρεμιέρα του νέου Nissan Qashqai: