Ψηφιακό Σχολείο: Πώς θα λειτουργεί, ποια μαθήματα αφορά - Έρχεται και Ψηφιακό Φροντιστήριο (vids)

Ψηφιακό Σχολείο: Πώς θα λειτουργεί, ποια μαθήματα αφορά - Έρχεται και Ψηφιακό Φροντιστήριο (vids)

Ψηφιακές φροντιστηριακές παραδόσεις για τους μαθητές όλων των τάξεων, ψηφιακά μαθήματα σε μαθητές απομακρυσμένων περιοχών και ηλεκτρονική πλατφόρμα ενημέρωσης των γονέων για τις επιδόσεις των παιδιών τους και τη σχολική δραστηριότητα περιλαμβάνει το νέο Ψηφιακό Σχολείο.

Με το Ψηφιακό Σχολείο, που παρουσιάστηκε σήμερα το πρωί σε ειδική εκδήλωση στο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων στην Ημαθία, με τη συμμετοχή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έρχεται και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, το οποίο θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2024.

Ψηφιακά φροντιστήρια 

Το νέο Ψηφιακό Σχολείο είναι μία νέα, δωρεάν, ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη, μέσω της οποίας μαθητές από την Α’ Δημοτικού έως την Β’ Λυκείου θα έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε σύντομα, περιεκτικά βίντεο με διδακτικό υλικό και στο περιεχόμενο των μαθημάτων (στη λογική του Netflix).

Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά και σε μαγνητοσκόπηση απογευματινές φροντιστηριακές παραδόσεις για εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, να επικοινωνούν με τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο και να συμμετέχουν σε διαγωνίσματα προετοιμασίας.

Η πιλοτική χρήση του Ψηφιακού Σχολείου θα αρχίσει από τη νέα σχολική χρονιά. Σε πρώτη φάση, θα είναι διαθέσιμα βίντεο για τη νεοελληνική γλώσσα και τα μαθηματικά που διδάσκονται στις τάξεις του Γυμνασίου, ενώ σύντομα θα προστεθεί αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό για όλα τα μαθήματα του σχολικού ωρολογίου προγράμματος, για όλες τις τάξεις έως τη Β’ Λυκείου. Τα ψηφιακά μαθήματα για την Γ’ Λυκείου θα αρχίσουν τον προσεχή Σεπτέμβριο.

1ο παράδειγμα μαθήματος

2ο παράδειγμα μαθήματος

Ψηφιακά μαθήματα για τα παιδιά των απομακρυσμένων περιοχών

Παράλληλα, μέσω του Ψηφιακού Σχολείου θα καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν πληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις για την ίδρυση σχολείου, όπως η Γαύδος. Στις περιπτώσεις αυτές, θα δημιουργούνται τάξεις με τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, καθηγητές φυσικών επιστημών ή πληροφορικής) και για τα μαθήματα που δεν καλύπτονται από τις ειδικότητες που είναι διαθέσιμες στην περιοχή θα γίνεται ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία, εντός σχολικού ωραρίου.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το ελεύθερο και δωρεάν Ψηφιακό Σχολείο αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο για όλους τους μαθητές, ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες επειδή κατοικούν σε δυσπρόσιτες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές, σε μεγάλη απόσταση από το σχολείο τους ή ανήκουν σε ευάλωτα νοικοκυριά.

Ηλεκτρονική πρόσβαση για τους γονείς στη δραστηριότητα του σχολείου

Το Ψηφιακό Σχολείο περιλαμβάνει επίσης ψηφιακή εφαρμογή για την τακτική επικοινωνία ανάμεσα στους γονείς και στο σχολείο (eParents). Αρχικά οι γονείς και κηδεμόνες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις δράσεις του σχολείου, τις επιδόσεις και τις απουσίες του παιδιού, ενώ σε σταδιακά θα προστεθούν κι άλλες δυνατότητες, όπως συμβουλευτικές υπηρεσίες και τηλεδιασκέψεις.

