LIBERALL
THINK TANKST
FORUMF
ΥΓΕΙΑY
ARTNEWSA
Τετάρτη 13/12/17
2ος χρόνος, ημέρα 773η

Αποκάλυψη: «Είδαν» τον κίνδυνο το 2015, αλλά έμειναν μόνο στις μελέτες

Print Friendly and PDF
-A +A
Αποκάλυψη: «Είδαν» τον κίνδυνο το 2015, αλλά έμειναν μόνο στις μελέτες

Του Κωνσταντίνου Μαριόλη

Όσο και αν ορισμένοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να αποδώσουν τη χθεσινή ανείπωτη τραγωδία και τις βιβλικές καταστροφές στην... κλιματική αλλαγή, η πικρή αλήθεια είναι ότι αν είχαν ολοκληρωθεί τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά έργα που είχαν δρομολογηθεί, στην πολύπαθη από τις πλημμύρες περιοχή της Μάνδρας, δεν θα θρηνούσαμε σήμερα θύματα.

Αυτό γίνεται σχεδόν πάντα στην Ελλάδα. Πρώτα μας βρίσκει η καταστροφή, μετά θρηνούμε θύματα και στο τέλος αναζητούμε τους υπεύθυνους. Όμως όσο και να τους ψάχνουμε στην... οργή της φύσης, οι υπεύθυνοι είναι αυτοί που ενώ γνωρίζουν τα προβλήματα και έχουν κινήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες για την ολοκλήρωση των αντιπλημμυρικών έργων, εδώ και δύο χρόνια δεν κάνουν τίποτα, ούτε καν τα αυτονόητα.

Όπως προκύπτει από την τεχνική έκθεση του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττικής 2014-2020, που παρουσιάζει το Liberal, το έργο της εκτροπής του ρέματος Αγ. Αικατερίνης και διευθέτησης του χειμάρρου Σούρες, στη Μάνδρα, ενώ εμφανίζει υψηλό βαθμό ωριμότητας από το 2015, έχει μείνει στα χαρτιά. Σημειώνεται ότι το ρέμα Αγ. Αικατερίνης είναι αυτό που ευθύνεται για τις μεγαλύτερες καταστροφές.

Στην τεχνική έκθεση για την Ιεράρχηση Αναγκών και Προτεραιοποίηση Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας, αναφέρεται ότι παρατηρούνται «έντονα πλημμυρικά φαινόμενα εντός του αστικού ιστού της πόλης του Δ. Μάνδρας – Ειδυλλίας». Το έργο είναι προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει οριστική μελέτη προς έγκριση. Μάλιστα, η ζώνη Μεγάρων – Ν. Περάμου είναι μεταξύ των εκτάσεων που εμφανίζουν «υψηλό κίνδυνο πλημμύρας». Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, το έργο «εκτροπής του ρέματος Αγ. Αικατερίνης και διευθέτησης του χειμάρρου Σούρες» συγκαταλέγεται στα 28 έργα α' προτεραιότητας για την Περιφέρεια Αττικής.

Αυτά καταγράφηκαν στην έκθεση του 2015, εντούτοις δεν δείχνουν να αρκούν για να δοθεί λύση και να σωθούν ζωές. Στην αναθεωρημένη έκθεση του Σεπτεμβρίου 2017, αναφέρεται ότι το έργο βρίσκεται στο στάδιο της οριστικής μελέτης, ενώ ο προϋπολογισμός έχει διαμορφωθεί στα 11 εκατ. ευρώ.

Τι έγινε από το 2015 έως σήμερα; Δεν φτάνουν δύο ολόκληρα χρόνια για να προχωρήσουν τα αντιπλημμυρικά έργα, όταν μάλιστα είναι διαθέσιμες οι σχετικές μελέτες; Που πηγαίνουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια; Ο υψηλός κίνδυνος πλημμύρας δεν φτάνει για να ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιες Αρχές και να ολοκληρωθούν έργα που έχουν δρομολογηθεί;

Αποκτήστε το νέο ανδρικό άρωμα COLONIA PURA από την ACQUA DI PARMA!

Τα ερωτήματα εύλογα, τόσο για την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ όσο και για την διοικητική ολιγωρία που παρατηρείται σε πολύ σημαντικά ζητήματα όπως αυτό. Στις οδούς Κοροπούλη και Αγίας Αικατερίνης στη Μάνδρα, εκεί που παρουσιάστηκαν τα μεγαλύτερα προβλήματα και είδαμε απίστευτες εικόνες που θυμίζουν φονικούς τυφώνες, τα ρέματα δεν έχουν διευθετηθεί. Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τα αναγκαία έργα, έχει «κλείσει» ο προϋπολογισμός, αλλά μέχρι εκεί.

Είναι τα ρέματα που ευθύνονται όχι μόνο για τη χθεσινή καταστροφή αλλά και για όλες τις υπόλοιπες φορές που έχουν πλημμυρίσει σπίτια, καταστήματα, βιοτεχνίες, ακόμη και το νεκροταφείο της περιοχής. Διότι το πρόβλημα δεν είναι σημερινό, ούτε παρουσιάστηκε τα τελευταία δύο χρόνια. Ανέκαθεν οι ανθρώπινες παρεμβάσεις ήταν ακριβώς οι αντίθετες από αυτές που θα έπρεπε. Αντί να γίνουν αντιπλημμυρικά έργα, έχουν φορτωθεί τα ρέματα με περισσότερα μπάζα, ακόμη και από πεζοδρομήσεις όπως καταγγέλλουν κάτοικοι της περιοχής.

Η Μάνδρα δεν είναι η πρώτη φορά που πνίγεται από μία δυνατή βροχή. Δεν είναι, επίσης, η πρώτη φορά που γίνεται αντιληπτό ότι λείπουν ακόμα και τα στοιχειώδη αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τη διευθέτηση του ρέματος Αγ. Αικατερίνης και του χειμάρρου Σούρες. Από την εποχή που κατασκευαζόταν η Αττική Οδός, οι κάτοικοι έκαναν παράπονα ότι έργα όπως η διάνοιξη καναλιών, η διαπλάτυνση και η εκβάθυνσή τους, δεν γίνονταν ούτε για να εξυπηρετήσουν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Σήμερα όμως υπάρχει επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο δεν εφαρμόζεται. Στη μελέτη για το ΠΕΠ Αττικής, βρίσκονται πολλά άλλα έργα που έχουν δρομολογηθεί αλλά δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί στο νομό. Ας είναι τουλάχιστον η χθεσινή τραγωδία η τελευταία και να ευαισθητοποιήσει τους υπεύθυνους να κάνουν τη δουλειά τους και να προχωρήσουν τα έργα σε όλες τις περιοχές που τα χρειάζονται για να μην ξαναζήσουμε τέτοιες στιγμές αδιανόητης καταστροφής και ανθρώπινων απωλειών.

Τα σχετικά έγγραφα μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Photo by AP

Επιστροφή στην mobile έκδοση.