Black Box: Τώρα αρχίζει το σκληρό ροκ

- Η Fed έκανε την πρώτη κίνηση  με τη μείωση των επιτοκίων κατά 0,5 της μονάδας, το ΔΝΤ διαθέτει 50 δις για προγράμματα στήριξης αναδυόμενων αγορών χαμηλού εισοδήματος ενώ περιμένουμε την ΕΚΤ να ανακοινώσει την Πέμπτη τα δικά της μέτρα.

- Ο Πρωθυπουργός σήμερα είναι στο Βερολίνο όπου συναντά την καγκελάριο Αγκέλα Μέρκελ. Συνάντηση που έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία λόγω της συγκυρίας, καθώς στο τραπέζι θα μπει το μεταναστευτικό αλλά και το ζήτημα της μείωσης του πρωτογενούς πλεονάσματος. Είμαστε σε αναμονή  και τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που πλήττονται.

- Η ουσία είναι ότι μόλις τώρα ξεκινά το σκληρό ροκ για τις επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία και μέχρι το τέλος Απριλίου που εκτιμάται ότι
θα κορυφωθεί η επιδημία διανύουμε τη διακεκαυμένη ζώνη. Συνεπώς ψυχραιμία.

-Στο διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου φαίνεται ότι ο ελληνικός τουρισμός θα βρεθεί αντιμέτωπος με σημαντικές ακυρώσεις. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια κάμψη της τάξης του 50%, χωρίς να μπορούν να γίνουν ασφαλείς εκτιμήσεις, καθώς τα πράγματα είναι ρευστά ενώ εξαρτάται και από τον εσωτερικό τουρισμό λόγω Πάσχα. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για το τρίμηνο που κάνει τη διαφορά, καθώς φέρνει το 1/4 των εσόδων και το οποίο αν τελικά χαθεί  λόγω της επιδημίας είναι αδύνατον η υστέρηση να καλυφθεί στη διάρκεια του δεύτερου εξάμηνου του 2020, περίοδος που ούτως ή άλλως κορυφώνεται η τουριστική κίνηση.

- Μεγάλο είναι το πρόβλημα που  δημιουργείται στον κλάδο της ναυτιλίας. Σε μια συγκυρία που το regulation  για την εμπορική ναυτιλία γίνεται όλο
και πιο απαιτητικό και δεδομένου ότι ο κλάδος έρχεται από μια αρκετά δύσκολη περίοδο, η επιδημία του κορονοϊού έχει πλήξει καίρια τις
ναυλώσεις.  Στον Πειραιά συζητούν για πλοία με ημερησία έξοδα της τάξης των 10.000 δολαρίων που ναυλώνονται προς 900 και 1000 δολάρια  την ημέρα. Αν συνεχιστεί αυτή η τάση θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στον κλάδο και  το επόμενο διάστημα θα ακούσουμε για πολλά  κανόνια στο κλάδο της ναυτιλίας. Οι δύσκολες συνθήκες που επικρατούν για τον κλάδο είναι προφανές ότι θα προκαλέσουν κραδασμούς και στα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια.

- Υπάρχουν και αρκετά επιχειρηματικά deals που  "έμειναν στο δρόμο"  λόγω των συνθηκών  που δημιουργούνται εξαιτίας του κορονοϊού. Ότι 
ακούσουμε τις επόμενες ημέρες είναι δουλειές ήδη δρομολογημένες και ώριμες για τις οποίες δεν υπήρχε περιθώριο υπαναχώρησης. Γιατί  υπάρχουν δουλειές επειδή κάποιοι  αποσύρονται από τη πιάτσα, επειδή  κάποιοι πάνε για διάλυση ή  ετοιμάζονται να πουλήσουν δραστηριότητες κλπ. Όλα όμως παγώνουν μέχρι να επανέλθει η ορατότητα.

- Σε συμφωνία με κάποιο ξένο fund φαίνεται ότι έρχεται η Hellenic Capital Partners για την πώληση του ΙΒG Hellenic fund το οποίο διαχειρίζεται επενδύσεις 238 MW σε αιολικά και φωτοβολταϊκά. Η συμφωνία έπρεπε να κλείσει εδώ και καιρό, αλλά καθυστέρησε επειδή αρχικά έδειξε ενδιαφέρον η Motor Oil για να εξαγοράσει το ΙΒG Hellenic fund.  Τελικά η συμφωνία δεν προχώρησε και τώρα επίκειται  αίσιο τέλος με ξένο επενδυτή.