Απώτερος στόχος είναι να ενταχθούν στο Ψηφιακό Σχολείο και υπηρεσίες που συνδέονται με την επαγγελματική σταδιοδρομία, όπως η πιστοποίηση προσόντων, αλλά και βιβλία, εκδόσεις και περιοδικά σε ψηφιακή μορφή.

Eπεξηγηματικό βίντεο για τη λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου

Κυρ. Μητσοτάκης: Συντελείται μια επανάσταση

«Εδώ συντελείται πραγματικά μια επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται το ίδιο το μάθημα», σημείωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, την Παρασκευή από το Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων Ημαθίας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Ψηφιακού Σχολείου, μέσω του οποίο οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστηριακού τύπου μαθήματα, χωρίς να πληρώνουν

«Αυτό το οποίο αποκαλούμε “ψηφιακό φροντιστήριο”, μπορεί ο μαθητής να δει ένα εύληπτο βίντεο, ουσιαστικά μπορεί να είναι η πεντάλεπτη περίληψη, για να το πω πολύ απλά, ενός μαθήματος που μπορεί να κρατήσει 40 λεπτά, ώστε αν θέλει με κάποιο τρόπο να φρεσκάρει τις γνώσεις του - πάντα τα βίντεο αυτά παρουσιασμένα με έξυπνο τρόπο από πολύ έμπειρους εκπαιδευτικούς - να μπορεί να το κάνει και να έχει μια συμπληρωματική υποστήριξη στην καθημερινή διαδικασία εκμάθησης», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Παράλληλα, εξήγησε ότι δεν πρόκειται να υποκαταστήσει ποτέ το κλασικό βιβλίο, «την ανάγκη να κάνεις τις ασκήσεις σου και να παραδώσεις αυτά τα οποία σου έχει ζητήσει ο καθηγητής ή ο δάσκαλος για την επόμενη μέρα. Είναι, όμως, νομίζω μια πολύ σημαντική συμπληρωματική βοήθεια».

«Και βέβαια, αυτό το οποίο νομίζω ότι θα κάνει πραγματικά την διαφορά είναι το ψηφιακό φροντιστήριο για τα παιδιά που προετοιμάζονται για πανελλαδικές εξετάσεις. Θέλουμε να παρέχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο ψηφιακό φροντιστήριο στα παιδιά της Γ’ Λυκείου για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτό θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2024, προφανώς είναι δωρεάν. Είναι πολύ έμπειροι οι καθηγητές οι οποίοι θα διεξάγουν αυτά τα μαθήματα. Θα υπάρχει η διαδραστική δυνατότητα, αν είναι λίγοι μαθητές θα μπορούν να απαντώνται οι ερωτήσεις και εκείνη την ώρα, αν είναι περισσότεροι θα απαντώνται μετά», προσέθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι με τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται το σχολείο και οι πανελλήνιες εξετάσεις παραμένουν ένα δίκαιο σύστημα, που δίνει ισότιμες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. «Αντιμετωπίζουμε στην πράξη κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες. Δεν θέλω να αισθάνεστε ότι επειδή επιλέγετε εσείς και οι γονείς να ζείτε στην ελληνική επαρχία, σε ένα πιο απομονωμένο χωριό, στερείστε ευκαιριών. Και γι’ αυτό επιμένουμε τόσο πολύ στη χρήση της τεχνολογίας, ακριβώς για να γεφυρώσουμε αυτές τις περιφερειακές ανισότητες οι οποίες μπορεί να υπάρχουν».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ακόμη «τη μεγάλη σημασία που έχει αποδώσει διαχρονικά το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στην υποστήριξη των σχολείων, αλλά και των οικογενειών με υλικοτεχνικό εξοπλισμό: τα vouchers τα οποία δόθηκαν, ώστε όλοι οι μαθητές να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε tablet και σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα σετ ρομποτικής τα οποία ήδη έχουν φτάσει στα περισσότερα σχολεία, οι διαδραστικοί πίνακες οι οποίοι τοποθετήθηκαν εδώ και στο δικό σας το σχολείο, 20.000 και πλέον έχουν ήδη τοποθετηθεί σε όλα τα σχολεία σε όλη την επικράτεια, θα φτάσουμε τους 36.000 μέχρι το τέλος του χρόνου».

