Μόνο με την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 2004 θα μπορούσε να συγκριθεί η τρέχουσα συγκυρία του κατασκευαστικού κλάδου όπου «βρέχει» έργα. Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην πρόσφατη εκδήλωση για το πρώτο Επαγγελματικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών για τη διαχείριση έργων υποδομών και κατασκευών, του ΕΜΠ σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πριν από το 2019 η αξία των κατασκευαστικών συμβάσεων δεν ξεπερνούσε τα 800 εκατ. ευρώ.
Σήμερα τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ και από αυτά, πάνω από 5 δισ. έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και υλοποιούνται, όπως τόνισε.
Πράγματι, μόνο μέσα στις επόμενες εβδομάδες, εάν δεν δοθεί παράταση, για τέσσερα σημαντικά project θα ολοκληρωθεί η φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος ή η υποβολή προσφορών. Πρόκειται για το υδροδοτικό σύστημα Κέρκυρας που προχωράει ως ΣΔΙΤ, με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει για 25, 27 ή 30 χρόνια (το ακριβές διάστημα θα προσδιοριστεί) τη συντήρηση και τη λειτουργία του δικτύου, το οποίο μετά επανέρχεται στον έλεγχο του Δημοσίου.
Μέσω του έργου θα επιτευχθεί η κατάλληλη αποθήκευση, επεξεργασία και διαχείριση των διαθέσιμων υδάτινων πόρων (επιφανειακών και υπογείων). Αυτό θα εξασφαλίσει στο νησί, όπου κυρίως το καλοκαίρι η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη, εγγυημένη ποιότητα και επαρκή ποσότητα νερού.
Συγκεκριμένα, αναμένεται η απόδοση 16,3 εκατ. κ.μ. ετησίως καλής ποιότητας πόσιμου νερού. Ποσότητα που υπερκαλύπτει τις ανάγκες για το 2040-ορίζεται ως έτος αναφοράς- που προσδιορίζονται σε 15,4 εκατ. κ.μ., ενώ θα υπάρχουν διαθέσιμα 3 εκατ. κ.μ. από τις γεωτρήσεις ή πηγές καλής και μέτριας ποιότητας.
Το έργο θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της χημικής σύστασης των υπόγειων υδατικών συστημάτων, τα οποία έχουν υποστεί υφαλμύρωση λόγω της υπεράντλησης. Ακόμη, θα βελτιώσει τις δυνατότητες του νησιού για παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας θετικά στο ισοζύγιο των ΑΠΕ της χώρας, εξασφαλίζοντας την ενεργειακή αυτονομία των εγκαταστάσεων κι ενδεχομένως συμβάλλοντας στην ενεργειακή αυτονομία του νησιού εν γένει. Για το ΣΔΙΤ οι υποψήφιοι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον έως τις 28 Φεβρουαρίου, εάν δεν δοθεί παράταση.
Επίσης, την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 20 του μήνα, θα υποβληθούν προσφορές για το ΣΔΙΤ 45,1 εκατ. ευρώ που έχει αντικείμενο την κατασκευή 13 σχολείων στη Ρόδο. Πρόκειται για το τρίτο μεγάλο «πακέτο» σχολικών υποδομών στη χώρα, μετά την Αττική και τα Χανιά.
Προβλέπεται η κατασκευή νηπιαγωγείου, ειδικού νηπιαγωγείου και ειδικού δημοτικού σχολείου στη Ροδοπούλα, δημοτικού σχολείο στη Θεοτόκο, γυμνασίου- λυκείου στην Αφάντου, κλειστού γυμναστηρίου και νηπιαγωγείου στην Ασγούρου, επαγγελματικού γυμνασίου-λυκείου και νηπιαγωγείου στη Ροδινού, νηπιαγωγείου στην Πάστιδα, δημοτικού σχολείου στη Μήδεια και γυμνασίου-λυκείου και κλειστού γυμναστηρίου στον Αρχάγγελο.
Για ένα ακόμη μεγάλο έργο ύψους 550 εκατ. ευρώ θα υπάρξουν εξελίξεις τις επόμενες εβδομάδες. Πρόκειται για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον που αφορά στη δημιουργία δικτύου 4 χλμ. και επιπλέον τριών σταθμών (Παλατιανή, Ίλιον, Αγ.Νικόλαος) και με την ολοκλήρωσή του, η εκτιμώμενη απόσταση από το Ίλιον έως την Ομόνοια θα είναι περίπου 15 λεπτά και 20 λεπτά έως το Σύνταγμα.
Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο έργο, που περιλαμβάνει την επέκταση του αμαξοστασίου Ελαιώνα και την αναβάθμιση-αντικατάσταση υφιστάμενων Η/Μ συστημάτων των γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας, έχει παραταθεί μέχρι τις 23 Μαρτίου.
Στις 14 Μαρτίου θα έχουμε και τις προσφορές για το οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, που είναι η επέκταση της Ιονίας Οδού προς τα αλβανικά σύνορα. Πρόκειται για δρόμο 75 χιλιομέτρων με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ.