Black Box 26/8/2019

Black Box 26/8/2019

- Η στήλη επιστρέφει δυναμικά έχοντας συγκεντρώσει αρκετές πληροφορίες  όπως και κουτσομπολιά της επιχειρηματικής σκηνής για τα οποία προς το παρόν επιφυλάσσεται ενόψει των επόμενων ημερών. Το ΧΑ είναι σε μια ευμετάβλητη φάση καθώς η ροή των ειδήσεων από το εξωτερικό είναι  αρνητική, οι τράπεζες βρίσκονται σε μεταίχμιο και ταυτόχρονα η  κυβέρνηση ετοιμάζεται να «τροφοδοτήσει» την αγορά με θετικές εξελίξεις.

- Αυτήν εβδομάδα όπως και την ερχόμενη αναμένεται να εκδηλωθεί το δεύτερο κύμα νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης. Κεντρικό ρόλο θα έχει το αναπτυξιακό/ επενδυτικό νομοσχέδιο που αφορά αρμοδιότητες πολλών
υπουργείων και αλλάζει κρίσιμες διαδικασίες (αλλά και νοοτροπίες) προκειμένου να διευκολυνθούν οι επενδύσεις. Επίσης περιμένουμε να πάει στη Βουλή και το δεύτερο φορολογικό νομοσχέδιο.

- Κατά τα λοιπά αύριο Τρίτη, 27 Αυγούστου, τίθεται σε ισχύ η νέα στάθμιση των δεικτών MSCI. Αναμένονται μικρές εκροές για το ελληνικό χρηματιστήριο, λόγω της αύξησης του ειδικού βάρους των αγορών της Κίνας και της Σαουδικής Αραβίας. Κρίσιμες όμως ημέρες για την χρηματιστηριακή αγορά είναι η ερχόμενη Πέμπτη και Παρασκευή, καθώς στις 29 Αυγούστου ανακοινώνει τα αποτελέσματα Α'' εξαμήνου η Αlpha Bank και η Εθνική και στις 30 Αυγούστου έπονται Eurobank και Πειραιώς.

- Αύριο Τρίτη θα πραγματοποιηθεί και η συνάντηση του Γιώργου Ζαββού με τον Αντρέ Ενρία. Τόσο στο υπουργείο Οικονομικών όσο και στην Τράπεζα της Ελλάδος υπάρχει μεγάλη κινητικότητα και γίνονται συσκέψεις επί συσκέψεων με στόχο να εξασφαλιστεί το πράσινο φως για το ΑPS. Όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα τεκταινόμενα, οι διαδικασίες έγκρισης προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Ωστόσο οι ίδιες πηγές προσθέτουν πως ρεαλιστικά το APS δεν πρόκειται να είναι έτοιμο πριν από το τέλος Οκτωβρίου καθώς χρειάζεται και νομοθετικές πρωτοβουλίες.

-Το project του Ελληνικού παίρνει πράσινο φως, μαζί του ζωντανεύει ο διαγωνισμός για το καζίνο και όπως είναι φυσικό ανεβαίνουν οι τόνοι: Την Κυριακή, η Καθημερινή είχε μία σελίδα αφιερωμένη στο αφεντικό της Ηardrock και στα σχέδια του για το Ελληνικό ενώ Το Βήμα είχε ένα σχόλιο στο οποίο ανέφερε ότι μόνον ηλίθιοι επενδυτές θα ανέθεταν σε
επιχειρηματία που έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα σε καζίνο να κατασκευάσει το νέο καζίνο του. Είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να βαρεθούμε.

- Αυτήν την εβδομάδα θα έχουμε την οριστικοποίηση των αποφάσεων για τη νέα διοίκηση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Παρά το γεγονός ότι η αρχική πρόθεση ήταν η σημερινή διοίκηση να αντικατασταθεί άμεσα πριν τη λήξη της θητείας της - σε βαθμό μάλιστα που εστάλησαν επιστολές σε Τράπεζα της Ελλάδος και Χρηματιστήριο ζητώντας να καταθέσουν τις προτάσεις για τους εκπροσώπιους τους στο νέο ΔΣ - η διαδικασία απροσδόκητα καθυστέρησε.

- Αιτία της καθυστέρησης είναι ότι παρά το χάος και τους «γόρδιους δεσμούς» που κληροδοτεί στην επόμενη διοίκηση της Επιτροπής η απερχόμενη ανίκανη διοίκηση του Χαράλαμπου Γκότση, υπήρξε διαγκωνισμός υποψηφίων για την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Προς στιγμήν, εν μέσω του θέρους φάνηκε ότι για την Επιτροπή προοριζόταν σοβαρός καθηγητής, ενώ και για τις θέσεις των αντιπροέδρων υπήρξαν - και υπάρχουν- αρκετές υποψηφιότητες. Εκτός απροόπτου λοιπόν, αυτήν την εβδομάδα θα έχουμε τH νέα διοίκηση που φαίνεται ότι θα αποτελείται από ικανά στελέχη, γνώστες της κεφαλαιαγοράς.

-Επικεφαλής της Επιτροπής φαίνεται ότι θα είναι έμπειρη και ικανή δικηγόρος. Οι εκπλήξεις -εκτός απροόπτου βέβαια- μάλλον θα προέλθουν από την πλευρά των αντιπροέδρων, καθώς για τη μία θέση προορίζεται στέλεχος με επιτυχημένο παρελθόν σε μεγάλο ασφαλιστικό οργανισμό και για την άλλη θέση Αντιπρόεδρου στέλεχος γνωστό στην αγορά αφού έχει περάσει με επιτυχία από το χώρο των αμοιβαίων κεφαλαίων και της διαχείρισης κεφαλαίων. Κοντός ψαλμός αλληλούια.

- Το ελικόπτερο που κατέπεσε προσφάτως στον Πόρο ανήκε σε εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Στέγγου. Επειδή η συζήτηση επικεντρώθηκε αποκλειστικά στα καλώδια και στο παράνομο ελικοδρόμιο, η στήλη αναρωτιέται αν μια επιβατική πτήση θα έπρεπε να έχει δύο πιλότους; Αυτό δεν προβλέπει η νομοθεσία; Αν υπήρχε δεύτερος χειριστής στο μοιραίο ελικόπτερο πιθανόν το δυστύχημα θα μπορούσε να προληφθεί; Το ελικόπτερο που μετέφερε τους επιβάτες δεν κινδύνευε εξίσου να συντριβεί, αν ο πιλότος αισθανόταν πχ μια σοβαρή αιφνίδια αδιαθεσία ή πάθαινε έμφραγμα;