Διευθύντρια Γυμνασίου Ριζωμάτων: Οι μαθητές θα παρακολουθούν φροντιστηριακού τύπου μαθήματα χωρίς να πληρώνουν

«Όλες αυτές οι ψηφιακές μεταρρυθμίσεις ενισχύουν τα σχολεία και ιδιαίτερα τα απομακρυσμένα σχολεία. Έχουν γίνει πάρα πολλές μεταρρυθμίσεις αυτά τα τελευταία χρόνια», τόνισε κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον Πρωθυπουργό η Διευθύντρια του Γυμνασίου.

«Να αναφέρω ενδεικτικά αυτά που μας διευκολύνουν τη ζωή μας: το myschool, την ψηφιοποίηση των σχολικών βιβλίων, την αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς των δυνατοτήτων του φωτόδεντρου και άλλων ψηφιακών αποθετηρίων υλικού, την εισαγωγή της ρομποτικής στα εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά και φέτος με την εισαγωγή των διαδραστικών πινάκων στις σχολικές τάξεις. Εμείς φέτος πήραμε, πριν ένα μήνα, πέντε νέου τύπου διαδραστικούς πίνακες. Είμαστε καλυμμένοι πλήρως, οι εκπαιδευτικοί μας τους αξιοποιούν πλήρως μέσα στη διδακτική τους πρακτική και τους διευκολύνει», προσέθεσε.

Η κα Τζουνοπούλου επισήμανε ακόμα ότι το Ψηφιακό Σχολείο «δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να παρακολουθούν φροντιστηριακού τύπου μαθήματα χωρίς να πληρώνουν, πολύ σημαντικό. Και εγώ που έχω τρία παιδιά στην εκπαίδευση γνωρίζω πάρα πολύ καλά πόσο οικονομικά επιβαρυμένες είναι οι οικογένειες. Οπότε θα ενισχυθούν έτσι και οι οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες να προσφέρουν αυτά που πρέπει στα παιδιά τους».

Νέα σχέση των γονέων με το σχολείο

Στη νέα εφαρμογή για την ενίσχυση της σχέσης των γονέων με το σχολείο και το εκπαιδευτικό έργο στάθηκε η Νικολέτα Ξενικάκη, μητέρα μαθητή στο σχολείο. «Αυτή η νέα πλατφόρμα, το eParents εννοείται, θα βοηθήσει εμάς τους γονείς να είναι πιο συχνή η επικοινωνία με το σχολείο, γιατί η συνεργασία και η επικοινωνία με το σχολείο για εμάς είναι ο βασικός κανόνας του κάθε γονιού, της Ελληνίδας μάνας. Βέβαια, το σχολείο μας έχει τη δυνατότητα να έχουμε δια ζώσης επικοινωνία με τους καθηγητές μας, γιατί είμαστε σε πιο κοντινές αποστάσεις. Αυτό όμως, η νέα πλατφόρμα θα βοηθήσει και εμάς για να ελέγχουμε την πρόοδο των παιδιών μας μέσα από αυτές τις δραστηριότητες που υπάρχουν, την επικοινωνία μας», σημείωσε.

