Το χρονοδιάγραμμα της ένωσης Attica - ANEK
Shutterstock
Shutterstock

Το χρονοδιάγραμμα της ένωσης Attica - ANEK

Την δημιουργία ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους στον κόσμο σε επίπεδο μεταφοράς επιβατών, σηματοδοτεί το «πράσινο φως» των πιστωτών για την διάσωση της ΑΝΕΚ από την Attica Group, όπως αυτή ανακοινώθηκε εχθές που με την υλοποίηση του θα επιφέρει την διαφύλαξη των συμφερόντων τόσο των μετόχων όσο και των εργαζομένων, ενώ ενισχύεται σημαντικά η διατήρηση της κυριαρχίας των ελληνικών ακτοπλοϊκών στην εγχώρια αγορά.

Ειδικότερα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Liberal, με την ολοκλήρωση των διαδικασιών, οι οποίες βάσει χρονοδιαγράμματος, τοποθετούνται χρονικά, εκτός σημαντικού απρόοπτου στο τέλος της τρέχουσας χρήσης ή το αργότερο στις αρχές του 2023, οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα βρεθούν να κατέχουν περίπου το 11,5% της νέας Attica που θα προκύψει από την συγχώνευση.

Το business plan, που έχει εκπονηθεί από την Attica, προβλέπει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, «κούρεμα» των τραπεζικών υποχρεώσεων της ΑΝΕΚ, στο 70% καθώς προβλέπεται να διαγραφούν απαιτήσεις της τάξης των 180 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο συνολικός δανεισμός της ΑΝΕΚ πλέον των τόκων, οι οποίοι από αξιόπιστες πηγές εκτιμώνται στα 30 εκατ. ευρώ, ανέρχεται σήμερα στα 236 εκατ. ευρώ.

Επισημαίνεται δε ότι το «κούρεμα» αφορά μόνο τους πιστωτές οι οποίοι διατηρούν ενυπόθηκα δάνεια επί πλοίων στην ΑΝΕΚ και δεν περιλαμβάνονται σε αυτούς, δημόσιο, ασφαλιστικοί φορείς, προμηθευτές και εργαζόμενοι οι οποίοι προβλέπεται να αποπληρωθούν στο έπακρο.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση η συμφωνία με τους πιστωτές προβλέπει συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica, με σχέση ανταλλαγής μία κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝEΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της ATTICA και την καταβολή του ποσού των 80.000.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝEΚ (ανεξόφλητο κεφάλαιο ύψους € 236.419.251,23 ευρώ πλέον του συνόλου ανεξόφλητων τόκων ως την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής).

Το χρονοδιάγραμμα των επόμενων κινήσεων αφορά στην αποστολή προς την ΑΝΕΚ της επίσημης πρότασης η οποία αναμένεται να εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο εντός εβδομάδας- δεκαημέρου καθώς οι δύο εταιρείες διεξάγουν διαπραγματεύσεις από τον προηγούμενο Αύγουστο. Ακολούθως θα οριστούν ανεξάρτητοι εκτιμητές από τις δύο πλευρές οι οποίοι θα αποφανθούν για το εύλογο της σχέσης ανταλλαγής, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περισσότερο από ένα μήνα.

Ακολουθούν οι εγκρίσεις από τις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιρειών από όπου θα αποφασιστεί και η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου όσον αφορά την Attica Group, ύψους περίπου 30 εκατ. ευρώ όπου θα παρθεί η απόφαση για έκδοση νέων μετοχών που θα δοθούν στους μετόχους της ANEK και θα αντιπροσωπεύουν το 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας.

Οι στόχοι από αυτή τη συγχώνευση είναι πολλοί και πολυεπίπεδοι καθώς έχουν ως απόρροια να διασωθεί ένας ιστορικός ακτοπλοϊκός όμιλος και με τη συγχώνευσή της με την Attica να δημιουργηθεί ένας ισχυρότατος ελληνικός παίκτης στην ακτοπλοΐα. Ένας όμιλος του οποίου η αξία σε όρους enterprise value μπορεί να αγγίξει ή και να ξεπεράσει σε ορίζοντα τριών ετών περίπου ακόμη και το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Παράλληλα διασφαλίζεται η πλήρης και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των συνδέσεων της νησιωτικής με την κυρίως χώρα.

Εν τέλει η νέα Attica Group, θα έχει πλέον τα μεγέθη και το προφίλ που απαιτείται για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στη μεγάλη πρόκληση της χρηματοδότησης του μετασχηματισμού του στόλου της, σύμφωνα με τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα που υπαγορεύουν πλέον οι διεθνείς και εγχώριοι κανονισμοί.

Άλλωστε ήδη η Attica Group εκπονεί σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου της που πλέον θα περιλαμβάνει και την ΑΝΕΚ.

Όσον αφορά την χρηματοδότηση των επενδύσεων είναι κρίσιμο να αναφερθεί ότι τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν την 31.12.2021 σε Ευρώ 361,7 εκατ. και αντιστοιχούν σε Ευρώ 1,68 ανά μετοχή της Εταιρίας. Την 31.12.2021 ο Όμιλος απασχολούσε 1.552 εργαζόμενους

Ο όμιλος που δημιουργείται θα έχει ισχυρότατο στόλο, ο οποίος θα έχει απέναντί του βασικούς ανταγωνιστές τη Seajets στις Κυκλάδες και τις Μινωικές Γραμμές του ομίλου Γκριμάλντι στα δρομολόγια της Κρήτης και της Αδριατικής.

Σημειώνεται ότι σήμερα , η  Attica Group είναι η 5η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο όσον αφορά τους επιβάτες και 7η στην παγκόσμια κατάταξη όσον αφορά στη γραμμική δυνατότητα φόρτωσης οχημάτων, ενώ η ΑΝΕΚ συμπεριλαμβάνεται στην 18η θέση και είναι μέσα στον πίνακα με τις Top 20 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες επιβατηγών πλοίων στον κόσμο.

Η μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες της Attica Group είναι 32.750 και σε γραμμική δυνατότητα φόρτωσης οχημάτων 24.984 μέτρα και της ΑΝΕΚ 13.453 μ.

Όσον αφορά την Επιτροπή Ανταγωνισμού με δεδομένο ότι πρόκειται για διάσωση εταιρείας και όχι για επιθετική εξαγορά, αλλά συνυπολογίζοντας ότι οι δύο εταιρείες λειτουργούν ως «Κοινοπραξία με σκοπό την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων στις διεθνείς γραμμές «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα», «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι», «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία» καθώς και στις ακτοπλοϊκές γραμμές «Πειραιάς – Ηράκλειο» και «Πειραιάς – Χανιά» εδ΄ω και περίπου 12 χρόνια, γίνεται σαφές ότι δεν αλλάζουν οι συσχετισμοί σε επίπεδο ανταγωνισμού.

H Attica Group δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 36 πλοία που προσφέρουν σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα πλοία του στόλου της ταξιδεύουν σε 4 χώρες, σε 60 μοναδικούς προορισμούς, προσεγγίζοντας 71 λιμάνια, μεταφέροντας πάνω από 7 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 400.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.

Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα, πλην ενός (1) επιβατηγού - οχηματαγωγού που τελεί υπό μακροχρόνια γυμνή ναύλωση. Τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό και Σποράδες) και στις γραμμές σύνδεσης Ελλάδας - Ιταλίας (Διεθνείς Πλόες), ενώ ένα πλοίο ήταν ναυλωμένο στο εξωτερικό.