LIBERALL
THINK TANKST
FORUMF
ΥΓΕΙΑY
ARTNEWSA
Σάββατο 19/08/17
2ος χρόνος, ημέρα 657η

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρνήθηκε την Ακρόπολη στην Gucci

Print Friendly and PDF
-A +A
Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρνήθηκε την Ακρόπολη στην Gucci

Πρόσφερε, σύμφωνα με πληροφορίες,  δύο εκατομμύρια για τα αναστηλωτικά έργα της Ακρόπολης ή για οτιδήποτε άλλο, αλλά δεν συγκίνησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Αν και αναγνώρισαν πως το ποσό είναι μεγάλο και οι καιροί δύσκολοι, ωστόσο τα μέλη του ομόφωνα γνωμοδότησαν πριν από λίγη ώρα υπέρ της απόρριψης του αιτήματος που υπέβαλε η εταιρεία Gucci για επίδειξη μόδας στην Ακρόπολη την 1η Ιουνίου.

Βασικό επιχείρημα πως η Ακρόπολη έχει μοναδικά μνημεία, σύμβολα του παγκόσμιου πολιτισμού (ο Παρθενώνας και της UNESCO) τα οποία είναι εγγεγραμμένα στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και δεν συνάδουν με ανάλογες εκδηλώσεις. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίσης αναφέρθηκε πως σύμφωνα με τον νόμο, δεν προβλέπεται παραχώρηση του Ιερού Βράχου για οποιαδήποτε εκδήλωση. Την τελική απόφαση θα λάβει η υπουργός Πολιτισμού κα Λυδία Κονιόρδου, η οποία καλείται να υπογράψει την υπουργική απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη τη γνωμοδότηση του συμβουλίου, την οποία ωστόσο έχει το δικαίωμα και να απορρίψει.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας ανέφεραν πως τρέφουν μεγάλο σεβασμό και αγάπη για τα μνημεία της χώρας μας, που δεν είναι απλώς μνημεία του δυτικού πολιτισμού. Είναι μνημεία του παγκόσμιου πολιτισμού, τόνισαν, και θέλουν να τα προβάλουν σε όλο τον κόσμο. Ιδίως τον Παρθενώνα που δεν είναι ένα οποιοδήποτε μνημείο, αλλά ΤΟ μνημείο. Επομένως, πρότειναν η πασαρέλα τους να στηθεί βόρεια του ναού, και τα παρασκήνια- μια τέντα- δωμάτιο 15μ επί 7- κοντά στο παλαιό μουσείο. Η εναλλακτική πρόταση ήταν να στηθεί η πασαρέλα μπροστά στο Ερέχθειο.

Φυσικά, θα υπήρχαν 300 καθίσματα, με προσκεκλημένους εκδότες και συντάκτες μόδας από όλο τον κόσμο, σταρ του Χόλιγουντ και έλληνες καλλιτέχνες, φωτισμοί και ηχητικά μηχανήματα για μουσική σε πυργίσκους. Ολο το σόου είχαν προγραμματίσει να διαρκέσει 15 λεπτά μόλις.

Δύο εκατομμύρια σύμφωνα με πληροφορίες θα ήταν η χορηγία, για την οποία είπαν μεν ότι δεν θα έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, αλλά όταν ρωτήθηκαν κατά πόσον θα την έδιναν έτσι κι αλλιώς, απάντησαν πως θα πρέπει να το συζητήσουν με την εταιρεία τους. Μπορεί το ποσόν να φαίνεται εντυπωσιακό, και είναι, αλλά τα οικονομικά μεγέθη της συγκεκριμένης επίδειξης μόδας είναι πολύ υψηλότερα. Τριάντα εκατομμύρια θα δοθούν για διαφήμιση και άλλα 50 για τηλεοπτικό χρόνο.

Θα προβληθεί η Ακρόπολη ανά τον κόσμο, σε μια συγκυρία δύσκολη για την Ελλάδα, είπαν. Ναι, αλλά τίθεται ένα φιλοσοφικό ζήτημα, είπε ο πρόεδρος της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως κ. Μανόλης Κορρές. Αν αποφασίζαμε να δώσουμε αυτά τα μνημεία, θα ήταν άπαξ, στον πιο κορυφαίο οργανισμό/ φορέα/ εταιρεία του πλανήτη. Πώς θα το κρίνουμε αυτό; Πιθανόν η Gucci, όπως και κάποιοι ανταγωνιστές της, να είναι στους κορυφαίους πενήντα. Μπορούμε να παραχωρήσουμε τον Παρθενώνα 50 φορές; Θα ευτελιστεί.

Αναγνωρίζοντας πως αποτελεί πραγματική προβολή για την Ελλάδα μια εκδήλωση ενός μεγάλου οίκου μόδας, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών και η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων πρότειναν ως εναλλακτικές λύσεις τον χώρο μπροστά από το Ηρώδειο, ένα άνδηρο του Πικιώνη στον Λόφο του Φιλοπάππου ή το Ολυμπιείο- το τελευταίο κακώς. Οι εκπρόσωποι του οίκου αρνήθηκαν να κάνουν κάθε συζήτηση επί αυτών. Όπως είπαν, η σύλληψη αφορά στην Ακρόπολη, ακριβώς επειδή έχει τον μοναδικό Παρθενώνα.

Από την άλλη, είχαν ως επιχείρημα την παραχώρηση μνημείων στη χώρα τους, όπως η Φοντάνα ντι Τρέβι ή η γέφυρα Ριάλτο. Δίνονται για εκδηλώσεις και οι χορηγοί συμβάλλουν στις αναστηλώσεις τους. Θύμισαν επίσης τον οίκο Tod’s ο οποίος έχει επιχορηγήσει γενναία την αναστήλωση του Κολοσσαίου. Ο καθηγητής Νικόλαος Σταμπολίδης απάντησε ότι αυτό δεν αποτελεί πρακτική στη δική μας χώρα. Και σίγουρα, είναι άλλη η αξία και ο συμβολισμός κάθε μνημείου, όπως τόνισε η έφορος αρχαιοτήτων Αθηνών Ελένη Μπάνου. Επίσης, ο καθηγητής Σταμπολίδης σημείωσε ότι μπορεί να ισχυρίζονται πως πρόκειται για έργο τέχνης, αλλά στην πραγματικότητα μια τέτοια επίδειξη είναι διαφήμιση της εταιρείας τους. Και δεν είναι δυνατόν να παραχωρούνται τα μνημεία για διαφημιστικούς σκοπούς, πολλώ δε μάλλον ο Παρθενώνας.

Τέλος, η γενική διευθύντρια Αναστήλωσης Ευγενία Γατοπούλου, είπε πως θα μπορούσε να συζητηθεί- παρότι στο τέλος μάλλον αρνητικά θα ήταν και πάλι τα μέλη του ΚΑΣ- κάτι που πραγματικά θα ήταν διαφορετικό. Επί παραδείγματι, μια επίδειξη που θα μιλούσε για τα κλεμμένα μάρμαρα του Παρθενώνα.

Οι εκπρόσωποι της Gucci δήλωσαν πως θα δεχτούν και θα σεβαστούν απολύτως όποια απόφαση λάβει η Ελλάδα για το θέμα αυτό.

Αντιγόνη Καρατάσου

Επιστροφή στην mobile έκδοση.