«Είμαστε η γενιά που χρησιμοποιεί τα ψηφιακά μέσα και το ψηφιακό σχολείο θα βοηθήσει όλους τους μαθητές»

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό, αφού είμαστε τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε αυτό που μας δίνεται. Και ειδικά σε σχολεία όπως το δικό μας, που είναι σε μία όχι τόσο προσβάσιμη περιοχή, είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί θα μας βοηθήσει αφού δεν θα μπορούμε να κάνουμε μετακινήσεις καθημερινά για να πηγαίνουμε στα φροντιστήρια», ανέφερε στη δική της τοποθέτηση η Σοφία, μαθήτρια του σχολείου.

«Οι εξετάσεις μάς απασχολούν όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα οι πανελλαδικές τώρα που θα μπούμε και στο Λύκειο. Είναι ένας στόχος που εμείς τα παιδιά τον βάζουμε από πολύ νωρίς και πιστεύω πως όσοι μαθητές μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές έχουν λόγο να αγχώνονται. Το να ξέρουμε ότι υπάρχει μια πλατφόρμα στην οποία μπορούμε να συνδεθούμε και να κάνουμε το διαδικτυακό μας μάθημα είναι μεγάλη βοήθεια και πιστεύω πως θα την αξιοποιήσουμε όλοι. Είμαστε η γενιά που χρησιμοποιεί τα ψηφιακά μέσα και το ψηφιακό σχολείο θα βοηθήσει όλους τους μαθητές και ιδίως εμάς που ζούμε σε δυσπρόσιτες περιοχές», είπε από την πλευρά του ο συμμαθητής της Αλέξανδρος.

Κυρ. Πιερρακάκης: Θα επενδύσουμε στην Παιδεία με κάθε τρόπο

Στην τοποθέτησή του, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης επισήμανε, μεταξύ άλλων:

«Σήμερα παρουσιάζουμε ένα σύνολο δράσεων οι οποίες έρχονται να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί μέχρι σήμερα το σχολείο. Επιτρέψτε μου να επαναλάβω ότι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας παραμένουν ο δάσκαλος και ο μαθητής. Το κυρίαρχο συστατικό είναι η σχέση που αναπτύσσουν οι δάσκαλοι με τους μαθητές και αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Αυτό που ερχόμαστε να κάνουμε σήμερα είναι να κάνουμε ευκολότερη τη δουλειά και την καθημερινότητά τους. Μέσα σε λίγους μήνες θέλουμε η καθημερινότητα του εκπαιδευτικού να είναι άλλη – και να είναι πολύ πιο απλή για να μπορεί να αφοσιωθεί στα εκπαιδευτικά του καθήκοντα. Η Παιδεία είναι ο μεγαλύτερος ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας της χώρας. Και θα επενδύσουμε σε αυτήν με κάθε τρόπο.

Ν. Παπαθανάσης: 232 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στο Ψηφιακό Σχολείο

Κατά τον χαιρετισμό του στην εκδήλωση ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης τόνισε: «Η διαπραγμάτευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατάφερε να πετύχει για την Ελλάδα το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν ποσοστό ως προς το ΑΕΠ ευρωπαϊκών πόρων από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες στο Ταμείο Ανάκαμψης, που ανέρχεται πλέον στα 36 δισεκατομμύρια ευρώ. Περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις, και δίνει έμφαση σε τομείς με ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, όπως η παιδεία. Ανάμεσα στις δράσεις που υλοποιούνται είναι και το Ψηφιακό Σχολείο, που χρηματοδοτείται με 232 εκατομμύρια ευρώ. Θα συνεχίσουμε να έχουμε την παιδεία και την εκπαίδευση στο επίκεντρο της προσπάθειας αυτής της κυβέρνησης». 

Το έργο του Ψηφιακού Σχολείου υλοποιήθηκε με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης στο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων Ημαθίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με την Παναγιώτα Τζουνοπούλου, Διευθύντρια του σχολείου, τη Σοφία Καραβασίλη και τον Αλέξανδρο Μοτσιόπουλο, μαθητές του σχολείου, και τη Νικολέτα Ξενικάκη, μητέρα μαθητή. Τη συζήτηση συντόνισε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μακρή.